Strona 1 z 4

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 03 lis 2005, 13:40
autor: Anonymous
Witam,

Jeżdżę już moją Lybrą. Nie wymuskałem jej jeszcze tak jak bym chciał. Nie zrobiłem zdjęć i nie zapisałem się do klubu. Jak na razie jest nieźle, oboje jesteśmy bardzo zadowoleni z zakupu. Nie będę się rozpisywał co mi się podoba ale co sprawiło mi zawód:
  • Fotel kierowcy - nie potrafię go tak wyregulować żeby po 50 km nie bolały mnie plecy. W starym poczciwym Tipo było lepiej.
  • Roleta bagażnika (mam kombi) - we weilu mniej "luksusowych" samochodach jest zwijana automatycznie, a tutaj jakieś przylepce - fuj
  • Zawieszenie - w jednym z opisów Lybry przed zakupem przeczytałem że zawieszenie jest miękkie, że samochód płynie. Niestety u mnie jest dokładnie odwrotne - samochód jest bardzo sztywny i czuć zarówno mniejsze jak i większe nierówności. Być może jest ono już mocno zużyte bo samochód ma przejechane 110 tys. i chyba nie było wymieniane. Tak więc ostateczną ocenę należy odłożyć do czasu wymiany zawieszenia.
pozdrawiam Olek

Lybra - kilka uwag

: 04 lis 2005, 8:35
autor: kartonik
Czołem,

Może to zależy od wzrostu? Ja mam 175 cm i nie jeździłem do tej pory w tak wygodnym samochodzie (dla kierowcy oczywiście). Przejeżdżam 1000 km i nawet nic w plecach nie czuje:)
Roleta jest kiczowata, to fakt. Ale można ja za to szybciutko zdemontować i wywalić, jak trzeba przewieźć pralkę:)
Lybra zapewne płynie, ale jak jest nowa. Ja w swojej zamieniłem końcówki drążków kierowniczych 20 tys. km temu i po jeździe w Wawie pojawiły się znowu luzy i stuki. Ale można się przyzwyczaić.

Pozdrawiam

Odp: Lybra - kilka uwag

: 04 lis 2005, 8:45
autor: Ragnarok
olekg pisze:Roleta bagażnika (mam kombi) - we wielu mniej "luksusowych" samochodach jest zwijana automatycznie, a tutaj jakieś przylepce - fuj
w Dedrach mamy to samo lub jeszcze gorzej :)

jeszcze kilka dni temu myślałem że może w Lybrze lub w Kappie to będzie poprawione, ale po rozmowie z kilkoma właścicielami tych aut już wiem że tylko w Kappie jest to zrobione OK.

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 11 sty 2007, 20:30
autor: Anonymous
Witam,

Stałem się wczoraj szczęśliwym posiadaczem Lybry 1.8 LX '01. Niestety nie posiadam do niej instrukcji i auto kryje dla mnie kilka zagadek:

1. Do czego służy przełącznik (pokrętło) z nastawami "Auto, -, --, ----" na dźwigience wycieraczek?

2. Po wciśnięciu "HELP RADIO" wyświetlają się parametry audio (volume, bass, treble itd.), ale nie mogę za nic dojść jak je ręcznie ustawić? Głównie chodzi o bass.

3. Mógłby ktoś po krótce opisać co kryje się pod przyciskami "DX", "Mono" (to chyba od magnetofonu?), "Band", oraz pięcioma przyciskami pod wyświetlaczem?

4. Jak wykonać strojenie i zapamiętanie stacji radiowych?

5. Do czego służą dwie grupy przycisków (po dwa w każdej grupie), bezpośrednio pod wysuwanym schowkiem i podstawką na napoje? Udało mi się jedynie ustalić, że pierwszy z lewej to halogeny, a trzeci i czwarty to chyba podgrzewanie szyb (ale który co dokładnie robi? i co z drugim od lewej?).

6. Czym dokładnie różnią się tryby kilmatyzacji ECON, MONO i AUTO?

7. Czasem po zmianie biegu, szczególnie na trójkę, dźwignia odczuwalnie cofa się o kilka milimetrów. Czy jest to oznaką usterki wymagającej naprawy?

8. Jak kształtuje się cenowo wymiana całego rozrządu w ASO w waszym mieście? Czy wariator faz rozrządu wchodzi w skład takiej wymiany? W innym wątku pisałem, że w Rzeszowie chcą za rozrząd 2500 i chciałbym się zorientować, czy to ogólnopolska cena ASO, czy lokalna?

