Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
Autosklep
Dzisiaj jest 11 gru 2016, 00:14

Strefa czasowa UTC




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 sie 2008, 18:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2006, 23:00
Posty: 152
Lokalizacja: Poznań
Zauważyłem, że w środku klosza przedniej lampy mam dużo brudu. Próbował może ktoś ją rozbierać i czyścić? Jak tak, to proszę o jakieś wskazówki jak to najlepiej zrobić. Na ilu śrubach jest mocowana, tylko na dwóch co widać na górze, czy są jeszcze jakieś mocowania schowane?

_________________
kappa 2,4jtd
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2


Na górę
Post: 21 sie 2008, 18:57 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 22:00
Posty: 29
Lokalizacja: Mysłowice
\"zrobek\" pisze:
Zauważyłem, że w środku klosza przedniej lampy mam dużo brudu. Jak tak, to proszę o jakieś wskazówki jak to najlepiej zrobić.


Osobiście nie praktykowałem tego, znajomy traktował lampy przednie Punto II tabletką do zmywarki i wodą. Być może w Delcie można rozebrać reflektor na czynniki pierwsze jednak do reflektorów się jeszcze nie dobierałem.

Tabletka do 3l wrzącej wody, po przestudzeniu wlać do lampy, troszkę pomiąchać lampą, zawartość wylać i pozostawić do wysuszenia


Na górę
Post: 21 sie 2008, 19:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 23:00
Posty: 1261
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce
Hi! Ostatnio robiłem taką procedurę ..tzn czyszczenie lamp ,ale nic do nich nie wlewałem ,co prawda przy Kappie ale podejrzewam że mocowania i rozbieralnosc taka sama ,dwie górne śrubki,dwie dolne w kappie widać jedną dolną ,druga zastawiona listwą ,po odkręceniu listwy wszystko jasne ,odpiąć przewody od lampy i dalej według własnego uznanaia ,ja rozszczelniłem klosz od reszty lampy umyłem (syfu co nie miara!) odbłyśnik potraktowałem płynem do szyb dobrej jakości (nie będę robił firmie reklamy :wink: ) po umyciu i wysuszeniu składanka na silikon bezbarwny,i skręcanko całość zajeła mi jakieś 2,5-może 3 h ,najwięcej zabawy z rozszczelnieniem i trzeba uważać żeby nie pękło szkło..bo szkoda,ja wspomagałem sie ostrym nożykiem żeby usunąć uszczelnienie,odbłyśnik mam już nieco przypalony i trzeba delikatnie go traktować przy myciu bo można porysować ,ale po zabiegu efekt zdecydowanie lepszy ..wreszcie widzę gdzie jadę :wink: .
Pozdro i miłej zabawy ...nic trudnego...

_________________
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.


Na górę
Post: 21 sie 2008, 19:23 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2008, 22:00
Posty: 291
Delta ma jeszcze (prawdopodobnie wszystkie Lancie też) zatrzaski szkło-obudowa (dwa na górze i dwa na dole), przy których trzeba też uważać no i przy migaczu też zwróć uwagę na szkło żeby nie uszkodzić.


Na górę
Post: 21 sie 2008, 20:44 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2008, 23:00
Posty: 36
Lokalizacja: Lipsko
delta ma mocowanie lampy przedniej na 3 śruby (2 gora + 1 doł pod listwa) i 4 zatrzaski klosz obudowa( 2 gora, 2 dół ).
Nie radze zdejmowania zatrzasków i zdejmowania klosza, próbowałem zmienić klosz i pękł, dobrze ze pekł mi klosz ktory chcialem wymienic :)
nie radze zdejmowac, jest przyklejony na jakis silikon i przy zdejmowaniu prawdopodobnie peknie :(

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 22 sie 2008, 06:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2008, 22:00
Posty: 291
Blubo- dlatego każdy upomina żeby to robić OSTROŻNIE.


