Strona 1 z 1

Thema - stuki przy skręcaniu

: 06 lis 2005, 23:26
autor: Anonymous
Po wyleminowaniu kolejnych mnogich usterek w mojej themie, tj. remont silnika, wydech, blacharka i przednia szyba przyszedl czas na zawieszenie i tutaj mam problem, bo jestem tylnio napędowiec i to z epoki resorów i z przegubami to miałem tyle do czynienia co przy wale napędowym:) Moje kochane autko prosto jedzie cicho, ale jak nie daj Boze skrecę w prawo to masakra, szum i łomot tai, ze lepiej nie mówić, oczywiście zależny od prędkości, w lewo jest cichutko. Do tego na pewno mam zbieżność źle ustawioną, ale bez przesady i mam bicie w kierownicy i to niezłe, a koła niedawno wyważyłem, więc na pewno sa proste. Chcialbym wiedzieć jakie sa przypuszczenia, mnie osobiście się cos wydaje, że może coś z przegubami wewnętrznymi, ale żeby takie bicie było???? Po za tym nie wiem jak tu sa zrobione łożyska na piaście, bo jak pisalem jestem tylnio napedowiec:) Prosze was o wszelkie rady i o ceny, bo ostatnie remonty i zakupy uszczuplily moją kieszeń o polowę wartości samochodu:*(((

Thema - stuki przy skręcaniu

: 06 lis 2005, 23:43
autor: wujek
Witam,

Zawieszenie w Themach jest bardzo przyzwoite i naprawialne za nieduże pieniądze. Jedno z lepszych. Obejrzyj dokładnie przód, podnieś na lewarku, potarpaj kołami. Poruszaj półosiami przy ustawionych prosto, skręconych w lewo, w prawo. Pokręć kołami (przód), gdy auto na podnośniku. Łożyska podobnie, jak w tylnonapędowych. Narazie tyle, coś zobaczysz bliżej - opisz.
Pozdrawiam

Thema - stuki przy skręcaniu

: 07 lis 2005, 6:31
autor: Tomasz
Ja obstawiam za przegubem zewnętrznym z prawej strony.
Mogę się mylić co do strony ale wydaje mi się że gdy skręcasz w prawo to obciążenie idzie na prawe koło i wtedy stuka

Thema - stuki przy skręcaniu

: 07 lis 2005, 10:26
autor: dexus
Jak przy skręcaniu, to duże prawdopodobieństwo że może być walnięta zwrotnica. U mnie pęknięte było to miejsce gdzie swożen wachacza się łączył ze zwrotnicą.

Thema - stuki przy skręcaniu

: 08 lis 2005, 9:50
autor: Anonymous
Cały problem w tym, że przy zmianie silnika przyglądalem się temu dokładnie i niewidziałem niczego dziwnego, nie wyczuwam jakis luzow, stuków czy oporów, jedynie to luz lekki na przegubach wewnetrznych, ale powiem szczerze, jak pisalem, nie mam doświadczenia z przegubami i nie wiem jaki luz jest dopuszczalny. Czy po przejechaniu na szarpaki wyjdzie stan przegubów? Bo w sumie nie bardzo wiem jak co sprawdzić, bo tak juz pare razy tam patrzyłem, aloe wydaje mi się, ze jest co raz gorzej...

Thema - stuki przy skręcaniu

: 08 lis 2005, 18:24
autor: pew
kurcze ppp jak tak czytam Twoją epopeję to aż się zastanawiam jakimi my jesteśmy hobbystami - bo inaczej się nie da nazwać "obsługi" starszej Themy ...
Ja sobie ostatnio "z grubsza" policzyłem z mechanikiem ile by wyniósł remont mojego 17-latka na "tip-top" plus założenie gazu (a mam turbo i.e.) - wyszło mi że za te pieniądze mogę sobie kupić ładnego 3/4-latka :-)

Thema - stuki przy skręcaniu

: 08 lis 2005, 19:46
autor: Miro
Ja na twoim miejscu jednak pojechalbym na szarpaki...
Gosciu Ci przeczepie cale zawieszenie i reszte, wtedy Ci powinno wszystko wyjsc co jest nie tak...
Mi jak cos stukalo z przodu ale tylko przy ruszaniu i hamowaniu to pojechalem odrazu na szarpaki i wyszlo mi wtedy ze mam wyrabane na maxa tuleje wahacza...
W twoim przypadku nie za bardzo wiem co to moze byc :?:

po mojemu to napewno przegub

: 08 lis 2005, 20:48
autor: Anonymous
jesli cos rytmicznie stuka, z czestotliwoscia zalezna od predkosci to jest to przegub.
Mam w swojej historii ukrecenie przegubu, mimo ze specjalnie nie halasowal, ale ukrecil sie w tej czesci blizej dyferencjalu oczywiscie wtedy gdy chcialem dosc sprawnie wystartowac do lewoskretu, na szczescie od razu sie urwal i nie zdazylem wjechac na lewy pas i zaliczyc dzwona :). Na poczatku jak kupilem moja poprzednia kappe, to miala rozwalony mieszek gumowy i nasiakniety woda przegub zewnetrzny przy kole i faktycznie grzechotalo jak skrecalem. wymienilem i jak reka odjal.
Wiec to raczej zaden problem z zawieszeniem.
Jacek