Pytań mnóstwo, ale podobno kto pyta, nie błądzi :wink:

Pozdrawiam,
Początkujący szofer :)

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 11 sty 2007, 20:39
autor: muha
Witaj w gronie Lybertynow :)

Jestem chwilowo na emigracji, wiec odpowiem tylko na najlatwiejsze pytania:
1. Czujnik deszczu?
6.
- Econ = klimatyzacja wylaczona (zauwazysz latem, ze przy probie zmniejszenia temperatury ponizej temp. otoczenia wyswietlacz zamiga ostrzegawczo, ze tego nie jest w stanie zrobic)
- Auto = wszelkie ustawienia robi komputer aby optymalnie - wedlug niego - wyregulowac temperature wnetrza do zadanej. Zmiana ktoregos z ustawien (sila, kierunek nawiewu) powoduje wylaczenie trybu Auto, ale klimatyzacja pozostaje wlaczona. W trybie Auto sprezarka klimy moze chodzic, lub nie - o tym rowniez decyduje komputer i nie daje zadnego wskaznika nt. stanu biezacego
- Mono = anulowanie ustawienia temperatury strefy pasazera, czyli wyrownanie do ustawienia strefy kierowcy

7. Moze. Sprobuj w czasie jazdy delikatnie popchnac dzwignie zmiany biegow w strone luzu. Jesli bieg wyskoczy - to na pewno trzeba to zbadac...

Pozdrawiam,
/muha/

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 11 sty 2007, 21:00
autor: Petrus
Między Świętami, a Nowym Rokiem kupiłem Lybrę 1.8 ale z 99/00 roku. Podobnie jak Ty nie posiadam instrukcji. Obecnie kupuje wszystko, co potrzebne do wymiany rozrządu:
- pasek (gates) + rolka +napinacz - dałem 290 zł
- pasek balansu wałków - 60-85 zł (zamienniki)
- wariator - na allegro 350 zł. (mój chodzi jak JTD)
- w serwisie FIATA wymieniaja u mnie za 310 zł.

4. Ustaw wymagana długość fal, a potem przytrzymaj dłużej wybrany klawisz cyfrowy i stacja zostanie zapamiętana.

5. I przycisk: halogeny; II przycisk: przeciwmgielne tył; III przycisk: nawiew na przednią szybę; IV przycisk: podgrzewanie tylnej.

muha - dziekuję za objasnienie klimy, bo nie wiedziałem.

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 11 sty 2007, 21:22
autor: Anonymous
Ad. 1. To było moje pierwsze skojarzenie, ale od wczoraj nie trafiłem na deszcz, więc nie miałem okazji sprawdzić. Zastanawia mnie tylko ilość kombinacji (auto, krótka linia, średnia linia i długa linia). Czego mogą być to nastawienia?

Ad. 4. Dzięki, spróbuję.

Ad. 5. Dzięki!

Ad. 6. Dzięki! Jeszcze o jednym zapomniałem. Na lewo od "ECON" jest przycisk z symbolem (chyba) zamkniętego obiegu. Okazuje się, że ma trzy ustawienia (spodziewałem się dwóch) - wyłączone, zielona dioda, pomarańczowa dioda. Jaka jest różnica?

Ad. 7. Spróbuję rano, w drodze do pracy. Nie wydaje mi się, żeby skrzynia miała aż takie luzy. Jeżdżąc po mieście złapałem się na tym, że ręke opieram na podłokietniku i lewarku. Problem pojawia się, gdy wrzucę omawianą trójkę i mimowolnie ręką przytrzymuje ją delikatnie w tej pozycji. Wtedy przy puszczaniu sprzęgła czuję, że odrobine się cofa. Być może jest to tylko problem przytrzymywania przeze mnie lewarka w maksymalnym wychyleniu?

Jeszcze jedno pytanie: podczas uruchamiania na wyświetlaczu pojawia się przez około 10 sekund "CHECK". Czy to rutynowa kontrola komputera, czy oznaka jakiegoś problemu?

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 11 sty 2007, 21:48
autor: letnik22
Instrukcję możesz dostać (jak będziesz miał szczęście) na stronie www.lancia.pl
Ale jakbyś nie miał tyle szczęścia, żeby dostać wydrukowaną książeczkę to zeskanowane instrukcje już krążą wsród klubowiczów.

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 11 sty 2007, 22:02
autor: muha
Ad 6. Zielone = obieg wewnetrzny, pomaranczowe = obieg zewnetrzny, zgaszone = automatyka.

CHECK zaraz po wlaczeniu to tak jak podejrzewasz - rutynowa kontrola, czyli problemem bedzie jesli to sie NIE pojawi :)

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 11 sty 2007, 22:08
autor: letnik22
ad.2
zaawansowane funcje radia regulujesz klawiszem "audio" i kręcisz pokrętłem. Przejscie do nastepnej funkcji- znowu naciskasz "audio"

DX- klawisz włączania maksymalnej czułości przeszukiwania fal

automatyczne strojenie: klawisz "band" -wybierasz jeden z 3 przedziałów pamieci FM1, FM2, FM3, MW, LW po 6 stacji każdy. Naciskasz klawisz "IS"

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 11 sty 2007, 22:13
autor: fqjcior
1. To czujnik deszczu - w tym położeniu dźwigni wycieraczki reagują na intensywność deszczu. Przy czym możesz ustawić kilka czułości czujnika: auto - czułosć automatyczna (?)
- czyłośc mała
-- wieksza
--- największa
Sam jeszcze nie do konca tego przetestowałem, choć dziś jeździłem w konkretnym deszczu.

