Kappa - stukanie na równej drodze
Kappa - stukanie na równej drodze
Cossi86 - Jakiej firmy wieszaki stabilizatora założyłeś? Bo jeżeli OCAP (lub inne podobne badziewie) to masz do wymiany właśnie te łączniki.
Łącznik ten zbudowany jest z dwóch elementów, które są ze sobą zaprasowane. No i wkrótce po wymianie właśnie na tym zaprasowaniu pojawiają się luzy. Jest wątek na tym forum jak sobie z tym poradzić (należy delikatnie obspawać to połączenie w pobliżu główki łącznika - tulei met-gumowej). Z tym, że to rozwiązanie pomaga .... ale na chwilę. Łącznik jest tak kiepskiej jakości, że zaraz pojawiają się luzy w innych miejscach- przegub kulowy, poluźnia się mocowanie do wahacza z powodu kiepskiego materiału itd, itp.
Jeśli masz możliwośc to podjedź do fachowców LT w Łodzi lub zastosuj ich sposób -żeby się upewnić co do tego stukania będziesz potrzebował drugiej osoby i na postoju, przy wyłączonym silniku chwytacie za górną krawędź przednich drzwi, lub przednich słupków i rozbujajcie auto mocno na boki (lewo - prawo).
Generalnie rozwiązanie mocowania przedniego stabilizatora w Kappie to pomyłka i jest właśnie częstą przyczyną powstawania stuków. Dlatego też proponuję na zastosowanie rozwiązania LT i wymianę oryginalnych łączników (lub inncy OCAPów) na te ich pomysłu, które są znacznie mocniejsze i nie posiadają przegubu kulowego. W Autosklepie należy zapytać o tzw. łączniki "pozmianowe". Jednakże i te mają pewną niedoskonałość, która wynika z tego, że otwór w wahaczu do mocowania oryginalnego łącznika nie jest okrągły i tulejki wew. (metalowe) gum (zob. budowę łącznika pozmianowego) wbijają się w ten nieregularny i większy otwór powodzując różne dziwne dźwięki. Rozwiązaniem tej niedoskonałości jest udanie się do tokarza i dorobienie podkładki metalowej z kołnierzem, który będzie pasował w kształt tego otworu w wahaczu. Podkładkę należy ułożyć "od góry" wahacza i najlepiej położyć na niej jeszcze podkładkę z twardej 3mm gumy a dopiero potem skręcić wszystko razem z łącznikiem i dwoma gumami (jedna od dołu a druga od góry wahacza.
Ale najpierw pobujaj sobie auto i sprawdź te łączniki (niestety żeby sprawdzić luzy na połączeniu zaprasowywanym najlepiej zdemontować łączniki).
Jak masz więcej pytań to pytaj. Gdy będę miał chwilę to wstawię zdjęcia tego OCAPa i zamontowanego pozmianowego.
jc406 - Jurek, sprawdzanie na szarpakach stabilizatora nie ma żadnego sensu i jeśli zawieszenie jest sprawne(wymienione) to jest to tylko wywalanie kasy (wiem, bo też tak zrobiłem) PS. widzę, że masz teraz podobny zestaw do mojego: X1 + k
Łącznik ten zbudowany jest z dwóch elementów, które są ze sobą zaprasowane. No i wkrótce po wymianie właśnie na tym zaprasowaniu pojawiają się luzy. Jest wątek na tym forum jak sobie z tym poradzić (należy delikatnie obspawać to połączenie w pobliżu główki łącznika - tulei met-gumowej). Z tym, że to rozwiązanie pomaga .... ale na chwilę. Łącznik jest tak kiepskiej jakości, że zaraz pojawiają się luzy w innych miejscach- przegub kulowy, poluźnia się mocowanie do wahacza z powodu kiepskiego materiału itd, itp.