Na górę
Post: 22 sie 2008, 15:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2006, 23:00
Posty: 152
Lokalizacja: Poznań
dzięki za rady. W przyszły weekend będę walczył. Spróbuje zdjąć szkło, a jak nie będzie chciało zejść to przynajmniej płukankę zrobię

_________________
kappa 2,4jtd
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2


Na górę
Post: 22 sie 2008, 15:44 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2008, 22:00
Posty: 49
Lokalizacja: Częstochowa
robilem juz cos takiego w swojej gdy wymienialem belke co wlasnie trzyma swiatla chlodnice itd gdy wpadlem na sarne. ten silikon wydlubywalem cieniutkim nozykiem jakies 1.5godziny na okolo i klosz zostal caly staralem sie jeszcze nagrzewac szklo opalarka zeby ten silikon po czesci sie zweglil a po czesci uplastycznil. drugi poszedl szybko wystarczylo zdjac tylko spinki i sam odszedl po lekkim przejechaniu nozykiem od gory

_________________
Obrazek Raccoonfarm - Profesjonalna Hodowla Szopów Praczy w Polsce


Na górę
Post: 22 sie 2008, 18:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 23:00
Posty: 1261
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce
Hi! o...dokładnie zapomniałem o spinkach !!!a z tym silikonem to róznie czasem łatwiej a czasem trudniej ..trzeba być ostroznym jak z ...dziewicą :wink: ....
pozdro...

_________________
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.


Na górę
Post: 22 sie 2008, 21:52 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2008, 23:00
Posty: 2465
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Ja u siebie w Delcie, co prawda starej, rozbierałem reflektory do regeneracji odbłyśników. Klosze są przyklejane do plastikowych odbłyśników, czyli podobnie jak w tym przypadku. Żeby rozkleić reflektor, wystarczyło nalać dosyć ciepłej, ale nie wrzącej wody do jakiegoś pojemnika i zanurzyć reflektor szkłem do dołu. Po kilku chwilach takiej kąpieli, szkło bardzo ładnie się odkleiło od reszty. Ważne żeby woda nie była zbyt gorąca, bo może od tego szkło pęknąć. Generalnie tak jak poprzednicy napisali, nie jest to strasznie trudne, ale trzeba to robić BARDZO OSTROŻNIE

Sposób ten podpowiedział mi pan z regeneracji reflektorów, z zastrzeżeniem że oni się tego nie podejmują ze względu na ryzyko :D

_________________
WR7- moja fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. & Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
Post: 28 sty 2013, 20:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2007, 23:00
Posty: 3998
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Odgrzeję kotleta ;)

Też się za to zabrałem.

O ile w Kappie ograniczyłem się do wpuszczenia wody destylowanej z płynem i potraktowania lampy bardzo miękką szczotką do firan (używane ksenony są "nieco" droższe niż lampy do Deltolotów ;) ), o tyle tu zaszalałem.

Lampy rozkleiłem, bardzo pomocna była sprytna, mała (prawie "punktowa") acz mocna suszareczka żony, która pozwoliła skrócić czas rozklejania lampy do dosłownie 2-3 minut na sztukę.

Szkło dokładnie umyłem nieco twardszą i "chropowatą" gąbką i płynem do naczyń.

Odbłyśnik potraktowałem swoim "chuchem" i szmatką z mikrofibry. Odbłyśnik jest podzielony na ścianki (nie proste, ale jednak ścianki) i każdą z nich pucowałem osobno. Jeden "chuch" i delikatna polerka. Po wyschnięciu ta sama procedura. Po drugim wyschnięciu ewentualne bardzo delikatne "dopolerowanie" pozostałych smug. Nie polecam większej zabawy, bo w jednym odbłyśniku po takich dwóch "chuchach" zaczął się pojawiać "podkład" (plastik, z którego zrobiono odbłyśnik). Jak tylko zauważycie, że połysk się zmniejsza nie polerujcie dalej tego miejsca, bo zamiast poprawy połysku wylezie "podkład". I po zabawie...

Po tej operacji lampę skleiłem z powrotem, używając tego tworzywa, na którym była lampa pierwotnie sklejona. Dobrze docisnąłem.

Tutaj uwaga - nie testowałem jeszcze czy lampa jest szczelna i nie będzie parować, być może mój pośpiech się zemści zaraz jak tylko włożę lampy do auta i odpalę światła. Chyba lepiej zastosować nowe tworzywo do sklejenia lampy, ale nie mam pojęcia jakie...

