Kappa - Podłączenie pod komputer

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: Praptax » 15 wrz 2008, 12:37

Witam.
Autko na luzie lekko faluje obrotami czasami spada do 500 odr/m, wiec pomyślałem ze to przepływomierz wiec udałem się do mechanika żeby podłączył pod komputer. Mechanik używał jakiegoś serwisowego urządzenia Magneti Marelli 2000, i stwierdził że nie może się podłączy ponieważ jest wyciągnięta kontrolka od check. Wiec mogę pytanie brzmi czy to prawda, czy porostu to urządzenie nie odczyta Kapiszona ??
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3241
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: Marcin_D » 15 wrz 2008, 12:40

Jak kontrolka od CHECK'a jest wyciągnieta, chodzi mu o żarówkę od check'a.
Co ma piernik do wiatraka. Przecież skaner podpina się pod komputer samochodu, a nie do check'a.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1251
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: michalkrk » 15 wrz 2008, 12:50

Dokładnie co ma piernik do wiatraka. Wpina się we wtyczkę 3 pinową i odczytuje a kontrolka nie ma raczej nic do tego bo błędy są w komputerze a nie w kontrolce:)Druga sprawa czy Kappa ma sterownik Magneti Marelli bo ja zawsze widziałem Boscha.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: Praptax » 15 wrz 2008, 13:39

Tez tak myślalem.Przecież jak by sie przepaliła to tez tak jak by jej nie bylo :)
Wie może ktoś jakie urządzenia lub programy odczytują kompa bo nie uśmiecha mi ie jechac do ASO gdzie krzycza 120 zł
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
Aras
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 705
Rejestracja: 26 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: Aras » 15 wrz 2008, 14:23

w aso podpięcie u nas kosztuje 68 zeta
Landrynka -Y 1,2 16V
zamiast Pasikonika srebrna Santarita:)

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: Praptax » 17 wrz 2008, 12:16

Witam ponownie. Wczoraj rozebrałem licznik i okazało sie ze nie ma diody od airbagu a kontrolka od check`a jest przepalona, wiec podłączyłem dzisiaj kapiszona pod komputer.

http://img528.imageshack.us/img528/3097 ... tt9.th.jpg[/img]http://img528.imageshack.us/img528/3025 ... vm5.th.jpg[/img]Image 1 silnik Image 2 Airbag

Ogólnie sam powód podłączenia był taki aby ustalić co powoduje schodzenie do 500 obr/m na biegu jałowym.
Wiec jakie mogą być przyczyny tych obrotów, czyżby lewe powietrze do kolektora??
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: Praptax » 19 wrz 2008, 8:55

Zastanawia mnie jeszcze jedno, wiem ze mam uszkodzony czujnik poziomu oleju ponieważ przy próbie odczytania poziomy w infocenter pokazuje się komunikat ?oil level system failure?.
Czy uszkodzenie tego czujnika nie powinno pojawić się w Examinerze??
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: Praptax » 25 wrz 2008, 21:38

Witam ponownie.
Samochód wrócił dzisiaj od mechanika gdzie stwierdzono że nie ma opcji żeby brał lewe powietrze,wiec cały czas ma od czasu do czasu objaw niskich obrotów (500 obr/min) na biegu jałowym.
Ma ktos jakis pomysł co jeszcze sprawdzic ??
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

timi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 05 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Tychy/Warszawa/Włochy

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: timi » 26 wrz 2008, 11:53

U mnie tylko na zimnym silniku skaczą obroty w duzym zakresie, czyli spadki do około 500 obr/min, jak ciepły to "falują" w zakresie około 50, 900-950. Czasem z odpalaniem gorzej mu idzie, chwile dłużej jakieś 3-4 obroty więcej niż powinno być. Na kompie wyszło uszkodzone kable, na pierwszy gar za słabo daje i uszkodzony czujnik wałka rozrządu (choć wielu mechaników twierdzi ze z uszkodzeniem tego drugiego silnik nie powinien pracować). na ile to może być przyczyna i czy ty coś komuś pomoze to nie wiem, narazie brak kasy, jak wymienie to podziele się wiadomościami na ten temat.