Jeśli masz możliwośc to podjedź do fachowców LT w Łodzi lub zastosuj ich sposób -żeby się upewnić co do tego stukania będziesz potrzebował drugiej osoby i na postoju, przy wyłączonym silniku chwytacie za górną krawędź przednich drzwi, lub przednich słupków i rozbujajcie auto mocno na boki (lewo - prawo).
Generalnie rozwiązanie mocowania przedniego stabilizatora w Kappie to pomyłka i jest właśnie częstą przyczyną powstawania stuków. Dlatego też proponuję na zastosowanie rozwiązania LT i wymianę oryginalnych łączników (lub inncy OCAPów) na te ich pomysłu, które są znacznie mocniejsze i nie posiadają przegubu kulowego. W Autosklepie należy zapytać o tzw. łączniki "pozmianowe". Jednakże i te mają pewną niedoskonałość, która wynika z tego, że otwór w wahaczu do mocowania oryginalnego łącznika nie jest okrągły i tulejki wew. (metalowe) gum (zob. budowę łącznika pozmianowego) wbijają się w ten nieregularny i większy otwór powodzując różne dziwne dźwięki. Rozwiązaniem tej niedoskonałości jest udanie się do tokarza i dorobienie podkładki metalowej z kołnierzem, który będzie pasował w kształt tego otworu w wahaczu. Podkładkę należy ułożyć "od góry" wahacza i najlepiej położyć na niej jeszcze podkładkę z twardej 3mm gumy a dopiero potem skręcić wszystko razem z łącznikiem i dwoma gumami (jedna od dołu a druga od góry wahacza.
Ale najpierw pobujaj sobie auto i sprawdź te łączniki (niestety żeby sprawdzić luzy na połączeniu zaprasowywanym najlepiej zdemontować łączniki).
Jak masz więcej pytań to pytaj. Gdy będę miał chwilę to wstawię zdjęcia tego OCAPa i zamontowanego pozmianowego.
jc406 - Jurek, sprawdzanie na szarpakach stabilizatora nie ma żadnego sensu i jeśli zawieszenie jest sprawne(wymienione) to jest to tylko wywalanie kasy (wiem, bo też tak zrobiłem) PS. widzę, że masz teraz podobny zestaw do mojego: X1 + k
Kappa 2.4 JTD '00
Kappa - stukanie na równej drodze
Jeżeli chodzi o łączniki to miałem właśnie te wspaniałe OCAPy.
Pospawałem je w miejscu o którym była mowa na forum, ale zdawałem sobie sprawę że to straszny chłam. Więc 3 dni temu wymieniłem je na łączniki z fiata bravo (bez przegubu) i zauważyłem że jest dużo ciszej.
Łączniki pasują bardzo dobrze. Nawet dość ciasno wchodzą na stabilizator.
Jednak stukanie występuje nadal. Zauważyłem też że np. przejeżdżając przez muldę (śpiący policjant) słychać takie skrzypienie jakby metal tarł o gumę. I dzieje się tak tylko z prawej strony tam gdzie występują te stuki.
Nie wiem czy ma to jakiś związek.
W zasadzie zawieszenie już mam całe nowe
Może to jednak są te amorki
Pospawałem je w miejscu o którym była mowa na forum, ale zdawałem sobie sprawę że to straszny chłam. Więc 3 dni temu wymieniłem je na łączniki z fiata bravo (bez przegubu) i zauważyłem że jest dużo ciszej.
Łączniki pasują bardzo dobrze. Nawet dość ciasno wchodzą na stabilizator.
Jednak stukanie występuje nadal. Zauważyłem też że np. przejeżdżając przez muldę (śpiący policjant) słychać takie skrzypienie jakby metal tarł o gumę. I dzieje się tak tylko z prawej strony tam gdzie występują te stuki.
Nie wiem czy ma to jakiś związek.
W zasadzie zawieszenie już mam całe nowe
Może to jednak są te amorki
Lancia Kappa 2.4 T.DS
Kappa - stukanie na równej drodze
Ja właśnie takie skrzypienie (przy muldach lub hamowaniu) z prawej strony miałem jak zużyły mi się oryginalne łączniki stabilizatora - były tak skorodowane/zapieczone na stabilizatorze, że trzeba je było rozcinać szlifierką.
