Thema - sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Thema - sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Skleiły mi się styki w przekaźniku i chodzi wiatrak na max. obrotach bez przerwy.
Wie ktoś, gdzie są te przekaźniki (w serwisie powiedzieli tylko że są aż 3 szt. ale nie wiedzą gdzie)? Wszędzie patrzyłem i nie znalazłem. Teraz wypinam na postoju wtyczkę z wiatraka ale strach zapomnieć przy upałach.
Dzięki za pomoc.
Wie ktoś, gdzie są te przekaźniki (w serwisie powiedzieli tylko że są aż 3 szt. ale nie wiedzą gdzie)? Wszędzie patrzyłem i nie znalazłem. Teraz wypinam na postoju wtyczkę z wiatraka ale strach zapomnieć przy upałach.
Dzięki za pomoc.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Już Ci mówię gdzie są. Przekaźniki wentylatorów znajdują się mniej więcej przy wylocie powietrza na nogi pasażera z przodu. Musisz "odchylić" ten elastyczny plastik od strony pasażera, czyli odsunąć kawałeczek dywanika i nagiąć ten plastik. Zestaw przekaźników znajduje się na takim poczwórnym złączu po wewnętrznej stronie tegoż plastiku.
Czy to co napisałem da się zrozumieć?
Czy to co napisałem da się zrozumieć?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Znalazłem i wypiąłem wszystkie.
Wentylator zapier a jak gdyby nigdy nic.
Wygląda że jest coś nie tak z przekaźnikiem od układu klimy albo gdzieś jest zwarcie w instalacji.
Czy przekaźnik od klimy jest w gdzieś indziej czy na tej samej listwie?
Wcześniej nie odzywał mi się wiatrak przy odpalaniu (klimatronika mam zawsze na auto) więc to chyba problem od strony przekaźnika klimy.
Brakuje mi już pomysłów.
Wentylator zapier a jak gdyby nigdy nic.
Wygląda że jest coś nie tak z przekaźnikiem od układu klimy albo gdzieś jest zwarcie w instalacji.
Czy przekaźnik od klimy jest w gdzieś indziej czy na tej samej listwie?
Wcześniej nie odzywał mi się wiatrak przy odpalaniu (klimatronika mam zawsze na auto) więc to chyba problem od strony przekaźnika klimy.
Brakuje mi już pomysłów.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
czy wy te przekazniki od wiatrakow macie tez 3 a miejsca sa 4? i czy wazne gdzie sa powpinane?
Lancia Thema III 2.5td 09.92r
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
mam 3,0v6ls z climatronic
są sloty na 4 przekaźniki a obsadzone są 3 licząc od przodu samochodu.
środkowy jest wyższy.
są sloty na 4 przekaźniki a obsadzone są 3 licząc od przodu samochodu.
środkowy jest wyższy.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Też mam problem z wiatrakiem w 3.0 aut., włącza się tylko I bieg a II jak czasami i jest mniejsza wydajność klimy sprawdzę te przekaźniki.
TYLKO L A N C I A
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Nie macie na chłodnicy, czegoś w stylu opornicy? Co prawda ja w swojej obecnej tego nie mam, ale jak miałem z VISem to był taki opornik.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Według moich obserwacji klima wykorzystuje tylko obroty II biegu (nie przez opornik) i stąd moje podejrzenie na przekaźnik od klimy
Gdzie może być przekaźnik od włączania wentylatora chłodnicy przez klimę?
Wypinałem czujnik w chłodnicy i rezystor na niej a wiatrak zapiernicza aż miło. Przekaźniki wszystkie które znalazłem :
pod maską -pudełko fuse -2szt. za podszybiem -1szt
panel bezpieczników -chyba 7szt
w bagażniku -też jakieś 4szt
na listwie pod kokpitem z prawej strony pod radiem -3 sztuki
że o zespolonych przekaźnikach pompy paliwa nad ECU nie wspomnę
Czy są jeszcze jakieś bo mi już fantazji brakuje
Gdzie może być przekaźnik od włączania wentylatora chłodnicy przez klimę?
