Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

fix
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 25 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

Post autor: fix » 12 lip 2008, 22:04

: witaj :
Mam problem z opornikiem pierwszego biegu wentylatora ostatnio przepalił sie po wymieniłem na nowy wszystko było ok,
ale niestety po trzech dniach awaria sie powtórzyła.
I tu moje pytanie może ktoś wie jaka może być przyczyna przepalania tego opornika?
była:Y10 LX 96
była: Y 1,4 LX 96
jest: kappa 2.4 jtd 00

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

Post autor: prezesjm » 13 lip 2008, 11:34

Najprawdopodobniej uszkodzony silnik wiatraka. W Kappie często pod wpływem ciepła i zużycia szczotkotrzymacz w silniku wiatraka odkształca się i podczas pracy lubi dotknąć do metalowego dekielka silnika. Przy zwarciu powinien się przepalić bezpiecznik, ale że jest dość duży amperaż to zwykle przepali się opornik. Trzeba wymontować wiatrak i po odkręceniu dekielka zweryfikować stan szczotek i szczotkotrzymacza. Zwarcie przewodów zasilających wiatrak , przetarcie też oczywiście może powodować taką awarię.

fix
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 25 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

Post autor: fix » 15 lip 2008, 14:42

"prezesjm" pisze:Najprawdopodobniej uszkodzony silnik wiatraka. W Kappie często pod wpływem ciepła i zużycia szczotkotrzymacz w silniku wiatraka odkształca się i podczas pracy lubi dotknąć do metalowego dekielka silnika. Przy zwarciu powinien się przepalić bezpiecznik, ale że jest dość duży amperaż to zwykle przepali się opornik. Trzeba wymontować wiatrak i po odkręceniu dekielka zweryfikować stan szczotek i szczotkotrzymacza. Zwarcie przewodów zasilających wiatrak , przetarcie też oczywiście może powodować taką awarię.
Witam
niewiesz może czy te szczotki da sie wumienić a jak tak to od czego pasują? bo w czsciach zanienych nie występują same szczotki
była:Y10 LX 96
była: Y 1,4 LX 96
jest: kappa 2.4 jtd 00

hamberg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

Post autor: hamberg » 15 lip 2008, 22:23

"prezesjm" pisze:Najprawdopodobniej uszkodzony silnik wiatraka. W Kappie często pod wpływem ciepła i zużycia szczotkotrzymacz w silniku wiatraka odkształca się i podczas pracy lubi dotknąć do metalowego dekielka silnika. Przy zwarciu powinien się przepalić bezpiecznik, ale że jest dość duży amperaż to zwykle przepali się opornik. Trzeba wymontować wiatrak i po odkręceniu dekielka zweryfikować stan szczotek i szczotkotrzymacza. Zwarcie przewodów zasilających wiatrak , przetarcie też oczywiście może powodować taką awarię.

a gdzie fizycznie znajduje sie ten opornik? Z gory dzieki za odpowiedz.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD

fix
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 25 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

Post autor: fix » 16 lip 2008, 1:00

"hamberg" pisze:a gdzie fizycznie znajduje sie ten opornik? Z gory dzieki za odpowiedz.
Opornik jest wkręcony w górnej części osłony chłodnicy od strony silnika między wentylatorami wpięte są do niego dwa zielone kable które prowadzą do silników wentylatora
była:Y10 LX 96
była: Y 1,4 LX 96
jest: kappa 2.4 jtd 00

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

Post autor: prezesjm » 16 lip 2008, 10:05

"fix" pisze:
"prezesjm" pisze:Najprawdopodobniej uszkodzony silnik wiatraka. W Kappie często pod wpływem ciepła i zużycia szczotkotrzymacz w silniku wiatraka odkształca się i podczas pracy lubi dotknąć do metalowego dekielka silnika. Przy zwarciu powinien się przepalić bezpiecznik, ale że jest dość duży amperaż to zwykle przepali się opornik. Trzeba wymontować wiatrak i po odkręceniu dekielka zweryfikować stan szczotek i szczotkotrzymacza. Zwarcie przewodów zasilających wiatrak , przetarcie też oczywiście może powodować taką awarię.
Witam
niewiesz może czy te szczotki da sie wumienić a jak tak to od czego pasują? bo w czsciach zanienych nie występują same szczotki
Wymiana szczotek nic nie da ( choć pewnie można dopasować czy doszlifować z podobnych), problem w tym że odkształca się plastikowy szczotkotrzymacz. Silnik pasuje z innych nowszych wersji Lancii. Trzeba przełożyć sam silniczek do obudowy wiatraka z Kappy lub nawet sam szczotkotrzymacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”