Na zachętę fotki odbłyśnika przed i po polerce...
Załącznik:
Komentarz: Odbłyśnik przed polerką
IMG_2415.JPG
IMG_2415.JPG [ 158.04 KiB | Przejrzano 1841 razy ]

Załącznik:
Komentarz: Odbłyśnik po polerce
IMG_2416.JPG
IMG_2416.JPG [ 180.63 KiB | Przejrzano 1841 razy ]


I jeszcze foto całej lampy przed i po :)
Załącznik:
Komentarz: Lampa przed czyszczeniem
IMG_2413.JPG
IMG_2413.JPG [ 225.97 KiB | Przejrzano 1841 razy ]

Załącznik:
Komentarz: Lampa po czyszczeniu
IMG_2417.JPG
IMG_2417.JPG [ 245.26 KiB | Przejrzano 1841 razy ]


Powodzonka w czyszczeniu :)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
Post: 28 sty 2013, 23:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 21:59
Posty: 2000
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Ja miałem cztery lampy z Themy nad którymi się skutecznie pastwiłem. Tak jak kolega pisze pare ruchów i z odbłyśnika pozostaje tylko podkład Z tego właśnie powodu chyba przy trzeciej sztuce zrobiłem tak: moczenie całości (bez klosza w wannie) potem sikałem odbłyśniki tzw Bremsenreiniger to ten spray do czyszczenia hamulców. Na końcu potraktowałem wodą destylowaną z ogrodowej podciśnieniowej zraszaczki do kwiatków. Efekt super bez obróbki mechanicznej.

Lampy z Fiata Coupe z plastikowym szkłem kleiłem klejem do montażu szyb nie wiem czy to dobry pomysł, ale nie parują, ale napewno nie da się ich ponownie rozkleić. Oryginalny klej był elastyczny jak masa bitumiczna. Teraz myśle, że zwykły octowy sylikon był by idealny do klejenia lamp.

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy) Thema 2.0 VIS (dawca organów). FC 16VT, Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Bravo 1.6 16V

Punto 2 FL 1.4 Skasowane :(


Na górę
Post: 04 mar 2013, 19:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2007, 23:00
Posty: 3998
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Ze swej strony dodam tylko, że po takim czyszczeniu, założeniu porządnych żarówek (ja mam Tungsram MegaLight + 90% na krótkich i +120% na długich - lekko 2 razy tańsze niż Osramy Nightbreakery a świecą co najmniej równie dobrze) i ustawieniu świateł Delta ma naprawdę bardzo dobre światła :)

Naprawdę warto wyczyścić lampy i "nakarmić" je dobrymi żarówkami!

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
Post: 16 wrz 2014, 19:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2007, 22:00
Posty: 3908
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
O, widzę że ktoś tu rozbierał lampy delty.
Zrobiłem dzisiaj podejście, ale nie udało mi się wyjąć lamp z samochodu. Na górze są dwie dobrze widoczne śruby, ale nie mogłem znaleźć żadnej innej, czy ktoś mógłby mi obrazkowo wytłumaczyć gdzie są pozostałe śruby trzymające reflektor?

Kolejna sprawa - istnieją lampy Bosch i Valeo (sprawdzane w dwóch deltach '94 i '95). Jakieś tam różnice między nimi są, np. tylne zaślepki na otwór żarówek są inne: W Bosch'ach jest to taka klapka, w Valeo - jakby zakrętka, szara. Czy te reflektory są zamienne w sensie instalacji elektrycznej, wtyczek itp?
I jak już o światłach - to czy w delcie światło pozycyjne z reflektorów Boscha i Valeo są zamienne, jak z kwestią mocowania do głównej lampy?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 16 wrz 2014, 20:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 00:42
Posty: 360
Lokalizacja: Toruń
W celu wyjęcia reflektorów trzeba zdemontować zderzak. Dwie kolejne śruby są, z tego co pamiętam, pod metalową listwą. Ogółem operacja dosyć prosta i przyjemna, pod warunkiem, że odkręcisz bezproblemowo dolne śruby zderzaka. Światła pozycyjne chyba nie do końca są zamienne - u mnie coś nie bardzo chciały pasować w koszyk głównej lampy i trochę odstaje, natomiast reflektor + pozycja tego samego producenta pasuje idealnie. Co do różnic w reflektorach to się nie wypowiem, bo miałem cztery sztuki z zakrętką jak od słoika :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl