Dedra i LPG - jak?

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra i LPG - jak?

Post autor: bassman » 25 lip 2008, 18:50

Witam!

Na początek chciałbym aby nikt mnie nie potępiał, bo jeszcze nic nie jest zaczęte.
W tym temacie chcę zdobyć jak najwięcej wiedzy w danym temacie i dopiero cokolwiek robić.

Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad montażem LPG do swojej Dedry - ponieważ rocznie robię około 30000 km. Po przeliczeniu kosztów benzyny (a nie tankuję na najtańszych stacjach) i porównaniu z Kosztami LPG (łącznie z założeniem, przeglądami i serwisem) byłbym rocznie do przodu o nie małą kwotę.
Chcę zaznaczyć, że jestem twardym przeciwnikiem gazu w samochodach - i może dlatego dopiero teraz zaczynam myśleć nad tym tematem.

Dowiadywałem się już tu i tam o ceny instalacji do swojej Dedry (1996r. 1,6 mpi 8V 90KM), wygląda to następująco:
1500 - 2500zł -> II generacja
2000 - 3000zł -> IV generacja
Zróżnicowanie cen jest zależne od jakości zakładu montującego i gwarancji obejmującej wszystko nawet przez okres 2 lat.

Samochód mój ma dość specyficzną budowę silnika bo jest to standardowy blok silnika z 1,6 75KM i podobną głowicą lecz z innym kolektorem ssącym na wielopunktowym wtrysku. Co najważniejsze kolektor jest aluminiowy i ma symetrycznie zamontowaną przepustnicę, a tuż za nią sporych gabarytów "zbiornik" buforowy wyrównujący podciśnienie w głowicy przed zaworami.

Wiem, że dobrze jest stosować do samochodów z wielopunktowym wtryskiem sekwencję wtrysku gazu LPG w fazie lotnej, zdania są podzielone jeśli chodzi o materiał z jakiego są wykonane kolektory ssące. Choć prawie codziennie widuję Forda Mondeo 1,8 16V ZETEC kolegi z pracy, który ma kolektor plastikowy i śmiga na II generacji LPG już 3 lata bez najmniejszych problemów i wystrzałów...

Dlatego coraz bardziej skłaniam się do zastosowania w swoim samochodzie instalacji II generacji z uwagi na budowę kolektora i łatwą możliwość zamontowania miksera na przewodzie doprowadzającym powietrze do obudowy przepustnicy na kolektorze ssącym.

Z drugiej jednak strony prostym sposobem da się zamontować dysze gazu w poszczególnych kanałach kolektora (choćby od dołu) do IV generacji LPG.

I teraz najważniejsze, nie chodzi mi o porady w stylu "gazownik Ci doradzi", ponieważ skłaniam się do zamontowania LPG samemu w swoim samochodzie i po całym uruchomieniu podjadę na kontrolę szczelności i bezpieczeństwa instalacji.
Powód jest jeden - ja zrobię tak jak ja chcę i tak żeby było dobrze, a nie tak jak jest szybko i wygodnie dla instalatora.
Jak źle będzie auto pracowało to będę miał żal tylko do siebie!

Co do instalacji:
Butla we wnękę na koło zapasowe,
Wlew gazu pod klapką wlewu paliwa,
Jeśli II generacja to mikser typu BLOS,
Sztywny przewód gazowy prowadzony w listwie podwoziowej razem z przewodami paliwowymi,
Parownik do mocy rzędu 120 - 130 KM,

Prosiłbym o wypowiedzi coś wnoszące do tematu i wyjaśniające pewne zagadnienia, konstruktywna krytyka też mile widziana.

Dla zainteresowanych - kolektor mojej Dedry dobrze widać w temacie:
kliknij na zdjęcie w temacie

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.[/url]
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Dedra i LPG - jak?

Post autor: lancia1969 » 25 lip 2008, 20:56

Bassman - masz wtrysk wielopunktowy to nie szukaj rozwiązań z mikserem i modyfikacją srednic dolotu - szukasz wrażeń?
Masz smykałke mechaniczną - instalacje sekwencyjne nie powalają ceną z nóg - uważam żę wybór masz jeden - sekwewncja.
Sam użytkuje samochód z sekwencją ( prins) 200.000 km za mną - nie mam żadnych problemów a przecież o to chodzi żeby jeżdzić a nie robić ,modyfikować .

Każdy mikser, blos to pojawienie się mieszanki przed przepustnicą a generalnie nalot i inne syfy z gazu nie poprawiają pracy tych zespołów.