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: skinner » 13 lis 2008, 19:55

moj jak ma 70 stopni i go zgasze i znowu odpale to obroty rosna do 1000 potem spadaja do 200 auto prawie gasnie pozniej obroty sie podnosza i tak faluje pomedzy 500 a 1000 i po chwili sie ustabilizuje, caly czas sie check swieci.. wymienilem juz wszystkie czujniki oprocz przeplywomierza...
Lancia Thesis 2.4 JTD 20V 175KM 2004r., manual

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: przemas81 » 13 lis 2008, 21:16

po pierwsze to masz zajebiste aso- u mnie kasują 40 pln
po drugie mam również uszkodzony czujnik poziomu oleju i na examinerze też go nie wywala
po trzecie u mnie po odpaleniu jak auto jest zimne to obroty podchodza pod 2 tyś i nie wiem czemu tak po prostu chyba ma
po czwarte na falujące obroty u mnie pomaga przeczyszczenie silnika krokowego- rozkręcam go myje w benzynie ekstrakcyjnej w sprayu i zakładam spowrotem -problem znika :D
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: Praptax » 13 lis 2008, 21:33

Na zimnym tez mam kolo 2 tys ale to normalne,wkońcu to ssanie się załancza.Czysciłem przepustnice i krokowy i nic nie pomogło
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: skinner » 13 lis 2008, 23:51

Powiem Ci ze mam ten sam problem,
Wymienilem silniczek krokowy, czujnik spalania stukowego, te dwa czujniki przy przepustnicy, czujnik przy walkach rozrzadu, czujnik od polozenia walu i dalej to samo, nie mam przeplywomierza na zamiane i tego drugiego czujnika przy filtrze powietrza tudzież przy przeplywomierzu...

Mam tak ze jak zapalam go gdy jest cieply obroty ida do 1200 i jak opadaja to nie zatrzymuja sie na 800 tylko spadaja do okolo 200, silnik juz prawie przygasa, potem same sie podciagaja do 1000 i tak faluja chwile miedzy 1000 a 500 obrotami i potem stabilizuja sie kolo 600 obr...
Lancia Thesis 2.4 JTD 20V 175KM 2004r., manual

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: lancia1969 » 14 lis 2008, 4:48

"skinner" pisze:Powiem Ci ze mam ten sam problem,
Wymienilem silniczek krokowy, czujnik spalania stukowego, te dwa czujniki przy przepustnicy, czujnik przy walkach rozrzadu, czujnik od polozenia walu i dalej to samo, nie mam przeplywomierza na zamiane i tego drugiego czujnika przy filtrze powietrza tudzież przy przeplywomierzu...

Mam tak ze jak zapalam go gdy jest cieply obroty ida do 1200 i jak opadaja to nie zatrzymuja sie na 800 tylko spadaja do okolo 200, silnik juz prawie przygasa, potem same sie podciagaja do 1000 i tak faluja chwile miedzy 1000 a 500 obrotami i potem stabilizuja sie kolo 600 obr...
Jak juz tyle powymieniałeś - podjedź na diagnostyke i sprawdź CO , jak bedzie za niskie bedziesz miał takie objawy , warto przy okazji przeglądnąć układ paliwowy ,pompa ( wydajność) i regulator paliwa (stabilnośc cisnienia).
Grzegorz

GG 13364997

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Kappa - Podłączenie pod komputer

Post autor: skinner » 14 lis 2008, 17:16

"lancia1969" pisze: Jak juz tyle powymieniałeś - podjedź na diagnostyke i sprawdź CO , jak bedzie za niskie bedziesz miał takie objawy , warto przy okazji przeglądnąć układ paliwowy ,pompa ( wydajność) i regulator paliwa (stabilnośc cisnienia).

w przyszlym tygodniu zostawiam autko w ASO niech mi sprawdza wszystko to przy okazji mi alarm z poduszek skasuja bo aku dlugo nie bylo i teraz sie kontrolka swieci...

Napisze co bylo nie tak w nowym wątku.
Lancia Thesis 2.4 JTD 20V 175KM 2004r., manual

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”