Thema - stuki przy skręcaniu

: 08 lis 2005, 21:42
autor: wujek
Witam,
Objaw łomotów i jednocześnie bicia w kierownicy nie należy do ciekawych.
Bicie to tańcujące koło. Może felga jest krzywa? A jeżeli piasta to urwiesz koło. Jeżeli nie możesz sam wychwycić to podjedź do rozsądnego mechanika albo do znanego z czepliwości diagnosty. Możesz też spróbować postawienia przodu na kobyłkach, uruchomieniu silnika i włączenia biegu (nie gazuj!) - może coś będzie można zauważyć.
Pozdrawiam
PS
Nie lekceważ, to Twoje bezpieczeństwo.

Thema - stuki przy skręcaniu

: 08 lis 2005, 21:46
autor: Anonymous
pew, wcześniej miałem kilkanascie dużych fiatów, w które wladowałem tyle kasy, że spokojnie móglbym sobie kappę kupić i tu sie ludzie dopiero patrzyli co ja robię i jaki oszołom jestem, ale to miłość do autek i zabawy mechanika. Thema kosztowała mnie już drugie tyle ile za nią zaplaciłem i jeszcze trochę, teżzakładałem gaz, jeden silnik, teraz drugi remont, przednia szyba, od cholery pierdołek typu klocki, ale mam nadzieję, teraz, ze to bedzie powoli koniec, sumiennie wszystko naprawiam po kolei i mam nadzieję, ze się w końcu auto przestanie na mnie obrażać:) Troche szkoda kasy, ale jest satysfakcja:)))) Co prawda teraz musze chyba ze 100kkm przejechać, zeby mi się to w miarę zwróciło, bo jak pomyślę, że znówmiałbym zmienić auto i tyle robic, to absolutnie nie myślę o zmianie:)

Thema - stuki przy skręcaniu

: 08 lis 2005, 21:50
autor: Anonymous
Wychodzi na to, ze w najbliższym czasie jednak na szarpaki się musze wybrac:) Bo wkurzające jest tostraszliwie, ze to topuka i stuka,a nie bardzo uśmiecha mi się myśl wymienianie czegoś w ciemno, a dziwne jest to, ze w lewo cichutko jak makiemzasiał, a w druga normalnie jakby stado słoni biegło... jak pisalem jestem z epoki mostów i tam albo się półoś ukreciła, albo dyfer szumiał i się wrzucalo drugi, a tutaj trochę tego za dużo:)))

Thema - stuki przy skręcaniu

: 09 lis 2005, 22:09
autor: Macio
Przemku, przegub zewnetrzny łatwo sprawdzisz na jakims placyku skrecajac na maxa kola w trakcie powolnej jazdy i dodajac lekko gazu. Po przylozeniu obciazenia zaczyna sie charakterystyczne terkotanie ktore przy duzym zuzyciu przegubu jest nawet odczuwalne na kierownicy.
Co do wewnetrznego - skladales silnik - jaki tam jest? Taki trójkatny jakby krzyzak z trzema jakby łozyskami? Z tego co pamietam (z uno) ma to troche luzu przy skladaniu nowego a jak jest zwalone to auto lata na wszystkie strony ze nie wiesz po chwli gdzie masz lewa a gdzie prawa strone ;-)

Thema - stuki przy skręcaniu

: 09 lis 2005, 22:17
autor: Anonymous
Przy wymianie silnika odkrecałem tylko od półosi, tam idzie chyba 6 śrub imbusowych, luzy miały, ale mnie sie to wydalo nieduże, na pewno był wyczuwalny na wewnetrznych, na zewnętrznych nie bardzo czulem. Dziś oberwał mi się jeszcze tlumik i teraz to już nic nie słysze i nie wiem z której stronie wali:) Kurcze 4 dzień czekam na tłumiki, teraz mam podwiązane drutem od elektrycznego pastucha...

Macio będę autkiem u Adama, może ty dasz diagnozę, mam nadzieję, ze bedziesz nowym nabytkiem?

Tak na poważnie zaczynam się ostro bać, co by mi się to nie urwało, a jestem dołku finansowym i kurcze po zakupie tłumików mam juz tylko pchły w kieszeni....