Przy sekwencji właściwie musisz założyć ( wywiercić) dysze a reszta to tylko dołożenie elektroniki - przy demontażu łatwiej to wszystko doprowadzić do do stanu fabrycznego.
Pogadaj z viruskill ( Łukasz ) ostanio sam montował Stag-a z wtórnego rynku i wydaje się na mocno zadowolonego - zresztą myślę że zaraz wypowiedzą się osoby ,które na codzień montują instalacje ( Grzesiekk z Lublina :roll:) i szybko pokieruja Ciebie na odpowiednie tory.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra i LPG - jak?

Post autor: bassman » 25 lip 2008, 22:00

W sumie to i racja, dużo się zaoszczędzi montując instalację we własnym zakresie.
Bardzo pomocne dla mnie byłoby gdyby mi ktoś napisał na co zwrócić uwagę przy montażu, co kupić itd.
Lub jakiś poradnik jak montować LPG i jakich zasad się trzymać.

Pozdrawiam i czekam na sugestie.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Dedra i LPG - jak?

Post autor: lancia1969 » 25 lip 2008, 22:44

"bassman" pisze:W sumie to i racja, dużo się zaoszczędzi montując instalację we własnym zakresie.
Bardzo pomocne dla mnie byłoby gdyby mi ktoś napisał na co zwrócić uwagę przy montażu, co kupić itd.
Lub jakiś poradnik jak montować LPG i jakich zasad się trzymać.

Pozdrawiam i czekam na sugestie.
Hmm myślę,że know-how nie zostanie udostępnione publicznie - przecież z tego własnie zyją ale proponuje zagadać na priw to kto wie :wink:

W sekwencji są napewno ważne kąty montażu wtryskiwaczy , odległość i długość przewodów od zaworów , ułożenie samej listwy (temp) , sposób wpięcia i ewentualne czary-mary elektryczne - :roll: Nie montuje , nie zakładam ale to tak na zdrowy rozum .
Czasami warto dać parę stówek i ewentualnie potem poprawiać szybkość montażu - z drugiej strony nie świeci garnki lepią ale... bedziesz potrzebował trochę czasu aby samodzielny montaż doszlifować - natomiast po tym wszytkim czeka Cię bezcenna satysfakcja :wink:
Grzegorz

GG 13364997

GrzesiekK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Dedra i LPG - jak?

Post autor: GrzesiekK » 26 lip 2008, 11:07

bassman odezwij się do mnie na PRIV lub GG - podpowiem na co zwrócić uwagę i proszę Cię nie zmieniaj zaawansowanego silnika na MPI na prehistoryczny układ ze zwężką Venturiego w dolocie bo będzie jeździł nie lepiej jak polonez !!!!

Lancia1969 małe sprostowanie się należy, nie "żyję" z LPG, z zawodu jestem energetykiem, siedzę w wysokich napięciach, mechanika pojazdowa i LPG to moje hobby w wolnym czasie, jako oderwanie od życia zawodowego.

pzdr. Grzesiek
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.

Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....

Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000

FORUM LPG KME STAG ZENIT

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Dedra i LPG - jak?

Post autor: lancia1969 » 26 lip 2008, 22:19

"GrzesiekK" pisze:bassman odezwij się do mnie na PRIV lub GG - .......

Lancia1969 małe sprostowanie się należy, nie "żyję" z LPG, z zawodu jestem energetykiem, siedzę w wysokich napięciach, mechanika pojazdowa i LPG to moje hobby w wolnym czasie, jako oderwanie od życia zawodowego.

pzdr. Grzesiek
I bardzo miło ,ale jakby co to ja nie mam nic przeciwko wszystkim uczciwym zawodom i profesjom :wink: a hobby to świeta rzecz .

Pozdrawiam
Grzesiek
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra i LPG - jak?

Post autor: bassman » 28 lip 2008, 12:33

A może dyskusję przeprowadzimy w tym wątku, by inni też mogli skorzystać?
No chyba, że to zbyt czasochłonne lub trudne - to będziemy gadać indywidualnie.

No dobrze, więc w grę wchodzi tylko i wyłącznie sekwencyjna instalacja gazu w fazie lotnej.
Co wybrać, czym się kierować?

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Dedra i LPG - jak?

Post autor: lancia1969 » 28 lip 2008, 12:45

"bassman" pisze:A może dyskusję przeprowadzimy w tym wątku, by inni też mogli skorzystać?
No chyba, że to zbyt czasochłonne lub trudne - to będziemy gadać indywidualnie.

No dobrze, więc w grę wchodzi tylko i wyłącznie sekwencyjna instalacja gazu w fazie lotnej.
Co wybrać, czym się kierować?

