dedra turbo i hamownia

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

dedra turbo i hamownia

Post autor: evo » 09 lis 2008, 19:42

"wujaa" pisze:240km/h juz jechala :D
z górki na pazurki, w rzeczywistości tak jak w papierach ok.217kmh to max, wynika to z przełożeń i mocy silnika przy danych obrotach na 5biegu, a różnica 100KM przy 6tys. obr jest b.duża.
przekłamanie prędkościomierza sprawia że niektórzy naprawdę wierzą że ich auta są szybsze niż producent podaje, o naiwności :roll:

ok.220kmh osiągnie dedra(bo na tyle pozwala te 160-165KM), powyżej 5750 obr moc drastycznie spada i nie pozwala na wysokie prędkości- ograniczone również przełożeniem.
jako ciekawostkę dodam że na tej skrzyni biegów jedno z naszych aut osiąga 275kmh (nie licznikowo-tylko w pomiarze)przy nieco ponad. 7tys obr, ale do tego jest potrzebne min. 280KM -300KM przy tych obrotach.
na hamowni auto kręci 291kmh przy ok.8tys obr. :D , moc praktycznie stała od 5500-7800obr.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

dedra turbo i hamownia

Post autor: lancia1969 » 09 lis 2008, 20:39

"evo" pisze:
"wujaa" pisze:240km/h juz jechala :D
z górki na pazurki, w rzeczywistości tak jak w papierach ok.217kmh to max, wynika to z przełożeń i mocy silnika przy danych obrotach na 5biegu, a różnica 100KM przy 6tys. obr jest b.duża.
przekłamanie prędkościomierza sprawia że niektórzy naprawdę wierzą że ich auta są szybsze niż producent podaje, o naiwności :roll:

ok.220kmh osiągnie dedra(bo na tyle pozwala te 160-165KM), powyżej 5750 obr moc drastycznie spada i nie pozwala na wysokie prędkości- ograniczone również przełożeniem.
jako ciekawostkę dodam że na tej skrzyni biegów jedno z naszych aut osiąga 275kmh (nie licznikowo-tylko w pomiarze)przy nieco ponad. 7tys obr, ale do tego jest potrzebne min. 280KM -300KM przy tych obrotach.
na hamowni auto kręci 291kmh przy ok.8tys obr. :D , moc praktycznie stała od 5500-7800obr.
Evo - wrzuć taki wykresik z przebiegiem mocy i momentu - bedziemy dalej dywagować :wink:
Grzegorz

GG 13364997

wujaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 28 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: gostyn

dedra turbo i hamownia

Post autor: wujaa » 10 lis 2008, 11:40

jak w papierach 217km/h to powinna rozwinac bez zadnego problemu,ja jechalem 240km/h,moze nowy wlasciciel przetestuje i nagra kamerka
BYŁA-- thema 2.0,, dedra 2000 turbo,,JEST kappa 2.4 LE

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

dedra turbo i hamownia

Post autor: evo » 10 lis 2008, 18:54

nie wiem jak dołączyc plik z wykresem, niech ktoś komu idzie to sprawnie poda adres emilowy to wyślę wykres i go wrzuci, nie mam dużo czasu na zabawy i dlatego ta prośba

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

dedra turbo i hamownia

Post autor: Taz » 10 lis 2008, 20:06

"evo" pisze:nie wiem jak dołączyc plik z wykresem, niech ktoś komu idzie to sprawnie poda adres emilowy to wyślę wykres i go wrzuci, nie mam dużo czasu na zabawy i dlatego ta prośba
tazjp48@gmail.com
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

dedra turbo i hamownia

Post autor: Taz » 13 lis 2008, 0:03

Ja się nie znam. Ja tylko wklejam linki od evo:
Obrazek
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

dedra turbo i hamownia

Post autor: lancia1969 » 13 lis 2008, 0:20

Evo :D no jeżeli jesteś autorem tego programu - gratuluje :D
Przebieg idealnie podniesiony w stosunku do seryjnego , AFR 12.5 , przy max - bedzie to żyło :wink:

Zastanawiam sie tylko dlaczego tak strasznie ubogo na dole .
Jaka turbina ?
Jakie doładowanie ?
Jakie wałki ?
Jaki wydech ?
Odpowiesz ?
Pozdrawiam
Grzegorz

GG 13364997

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

dedra turbo i hamownia

Post autor: evo » 13 lis 2008, 10:38

afr jest ok, na wykresie jest nieco inaczej ponieważ plik który przetwarza dane coś nie hula dobrze.
chodziło o to aby małym kosztem -w tym przypadku był remont głowicy po wypalonym zaworze- wykrzesać rezerwy tkwiące w silniku.
głowica zmodyfikowana, wałek ssący inny, nieco zmodyfikowany dolot jednak na oryginalnym filtrze i komponentach, wydech zmodyfikowany po downpipe. ok.60mm, sterownik SERIA!!!!!, turbo SERIA, 0,85/0,65bar.

TAZ ma inny wykres gdzie był inny set up ale nadal na oryginale sterowniku i jest 320Nm i 210KM. na zmodyfikowanym programie można z tego silnika uzyskać na tym hardware ok. 340Nm i 250-260KM. więcej wymaga zmiany hardware.
jak ktoś umie czytać wykresy to zrozumie dlaczego ten silnik pojedzie szybciej od serii-patrz różnica mocy w okolicy 6tys.obr z serią.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”