Z moich obserwacji wynika, że właśnie łącznik powinien mieć możliwość obracania się na stabilizatorze (nie mówię tu u luzie powodującym bicie) i wtedy skrzypienie nie występuje.
Zresztą teraz po wymianie całego zawieszenia, poduszek amortzatorów, gum i łączników stabilizatora wreszcie nastała cisza.
Z moich obserwacji wynika, że właśnie łącznik powinien mieć możliwość obracania się na stabilizatorze (nie mówię tu u luzie powodującym bicie) i wtedy skrzypienie nie występuje.
Zresztą teraz po wymianie całego zawieszenia, poduszek amortzatorów, gum i łączników stabilizatora wreszcie nastała cisza.
Kappa 2.4 JTD '00
Kappa - stukanie na równej drodze
Ja powiem tak - u mnie nie skrzypi, tylko postukuje - ale stawiam na poduszki McPerson'a.
Tak właśnie skrzypiały mi poduszki w Tipo, jak je wyjąłem i obejrzałem to się nie dziwiłem że stukały i skrzypiały.
Tak właśnie skrzypiały mi poduszki w Tipo, jak je wyjąłem i obejrzałem to się nie dziwiłem że stukały i skrzypiały.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - stukanie na równej drodze
Ciężko wymienić poduszkę amortyzatora ??
Jaki orientacyjnie może być koszt wymiany ??
Jaki orientacyjnie może być koszt wymiany ??
Lancia Kappa 2.4 T.DS
Kappa - stukanie na równej drodze
Z wymianą jest trochę roboty.
Trzeba cały McPerson wymontować z auta.
Cenowo nie potrafie powiedzieć, ale myślę że w granicach 200zł nowa
Trzeba cały McPerson wymontować z auta.
Cenowo nie potrafie powiedzieć, ale myślę że w granicach 200zł nowa
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - stukanie na równej drodze
Tak myślałem
To lepiej od razu amorki zrobić.
Czyli musi stukać do stycznia
To lepiej od razu amorki zrobić.
Czyli musi stukać do stycznia
Lancia Kappa 2.4 T.DS
Kappa - stukanie na równej drodze
Ja za wymianę poduszek (obie strony) zapłaciłem 160PLN czyli 80PLN za stronę.
Kappa 2.4 JTD '00
Kappa - stukanie na równej drodze
A czy ja mówiłem o łącznikach stabilizatora? Mówiłem o sprawdzaniu wszystkiego, jako proponowana metoda kiedy inne zawodzą w zdiagnozowaniu problemu."toles[b pisze:jc406[/b] - Jurek, sprawdzanie na szarpakach stabilizatora nie ma żadnego sensu i jeśli zawieszenie jest sprawne(wymienione) to jest to tylko wywalanie kasy (wiem, bo też tak zrobiłem) PS. widzę, że masz teraz podobny zestaw do mojego: X1 + k
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km
Kappa - stukanie na równej drodze
toles wszystko pieknie ale to stukanie to napisze jeszcze raz na 99% amorki bo czemy łaczniki miały by glosniej stukac jak auto postoi poduszka tez odpada bo tez by stukała cały czas pozatym ja u siebie (mam obecnie tez łaczniki od brawo/tipo) jezdzilem tez bez stabilizatora i to nie jest jego wina stabilizator jak sie wyrobi to puka cały czas zobaczymy kto pierwszy wymieni amorki i czy problem zniknie
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Kappa - stukanie na równej drodze
Odświeżając temat, wczoraj byłem na kanale u mechanika i podczas wymiany tulei tylnych przedniego wahacza zdziwił się ze ; wahacz jest tak blisko sanek i wystarczy mały luz na tej tulei i zaczyna pukać. Po założeniu nowych tulei auto mniej puka jedynie przy większych nierównościach. Zawieszenie było sprawdzane na szarpakach i nie oprocz wymienionej tulei i nic nie wykazuje luzów czy stuków.