Wypinałem czujnik w chłodnicy i rezystor na niej a wiatrak zapiernicza aż miło. Przekaźniki wszystkie które znalazłem :
pod maską -pudełko fuse -2szt. za podszybiem -1szt
panel bezpieczników -chyba 7szt
w bagażniku -też jakieś 4szt
na listwie pod kokpitem z prawej strony pod radiem -3 sztuki
że o zespolonych przekaźnikach pompy paliwa nad ECU nie wspomnę
Czy są jeszcze jakieś bo mi już fantazji brakuje
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Nie wiem jak w 3,0 ale w pozostałych modelach więcej nie kojarzę.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
No i problem rozwiązany
Najpierw samo wlazło potem samo wylazło
Niestety na wakacjach musiałem robić doktorat z elektryki ]:-)
Problem się odwrócił -wentyl przestał się załączać więc gotowała mi wodę na każdych światłach.
Wypiąłem czujnik od chłodnicy i zwarłem na wszystkie soposoby kable w kostce do której był podłączony i nic.
Po wyjęciu i otwarciu podstawy tych 3 przekaźników okazało się że w środku jest laminat foliowy i jedna ze ścieżek się przepaliła.
po wlutowaniu zworki z kabla znalazłem jeszcze zimny lut na jednym ze styków
Każdemu kto ma jakieś podejrzenia co do poprawności pracy wentylatora chłodnicy polecam tam zajrzeć. Fotkę jak będę miał chwilę to wrzucę.
Najpierw samo wlazło potem samo wylazło
Niestety na wakacjach musiałem robić doktorat z elektryki ]:-)
Problem się odwrócił -wentyl przestał się załączać więc gotowała mi wodę na każdych światłach.
Wypiąłem czujnik od chłodnicy i zwarłem na wszystkie soposoby kable w kostce do której był podłączony i nic.
Po wyjęciu i otwarciu podstawy tych 3 przekaźników okazało się że w środku jest laminat foliowy i jedna ze ścieżek się przepaliła.
po wlutowaniu zworki z kabla znalazłem jeszcze zimny lut na jednym ze styków
Każdemu kto ma jakieś podejrzenia co do poprawności pracy wentylatora chłodnicy polecam tam zajrzeć. Fotkę jak będę miał chwilę to wrzucę.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Koniecznie! Gdzie szukać tych przekaźników? Ja mam jeden taki, który strasznie "gra". Prawdopodobnie ma gdzieś słaby styk i bardzo go słychac.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Od strony pasażera odwiń wykładzinę podłogową w miejscu przejścia tunelu w przednią ścianę kabiny pod kokpitem. Wystarczy odkręcić osłonę komputera wtryskowego.
Odsłonisz szary plastikowy szkielet poniżej radia. Przekaźniki siedzą na listwie przykręconej od tyłu, widać dwie śruby na klucz 10 a od strony przedniej ściany kabiny widać pierwszy przekaźnik.
We wcześniejszych postach to już było.
Odsłonisz szary plastikowy szkielet poniżej radia. Przekaźniki siedzą na listwie przykręconej od tyłu, widać dwie śruby na klucz 10 a od strony przedniej ściany kabiny widać pierwszy przekaźnik.
We wcześniejszych postach to już było.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Re: Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
mam ten sam problem wiatrak zapiernicza mi cały czas wiec muszę go wypinać, wypinanie tych przekaźników za radiem nic nie daje odpięcie czujnika od chłodnicy również nic. ma ktoś pomysł co z tym zrobić bo w obecnych temperaturach trochę to uciążliwe?
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
Skoro chodzi cały czas to masz ewidentne zwarcie w instalacji, z tym ze dziwne jest to ze po odpięciu czujnika w chłodnicy nie przestaje, bo czujnik odpowiada własnie za przekazanie prądu do wentylatora. Na pewno dobry czujnik odpinasz? Możesz spróbować wymienić przekaźnik który wypinasz. (domniemam ze ten na podszybiu?)
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy
po odpięciu czujnika chodzi cały czas, ale jest tez 2 wtyczka to jest chyba zasilanie wiatraka i odpiecie tego pomaga, przekazniki sprawdzilem juz wszystkie w samochodzie chyba i po wyjęciu żadnego nie wyłączył sie wiatrak, te na podszybiu tez wyjmowałem ale jest ich chyba 3 i zero efektu. jeszcze pomaga wyjecie bezpiecznika pod tym plastikiem z napisem fuse(czy jakos tak)zdaje sie ze 2 od lewej(zielony)