2. Poziom volume, basu itd. regulujesz prawym pokrętłem odbiornika, zaś pomiędzy pozycjami: volume, bass, treble itd. przeskakujesz wciskając przycisk AUDIO (wczoraj do tego doszedłem :-)

3. DX - odpuść sobie - to ustawienie max. czułości wyszukiwania fal - nie wiem czy przydatne
Mono - po prostu odbiór stacji radiowych w trybie mono a nie stereo
Band - w trybiue radia zmieniasz tym zakresy fal (częstotliwości) tzn. FM1, FM2 (czyli tzw. niegdyś UKF :-), LM, AM. Wpraktyce przydatne tylko FM 1 i FM2 - tam znajdziesz wszystkie interesujące Cię stacje. W trybie magnetofonu tu ustawiasz opcje autoreverse.

Jeśli chodzi o przyciski pod wyświetlaczem to:

LOUD - po włączeniu podbija basy gdy słuchasz na niskim poziomie voluma. Jeśli masz zamontowane w aucie nagłosnienie BOSE HiFi to przycisk ten jest bezużyteczny, gdyż system reguluje to automatycznie.

TP/AF-odbiór informacji o ruchu na drogach/ częstotliwości alternatywne - nie próbowałem

SCAN/ MSS - automatyczne przeszukiwanie stacji radiowych/ automatyczne wyszukiwanie następnego/ poprzedniego nagrania na taśmie magnetofonowej

IS - intelligent scanning - przeszukiwanie zakresów fal radiowych pod kątem optymalnego odbioru

EXP - expert - dodatkowe opcje ustawien systemu audio

4. Uzywasz przycisków ze strzałkami (tych po prawej i lewej stronie przycisku BAND) albo przycisku SCAN. Gdy znajdziesz stację, przyciskasz przez dłuższą chwilę jeden z okrągłych przycisków ponumerowanych od 1-6.

5. pierwszy z lewej - halogeny, drugi z lewej - tylne pmgielne, pierwszy od prawej - ogrzewanie tylnej szyby i lusterek zewnętrznych, drugi od prawej - program odmrażania/ odraszania samochodu (trwa kilka minut, potem sam sie wyłącza - dot. przedniej szyby, szyb bocznych, tylnej oraz lusterek)

6. Przycisk ze strzałką ma trzy tryby: 1 - nie świeci - obieg powietrza wyłączony, 2 - świeci zielony - cyrkulacja wewnętrzna (zamknięty dostep powietrza z zewnatrz), swieci pomaranczowy - curkulacja zasilana powietrzem z zewnątrz.

7. Rozrząd wymieiniam w sobotę - ceny części ok. 470 zł, usługa 300 zł - nieautoryzowna stacja FIAT/ ALFA. W stacji autoryzowanej wycenili to na 3000 zł. Podziekowałem.

Życzę zadowoleni z auta (czego i sobie zyczę ;-)

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 11 sty 2007, 23:14
autor: kubi2
Czesc
Na wszystkie pytania juz chyba uzyskales odpowiedzi. Ja tylko sprecyzuje.
Ad. 5 ostatni przycisk po prawej to faktycznie ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Po jego lewej stronie znajduje sie przycisk do odmrazanie i odparowania przedniej i tylnej szyby. Dziala i to nawet bardzo sprawnie :) kiedys sprawdzilem, jak na przedniej szybie mialem okolo 2 mm lodu.

Jezeli chodzi o strojenie radyjka to tak jak wyzej zostalo opisane, jedynie co dodam, to trzeba faktycznie dluuuugo przytrzymac, zeby zapamietal.

Powodzenia i przyjemnego uzytkowania :)

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 12 sty 2007, 8:32
autor: kartonik
kubi2 pisze:Czesc
Po jego lewej stronie znajduje sie przycisk do odmrazanie i odparowania przedniej i tylnej szyby. Dziala i to nawet bardzo sprawnie :) kiedys sprawdzilem, jak na przedniej szybie mialem okolo 2 mm lodu.

Powodzenia i przyjemnego użytkowania :)
Chyba pierwszy użytkownik, który jest zadowolony z systemu wentylacji w Lybrze :o

lybra

: 12 sty 2007, 9:47
autor: Wiech
: witaj :
Cieszy każda nowa lyberka... : yesyes :
Pozdrowionka

Lybra - garść pytań nowicjusza

: 12 sty 2007, 10:31
autor: Łukasz
Wszystko zostało juz wyjasnione. Dodam tylko zdanie na temat rozrzadu.
Czesci:
Pasek rozrzadu i faz odpowiednio 78zl i 56zl (dyco)
Napinacz 198zl (skf)
Rolka ok 80zl
Wariat po upustach kosztowal by mnie 410zl ale jeszcze go nie wymienialem.
Wymiana ASO Szczesny-Zjawiony Dąbrowa Górnicza cena 370zl wraz z uczszczelkami "klawiatury"
Proponuje Ci kupic czesci w sklepie ale wymiane zlecic ASO albo komus kto zna sie na tej kosiarce, ten motor to troche przypadek...