Pozdrawiam.
Ja kierowałem się jakością dlatego wszedłem w prinsa - nie narzekam , mój kolega zagazował teraz Alfe 1.8 z wariatorem BRC i też jeżdzi bezproblemowo, chociaż jak podniesie maske to bardzo głośno chodzą wtryskiwacze ( stukają) mnie to drażni jego nie - nie wiem na co Ty zwracasz uwage.
Jeszcze myślę że dla Ciebie bedzie ważny sposób strojenia i wprowadzania korekt mapy gazowej czyli ceny interfejsu i ewentualnych innych potrzebnych urządzeń.
Grzegorz

GG 13364997

GrzesiekK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Dedra i LPG - jak?

Post autor: GrzesiekK » 28 lip 2008, 13:33

basmann jeśli chcesz sam się bawić w LPG, to pomyśl naprawdę nad sterownikiem STAG300, naprawdę kawał dobrej polskiej elektroniki, oprogramowanie ogólnie dostępne u producenta na stronie [firma AC GAZ z Białegostoku], na bieżąco chłopaki pracują nad softem i poprawkami robionymi pod specyficzne problemy z różnymi autami [np. silnikami Rovera], w sofcie masz dostęp do wszystkiego co trzeba bez żadnych kluczy sprzętowych itp, ogólnie full dostęp do wszystkich ustawień dla każdego kto zakupi sobie interfejs za 45zł.
Bardzo ważna jest kompletacja reszty instalacji, sam bardzo dobry sterownik nic nie zdziała przy kiepskim reduktorze i wtryskiwaczach. Z doświadczenia mogę polecić reduktory Europegasa [EG200 i mniejsze], przemawia za nimi cena, bardzo dobra stabilność ciśnienie gazu pod obciążeniem i małe przerosty gazu po cutoff, dobrym reduktorem jest też Zavoli Zeta - ale trzeba się przy nim bardziej postarać aby nie było problemów ze schodzeniem z obrotów po dynamicznym przyspieszaniu -część nawet większa część monterów LPG ma z tym problem i auta lubią przygasać...
Co do wtrysków, standardowo wkladane do zestawu ze STAGiem Valteki/Raile zbyt dobre nie są, warto dołożyć do Planijetów [polskie wtryskiwacze produkowane przez Planiplastics, opracowane na Wydziale mechanicznym Politechniki Lubelskiej] lub MagicJetów [czeskie czy tm słowackie juz nie pamietam ale bardzo dobre w stosunku do ceny i konkurencji w tej cenie].
Jeśli zadba się o porządny montaż, dobry reduktor i wtryski instalacja oparta na STAG300 nie ustępuję na pewno w żaden sposób PRINSowi, a bije na głowę BRC o KME i Zenicie nie wspominając.
Cała sztuka w instalacjach wtrysku lpg w fazie lotnej to przemyslane dobranie wtrysków i reduktora pod dany silnik [moc silnika i jego paliwozerność, typ wtrysku, czas wtrysku na wolnych obrotach i max. czas wtrysku] potem naprawdę porządny montaż - zdjęcie kolektora, porzadne i przemyslane nawiercenie wkrętek [przez wielu błednie nazywanych dyszami] w kolektorze ssącym, poprowadzona z głową elektryka LPG, widziałem i poprawiałem auta przeważnie V-ki w ktorych nieudolni gazownicy puszczali wiazki elektryczne sterujace wtryskiwaczami pb i lpg srodkiem miedzy rzędami cylindrów w plataninie kabli zapłonowych bo tak było wygodniej, a potem masa problemów z łapaniem śmiecie przez elektronike LPG, szarpanie auta, gaśniecie w nieoczekiwanych momentach itp.

Przed skażeniem auta LPG trzeba dobrze pomyśleć co do niego włożyć, zastanowić się nad montażem, nie robić nic z przypadku - nawet PRINS w rękach człowieka który nie myśli nad tym co robi to gwarantowane niepowodzenie.


pzdr.Grzesiek
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.

Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....

Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000

FORUM LPG KME STAG ZENIT

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra i LPG - jak?

Post autor: bassman » 29 lip 2008, 11:21

Ok. Dzięki za treściwą wypowiedź.
To teraz zadam pytanie, jak przygotować samochód do instalacji LPG, na co zwrócić uwagę, jak i gdzie co najlepiej montować jakie przymiarki i wstępne posunięcia przeprowadzić?

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

GrzesiekK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Dedra i LPG - jak?

Post autor: GrzesiekK » 29 lip 2008, 13:02

"bassman" pisze:jak przygotować samochód do instalacji LPG, na co zwrócić uwagę, jak i gdzie co najlepiej montować jakie przymiarki i wstępne posunięcia przeprowadzić?

