Lybra - hamulce serwo

alexxs
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Lybra - hamulce serwo

Post autor: alexxs » 18 paź 2008, 1:33

Po doprowadzeniu mojej nowo nabytej Lybry do ładu (rozrząd, paski, filtry, płyny), kiedy już zacząłem rozkoszować się przyjemnością z jazdy, okazało się, że serwo hamulca zaczyna padać:/

Co prawda działa jeszcze, ale raz na jakiś czas pedał robi się sztywny, słychać charakterystyczny syk i spada bardzo siła hamowania.

Cena oryginału jest dość "nieprzystępna", więc raczej się nie zdecyduję, a za używkę z wymianą warsztat woła 250 (serwo) +500 robocizna.

Stąd pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Jak oceniacie - cena przyzwoita? Czy warto inwestować w używane serwo i liczyć na to, że pociągnie dłużej niż to w mojej Lybrze?

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi,

alexxs

SQSS
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 03 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: okolice Piły (woj. wlkp)

Lybra - hamulce serwo

Post autor: SQSS » 24 paź 2008, 2:52

Serwo to serwo ale ta robocizna mnie zabiła 8O jak to dobrze miec ojca mechanika :D jutro go zapytam i wtedy może coś napiszę dokładnego.
Lancia Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3245
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Lybra - hamulce serwo

Post autor: Marcin_D » 24 paź 2008, 9:59

Servo - cena OK.
Robocizna - chyba ktoś jednak przesadził. Mój mechanior za wymianę serva zawoła by napewno mniej niż 50% tej kwoty.

NO ale ja mieszkam w Radomiu, a nie w mieście trykających się koziołków.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Gość

Lybra - hamulce serwo

Post autor: Gość » 25 paź 2008, 20:57

ja bym najpierw sprawdził zawor na sewie potem pompe waku /ewentualnie naped pompy// a dpiero na koncu serwo. dotyczy diesla 1,9 lub 2,4 jtd

alexxs
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Lybra - hamulce serwo

Post autor: alexxs » 27 paź 2008, 6:02

"jan123456" pisze:ja bym najpierw sprawdził zawor na sewie potem pompe waku /ewentualnie naped pompy// a dpiero na koncu serwo. dotyczy diesla 1,9 lub 2,4 jtd
I tak zostało po kolei zrobione, niestety, zawór ok, pompa ssie jak szalona. Też bym wolał, żeby to było coś z tych pierwszych możliwości, ale niestety:)

alexxs
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Lybra - hamulce serwo

Post autor: alexxs » 27 paź 2008, 6:11

"Marcin_D" pisze:Servo - cena OK.
Robocizna - chyba ktoś jednak przesadził. Mój mechanior za wymianę serva zawoła by napewno mniej niż 50% tej kwoty.

NO ale ja mieszkam w Radomiu, a nie w mieście trykających się koziołków.
O. pozdrowienia dla Radomianina (tak chyba poprawnie się to pisze), często bywam w Twoim mieście, ale niestety służbowym autkiem (też włoszczyzna, a jak, Bravo II 1.9 Multijet), więc nie pozostaje mi nic więcej jak szukać kogoś z okolic Poznania.

Uzasadnienie za tak wysoką robociznę brzmiało w dużym uproszczeniu: serwo siedzi bardzo głęboko, w zasadzie wszystko trzeba wyjąć, potem poskładać, a to kosztuje:/

Gość

Lybra - hamulce serwo

Post autor: Gość » 27 paź 2008, 21:01

tylko trochę to dziwne że np.w gumki nie gra zawór overbast lub egr sterownik wyłapywał by błedy któregos znich lub regulacja ciśnienia doładowania .Jednak nie spieram się nie widziałem wydruku z testera lub raczej mało danych lub zbyt ogólnikowe : yesyes :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”