Thema - duże spalanie

Anonymous

Thema - duże spalanie

Post autor: Anonymous » 23 paź 2005, 22:01

Jaka może być przyczyna dużego spalania w naszych niuniach, co sprawdzić i w jaki sposób to wyeleminować, małe trasy, ciśnienie w oponch na dobrym poziomie :cry:

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Thema - duże spalanie

Post autor: Qba » 23 paź 2005, 23:03

Przyczyną może być zapchany katalizator.
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - duże spalanie

Post autor: wujek » 23 paź 2005, 23:14

Witam,
Mam inne, gorsze wnioski. Temat zwiększonego apetytu nie dotyczy tylko Lancii, lecz większości aut wyposżonych w bardziej wyrafinowane silniki.
Proponuję powąchać to, co tankujemy. I porównać apetyt na paliwo w czasie podróży ( i tankowania) w tych krajach EU, w których kontrola jakości paliw jest trochę skuteczniejsza.
To smutne, ale prawdziwe.
Pozdrawiam
PS
Po zatankowaniu na stacji jednej z sieci, żona zapytała mnie, czy malowałem coś w aucie farbą do kaloryferów.

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Thema - duże spalanie

Post autor: karol69 » 23 paź 2005, 23:28

właśnie wymieniłem katalozator i sondę lambda i.... spalanie spadło zauwazalnie (ta sama trasa- nawet obciążenie było + 2 duże osoby)
Kappa 2.0 Białystok

Anonymous

Thema - duże spalanie

Post autor: Anonymous » 24 paź 2005, 0:24

"karol69" pisze:właśnie wymieniłem katalozator i sondę lambda i.... spalanie spadło zauwazalnie (ta sama trasa- nawet obciążenie było + 2 duże osoby)
Ile kosztowała Cie ta wymiana i jaka różnia w spalaniu?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Thema - duże spalanie

Post autor: Qba » 24 paź 2005, 0:42

Ze mnie zdarli 80zl za wstawienie rury, ale mozna sie zastanowic nad wstawieniem strumienicy zamiast katalizatora.
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Thema - duże spalanie

Post autor: Kubek » 24 paź 2005, 10:25

A ja nie mam sondy lambda wcale, a katalizator jest czysciutki jak lza, bo go sam scigalem i ogladalem, a sowje dedra pali tyle ze w miescie bierze ogromne ilosci a w trasie ok.8litrow, opony troche malo cisnienia ale nie mam pompki, trasy krotki po 10 km dziennie po miescie ? jakies inne przyczyny zwieszkonego spalania moga byc ? Fakt jest faktem ze paliwo jest rozne, na paliwie z shella na trasi mi spalil 10 litorw/100 a na paliwie ze statoila 8/100km, a na paliwie z podrzednej stacji 11/100, zawsze jechalem sam i bez zadnego bagazu, zawsze ekonomicznie. Raz jak mialem dosc juz ekonomicznej jazdy to mi saplil z 13 litrow po miescie, ale od tej pory juz nie jezdze tak :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema - duże spalanie

Post autor: Miro » 24 paź 2005, 11:26

"Jaqob" pisze:A ja nie mam sondy lambda wcale, a katalizator jest czysciutki jak lza, bo go sam scigalem i ogladalem, a sowje dedra pali tyle ze w miescie bierze ogromne ilosci a w trasie ok.8litrow, opony troche malo cisnienia ale nie mam pompki, trasy krotki po 10 km dziennie po miescie ? jakies inne przyczyny zwieszkonego spalania moga byc ? Fakt jest faktem ze paliwo jest rozne, na paliwie z shella na trasi mi spalil 10 litorw/100 a na paliwie ze statoila 8/100km, a na paliwie z podrzednej stacji 11/100, zawsze jechalem sam i bez zadnego bagazu, zawsze ekonomicznie. Raz jak mialem dosc juz ekonomicznej jazdy to mi saplil z 13 litrow po miescie, ale od tej pory juz nie jezdze tak :)
No tak teraz paliwo drogie wiec wiekszosc z nas jezdzi oszczednie :D
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - duże spalanie

Post autor: pew » 24 paź 2005, 11:49

"Qba" pisze:Ze mnie zdarli 80zl za wstawienie rury, ale mozna sie zastanowic nad wstawieniem strumienicy zamiast katalizatora.
strumienicę wstawiasz spory kawałek przed katalizatorem - zużycie paliwa lekko spada, pojedziesz też żwawiej ale katalizator służy do zupełnie czego innego. Ja jak wyprułem katalizator (okazało się że to była już jedna bryła węgla) to pojechał mi jeszcze żwawiej za to smrodzi straszliwie i mam tego dość - jak odpalam w garażu to grozi mi to samobójstwem :-) poza tym przy strumienicy musisz zwrócić też uwagę na głośność tego sprzętu - bardzo się różnią - możesz trafić na takie które zapodają jak stary diesel ... (i to o dziwo często nowsze typy - stare były cichsze)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Anonymous

Thema - duże spalanie

Post autor: Anonymous » 24 paź 2005, 11:54

Coś już wiemy, tylko w jaki sposób można zmiejszyć spalanie, gdzie czegoś dotknąć, jaką śrubke przykręcić, w jaki sposób sprawdzić czy sonda jest oki, jeżeli ktoś nie ma kata, czy powinien go założyć(ceny są straszne)może kompa zresetować :?:

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - duże spalanie

Post autor: pew » 24 paź 2005, 12:04

a w kwestii zużycia paliwa - wałkuję temat od wielu lat z różnym skutkiem i wg moich obserwacji:
1. stan silnika - wiadomo - plus układ wydechowy (choćby właśnie zapchany katalizator)
2. w silnikach benzynowych z turbinami - wysokie obroty (turbina na wysokich obrotach robi wir w baku)
3. styl jazdy - zwłaszcza w mieście - szarpanie b. zwiększa spalanie - trzeba zacisnąć zęby i jeździć b. grzecznie
4. jakość paliwa - na dobrych paliwach (statoil, bp, esso, shell) spala mi nawet 10% mniej, wyraźnie niższe spalanie jest też na 98-ce
5. prędkość - nie przekraczając 100-tki na trasie schodzę do 8l, przy jeździe 130/140-tką już wyraźnie ponad 10l
ufff :-)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Thema - duże spalanie

Post autor: dexus » 24 paź 2005, 13:51

Mufnal ty na gazie jeżdzisz :wink: . Wyreguluj a jak to nie pomoże to parownik do wymiany. (ja miesiąc przed jej upływem tak zacząłem truć gaziarzom że sami zaproponowali wymiane.)
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Anonymous

Thema - duże spalanie

Post autor: Anonymous » 24 paź 2005, 13:58

Chodzi w tym poście także o moją lancie, ale temat poruszyłem taki ogólny, żeby się też inni wypowiedzieli co do spalania swoich lucynek, nie wszystkie silniki są równe, nie we wszystkich silnikach są te same podzespoły, ale dzięki :wink:

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Thema - duże spalanie

Post autor: karol69 » 24 paź 2005, 14:44

SONDA LAMBDA 170 ZŁ
KAALIZATOR UNIWERSALNY Polski 320 zł

i jakieś 70 - 140 zł za wymiany (nie pamietam dokładnie)
Kappa 2.0 Białystok

Anonymous

Thema - duże spalanie

Post autor: Anonymous » 24 paź 2005, 15:29

"karol69" pisze:SONDA LAMBDA 170 ZŁ
KAALIZATOR UNIWERSALNY Polski 320 zł

i jakieś 70 - 140 zł za wymiany (nie pamietam dokładnie)
A jakie spalanie przed i po? :-)


Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”