Pozdrawiam.
Zadbać o zapłon, zweryfikować stan przewodów zapłonowych, świec, kopułki i palca rozdzielacza jeśli występują, sprawdzić luzy zaworowe, ciut za ciasno i po kilkunastu tysiącach km na LPG masz dużą szansę że popdalisz gniazda. Wymienić filtr powietrza, wyczyścić ecu PB z syfów, zrobić reset, pośmigać żeby ecu się zaadaptowało i dopiero potem brać się za montaż wtrysku LPG.
Jeśli w aucie są jakiekolwiek anomalie przy zasilaniu PB na LPG się spotęgują.
I pilnuj monterów, maja obowiązkowo zdjąć kolektor ssący do wiercenia pod wkrętki, wszystkie wkrętki w jednej linii względem głowicy, pod tym samym kątem, możliwie jak najbliżej wtrysków PB.
Przy montażu butli w bagażniku, zwróć uwagę aby zabezpieczyli antykorozyjnie wszystkie otwory które wykonają pod przepuszczenie przewodów miedzianych LPG i reszty okablowania od LPG, niech odtworzą konserwację podwozia nawet głupim Bitgumem, nie pozwól mocować przewodu miedzianego łączącego butle z reduktorem do podłogi na blaszane uchwyty i wkręty samo wiercące, będziesz miał potem piękne dziury w podłodze lub podłużnicy, lepiej niech puszczą przewód miedziany razem z przewodami hamulcowymi pod podłogą i umocują na popularne"trytytki" co 10cm.
Co do montażu reduktora, niech znajdą takie miejsce aby było poniżej poziomu nagrzewnicy auta, wtedy nie będzie problemów z niedogrzewaniem reduktora i jego zamarzaniem w zimie nawet przy za niskim stanie płynu w układzie chłodzenia.

Jak coś jeszcze więcej chcesz wiedzieć pytaj, pomogę ...

pzdr. Grzesiek
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.

Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....

Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000

FORUM LPG KME STAG ZENIT

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

Dedra i LPG - jak?

Post autor: viruskill » 29 lip 2008, 14:27

JA tez mam stag 300 i jestem zadowolony a Grzesiek napisal wszystko co mozliwe. A jak by co to valtec wtryskiwacze wystarcza do jakiegos 2.0 bez turbiny. I ja bym byl za montazem wlasnorecznym bo w zakladzie zazwyczaj spieprza cos !!!
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra i LPG - jak?

Post autor: bassman » 30 lip 2008, 6:08

No więc dobrze.

W grę wchodzi tylko i wyłącznie montaż we własnym zakresie.

To robimy listę zakupów.
Prosiłbym tutaj o konkretne modele i wersje podzespołów, a nie tylko nazwy, chciałbym aby to wszystko było na tyle bez kłopotliwe po wszczepieniu w Lancię abym mógł sam po przez interfejs i regulację łatwo ingerować w pracę LPG. Dobrze by obyło się bez prucia oryginalnej instalacji elektrycznej, czy ten STAG 300 to takie ustrojstwo, że przełącza się przewody wtryskiwaczy pod niego, a na wtryskiwacze idą z niego nowe oddzielne oddzielne?
Więc konkretnie: jaki komp, reduktor, rurki, zaworki gazu, butla, itd?...

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

GrzesiekK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Dedra i LPG - jak?

Post autor: GrzesiekK » 30 lip 2008, 14:20

bassman[\b] więc tak: STAG300-4 do tego reduktor Europegas [lub Zavoli Zeta ale lepiej Europegasa brać], wtryski Magicjet [jest tylko jeden rodzaj więc się napewno z doborem nie pomylisz], po namiar gdzie można kupić pisz na priv, mam sprawdzone źródło z dobrymi cenami, ale nie będę robił reklamy na forum nikomu ;]

Co do montażu, nic nie tniesz, wiązka od Staga pasuje plug&play z wiązką auta, po prostu przepinasz odpowiednio wtyczki i po sprawie, jedyne co musisz podpiąć ingerując w wiązkę auta trochę bardziej to "+" po stacyjce i sygnał obrotów dla ecu wtrysku LPG.

pzdr. Grzesiek
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.

Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....

Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000

FORUM LPG KME STAG ZENIT

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra i LPG - jak?

Post autor: bassman » 31 lip 2008, 6:14

Bajera!

Ten reduktor Europegas to do ilu kucy jest przewidziany? Wolę zakupić większy i droższy niż potem mieć mniej niż 90 KM... - czy przesadzam?
Chodzi o to, że w tym samochodzie jest zachowane minimum mocy do w miarę sprawnego poruszania się, nie chciałbym jeszcze pogłębiać dychawiczności tego auta.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”