Kappa - problem z elektryka

Awatar użytkownika
Króciak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 240
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Sobienie Jeziory

Kappa - problem z elektryka

Post autor: Króciak » 28 wrz 2008, 19:46

Witam,
troche posiedzialem przy opcji szukaj ale niestety nie znalazlem odpowiedzi na swoj problem...

Mianowicie chodzi mi o problem z resetem kompa przy kazdym gaszeniu auta. Kiedy zapalam samochod zawsze mam godzine 0.00, niekiedy kilometry sie zeruja i klima uruchamia sie zawsze na FULL AUTO i 22'C (sam jezdze na ECON wiec tak nie zostawiam). Poza tym klapa bagaznika otwiera sie tylko przy uruchomionym silniku (wczesniej nawet jak byl zgaszony) oraz co najgorsze radio nie chce mi grac :cry:
Zaczelo sie to od kiedy odlaczylem akumulator zeby wyczyscic klemy... i tu wydaje mi sie, ze lezy problem... a dokladniej z masa. Tylko nie wiem jak sie do tego wogole zabrac :? Chcialem zobaczyc jak jest przy podlaczeniu przewodu z masa ale pozastawiane mam miejsce przy filtrze powietrza i akumulatorze czesciami od gazu. Jakby mogl ktos powiedziec (albo pokazac na obrazku) gdzie dokladnie jest podlaczenie do masy i czy trzeba akumulator wyciagac?
Prosze o porady bo ciezko z tym zyc :x

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - problem z elektryka

Post autor: topcio » 28 wrz 2008, 19:59

a więc:
jedna śruba do nadwozia jest "za" akumulatorem następnie przewód biegnie w dół i jest przykręcony do poduszki skrzyni biegów.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Kappa - problem z elektryka

Post autor: Krzys » 28 wrz 2008, 20:04

Kiedyś próbowałem odkręcić przy nadwoziu ale tylko śruba trzeszczała więc dałem spokój. Zamontowałem dodatkową masę od klemy do śruby trzymającej amortyzator. Jest w porządku przestała nawet spadać wskazówka od ładowania jak włączam klime.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - problem z elektryka

Post autor: topcio » 28 wrz 2008, 20:09

u mnie po podłączeniu bezpośrednio dodatkowej masy do silnika ładowanie poszło o 2 kreski w górę i też tak nie spada przy klimie.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Kappa - problem z elektryka

Post autor: Krzys » 28 wrz 2008, 20:17

Między nadwoziem a silnikiem jest duży opór, lepiej podłączyć do nadwozia masę. Klima korzysta z masy przy nadwoziu. Pomierz miernikiem zobaczysz że do nadwozia masz większy opór niż do silnika.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Króciak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 240
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Sobienie Jeziory

Kappa - problem z elektryka

Post autor: Króciak » 28 wrz 2008, 20:36

Ale czy to moze byc problemem tych resetow kompa?
Jutro popatrze i zrobie tak jak mowicie

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4009
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - problem z elektryka

Post autor: volf » 28 wrz 2008, 21:05

Zobacz czy któryś z bezpieczników nie jest spalony lub nie kontaktuje w skrzynce pod kierownicą. W każdym razie miałem takie same objawy, kiedy jeden bezpiecznik nie kontaktował (chyba to services17-5A)-miał jakieś cienkie blaszki... Mimo, że nie był spalony wymiana pomogła...
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - problem z elektryka

Post autor: topcio » 28 wrz 2008, 21:14

masz lpg?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Króciak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 240
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Sobienie Jeziory

Kappa - problem z elektryka

Post autor: Króciak » 28 wrz 2008, 21:18

"volf" pisze:Zobacz czy któryś z bezpieczników nie jest spalony lub nie kontaktuje w skrzynce pod kierownicą
Gdzies kiedys czytalem ze sa dwie skrzynki a nigdy tej wlasnie nie moglem znalezc, to jest wewnatrz samochodu? (mam rozumiec ze szukac gdzies pod kierownica :wink: )
"topcio1" pisze:masz lpg?
Tak sekwencja ale z nia jak narazie wszystko wporzadku.


Aha musze jeszcze dodac, ze ostatnio mialem przebicie iskry miedzy cewka a blokiem. Ale po wymianie juz wszystko gra - nie wiem czy to w czyms moze pomoc...

radek82
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Kappa - problem z elektryka

Post autor: radek82 » 28 wrz 2008, 21:28

pod kierownicą, tam jest taka klapa mocowana na 3 plastikowe wkręty. Odkręć je i ściągnij tą klapę, tam właśnie jest skrzynka z bezpiecznikami.
Lancia Lybra '00 2.0 20V comfortronic ;)
Lancia Kappa SW '97 2.0 20V ;)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - problem z elektryka

Post autor: topcio » 28 wrz 2008, 21:28

wcześniej tak nie było? wygląda mi to na restart błędów zrobiony przez gazownika- silnik łapie blędy na lpg i nie chce chodzić na Pb więc zasilanie kompa podlanczają pod stacyjke i po każdym wyłączeniu silnika kasuja się błędy
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Króciak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 240
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Sobienie Jeziory

Kappa - problem z elektryka

Post autor: Króciak » 28 wrz 2008, 21:42

Gaz mam od roku a problem pojawil sie z jakis miesiac temu. Poza tym komputer od gazu jest chyba podlaczony pod aku (albo tak mi sie wydaje bo od aku przy klemach sa dodatkowe kable wraz z bezpiecznikiem wiec sadze ze to od gazu) a wiec blad gazownika bym chyba wykluczyl.

Ta skrzynke jutro przejrze i posprawdzam bezpieczniki, mam nadzieje, ze gdzies tu lezy blad :)

Awatar użytkownika
Króciak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 240
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Sobienie Jeziory

Kappa - problem z elektryka

Post autor: Króciak » 29 wrz 2008, 17:32

Problem rozwiazany :)

Tak jak mowil Volf przepalony byl bezpiecznik 17 (5A) w skrzynce pod kierownica : yesyes :
Dla pewnosci przeczyscilem dokladnie klemy i mase "za" akumulatorem. Mam nadzieje, ze nie krazy zadna iskra miedzy radiem a aku.

Dziekuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - problem z elektryka

Post autor: topcio » 29 wrz 2008, 18:20

no i znów radość z jazdy : yesyes :
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”