Lancia Kappa 2.0 VIS r1997 sedan + LPG
VW T4 Multivan 1.9TD
Jestem też na >http://www.bus-forum.pl
VW T4 Multivan 1.9TD
Jestem też na >http://www.bus-forum.pl
Odp: Kappa - stukanie na równej drodze
Hi! Odgrzeje temat może będzie ktoś zainteresowany ...jak w temacie pojawiło się jakiś czas temu stukanie w przodzie ...jako lubiący spokój i ciszę jadąc autem ,wymieniłem przy okazji sworznie,tuleje przednie i tylnie,łączniki stabilizatora ,zrobiłem zbieżność i w drogę ....stuka nadal ,niestety musiało trochę postukać bo finanse nie pozwoliły na poszukiwanie skutecznego rozwiązania a i stacje rozkładały ręce ..wszystko jest OK wg. nich...czytając posty ..nabyłem drogą zakupu łożysko Mcpherson +tuleja czy inną gumę...jeszcze nie wymieniłem bo znów czekam na zastrzyk gotówki...ale w związku z 1 maja i świętem ludzi pracy ,wziąłem się za robotę przy autku(nie byłem osamotniony paru fanów swoich 4 kółek również dłubało) i spróbowałem sposób opisywany na forum a dotyczący klejenia łącznika do stabilizatora ...klej 2 składnikowy zdjęcie i założenie około 2 godzinek z utwardzaniem kleju....powrót ..w totalnej ciszy ciekawe jak długo wytrzyma ? po zdemontowaniu jednego łącznika i poruszaniu stabilizatorem dość mocno pukał drugi łącznik ,chyba w ten sposób najłatwiej sprawdzić gdyby ktoś miał podobny dylemat co stuka
teraz zastanawiam się nad zasadnością wymiany łożysk i tulei gum Mcphersona? może poczekam aż będą hałasować
Pozdro...
teraz zastanawiam się nad zasadnością wymiany łożysk i tulei gum Mcphersona? może poczekam aż będą hałasować
Pozdro...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
Odp: Kappa - stukanie na równej drodze
Z moich doświadczeń najczęściej jednak stuka łącznik stabilizatora,można oczywiście wymieniać wiele innych elementów ale warto na początek je właśnie solidnie sprawdzić...
Odp: Kappa - stukanie na równej drodze
U mnie głośny stuk z tyłu- myślałem ,że tuleja wahacza.
A tu tylko linka ręcznego wyskoczyła poniżej otuliny i pancerz stukał /głośno/ w podwozie.
Tez miałem wiele założeń bo wymieniałem klocki tylne. A było tak: wyciągnąłem zacisk aby lepiej włożyć klocki. Linka z ręcznego zsunęła się z osłony gumowej. Złożyłem wszystko z powrotem i stąd stuk:)
A tu tylko linka ręcznego wyskoczyła poniżej otuliny i pancerz stukał /głośno/ w podwozie.
Tez miałem wiele założeń bo wymieniałem klocki tylne. A było tak: wyciągnąłem zacisk aby lepiej włożyć klocki. Linka z ręcznego zsunęła się z osłony gumowej. Złożyłem wszystko z powrotem i stąd stuk:)
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 286
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Odp: Kappa - stukanie na równej drodze
klej to dobre na trasie klej jest kruchy po stwardnięciu , wytrzyma ...dziesiąt może nawet ...set km. i koniec.
lepiej zmienić, choćby najgorszego producenta wytrzyma 1000 x dłużej
nie , żebym namawiał cię do kupowania u mnie , mas wolny wybór , ale na kleju długo nie pojeździsz.
lepiej zmienić, choćby najgorszego producenta wytrzyma 1000 x dłużej
nie , żebym namawiał cię do kupowania u mnie , mas wolny wybór , ale na kleju długo nie pojeździsz.