Używana sekwencja

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Chasqui
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 291
Rejestracja: 14 kwie 2008, 0:00

Używana sekwencja

Post autor: Chasqui » 20 paź 2008, 21:48

Jak w temacie- potrzebuję Waszej opinii na to czy warto zamontować używaną instalację sekwencyjną(obecnie posiadam II gen)?
Instalacja była(technicznie nadal jest) w 6cylindrowym bmw 325, przejechane ma ok 100tyś. km i jak dotąd sprawowała się dobrze, ale autko zaliczyło dzwona i jest potencjalnym "dawcą".
Tutaj mam do Was kilka pytań:

1. Jaka cena byłaby satysfakcjonująca dla nas obu -mnie i sprzedawcy, którym jest kolega więc co do kasy i systemu płatności można się dogadać. Dodam, że tył mam (miesiąc temu kupiłem nową butle) wię potrzebuje sam przód?

2. Czy jeżeli instalacja była w 6 cylindrowcu to podejdzie do mojej Delty?

3. Czy taki zabieg będzie bardzo problematyczny, czy można to dosyć sprawnie zrobić?

4. Czy warto próbować samemu się bawić czy od razu oddać Gazownikowi?

5. Warto od razu brać się za regeneracje wtrysków (ok 100tyś km) czy spokojnie można jeździć jeszcze?

Na razie to tyle, jak wpadną mi jeszcze jakieś pytania to dopiszę.
Dzięki za pomoc i poświęcony czas :!:

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Używana sekwencja

Post autor: Krzys » 21 paź 2008, 6:25

1. Najważniejsze jaki model instalki, jakie podzespoły?
2. Będzie pasowała.
3,4. Jeśli nigdy nie zakładałeś, oddaj gazownikowi. Montaż przy tych instalacjach jest bardzo ważny.
5. Wtryski i Reduktor bym wymienił na nowy.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Używana sekwencja

Post autor: Marcin_D » 22 paź 2008, 11:56

Ważne jaki model ten instalki.
To że była na 6 cylindrach to nie szkodzi, po prostu zakłada się 2 wężyki mniej i masz na 4.
Ja bym radził dać to do gazownika - tylko nie każdy chce "z odzysku zakładać.
Reduktor przejrzeć pod kątem ciśnienia wytwarzanego - można reduktory regenerować - wymienia się bebechy (membrany, uszczelki itp) (tzw. zestawy naprawcze) bo co może stać się obudowie.
Wtryski trzeba też sprawdzić.

Krzysiu jak wymieni reduktor i wtryski na nowe to i tak kupi cały przód nowy - bo co mu zostanie ze starej - wężyki, elektrozawory i filtry

A filtry - wymienić od razu na nowe.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Używana sekwencja

Post autor: Krzys » 22 paź 2008, 12:15

Elektronika. Jest najdroższa. A model potrzebny do ustalenia ceny. Można regenerować ale koszt oscyluje koło 70 - 150 zależnie od modelu. A koszt nowego 200. Ja bym wolał nowy. Filtry i wężyki także nowe by było warto. Co do wtrysków także się zużywają i albo regeneracja albo nowe. Podczas instalacji ważne jest nawiercenie kolektora, ja bym się nie podjął.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Używana sekwencja

Post autor: Krzys » 22 paź 2008, 12:33

Jeszcze małe sprostowanie, reduktor dobiera się do mocy silnika. Nie ma problemu jeśli moc Reduktora jest większa od mocy silnika. Ciśnienie w reduktorze jest stałe ok 1bara. (zależnie od instalki, występuję minimalne zmiany ciśnienia zależnie od obrotów i obciążenia)
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Używana sekwencja

Post autor: Marcin_D » 22 paź 2008, 12:39

Co do ciśnienia zgadzam się oscyluje w granicach 1 bara.
Co do ceny - zależy od instalki - do mojej na allegro kosztuje 380zł, a zestaw naprawczy 70zł z przesyłką.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Chasqui
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 291
Rejestracja: 14 kwie 2008, 0:00

Używana sekwencja

Post autor: Chasqui » 22 paź 2008, 18:14

Mam już dokładniejsze dane: Parownik-KME Siver, Sterownik-sciroco, Listwy wtryskowe-Valtek, jest jeszcze map sensor ale nie wiem jakiej firmy. Całość wycenił mi na 220 pln, instalacja ma 3 lata.
Może to Wam coś ułatwi.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Używana sekwencja

Post autor: Krzys » 22 paź 2008, 18:38

Jeśli masz silnik poniżej 150KM to raczej warto, powyżej reduktor nie sprawuje się dobrze. Jest to jedna z tańszych instalacji.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Chasqui
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 291
Rejestracja: 14 kwie 2008, 0:00

Używana sekwencja

Post autor: Chasqui » 22 paź 2008, 21:21

mam 2.0 16V -139 hp (ile uciekło? nie wiadomo :wink: )
Powinno być dobrze - na pewno lepiej niż II gen.

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Używana sekwencja

Post autor: pew » 19 lut 2009, 21:58

ja mam inne pytanie - jak z homologacją takiej instalacji? nie ma przeszkód? słyszałem że podobno homologacja jest jednorazowa ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Używana sekwencja

Post autor: Krzys » 19 lut 2009, 22:40

Jeśli masz wbity gaz w dowód to robisz praktycznie z instalacją co chcesz. Homologacja jest chyba tylko na butlę.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Używana sekwencja

Post autor: Łukasz » 20 lut 2009, 10:17

Jak masz wszystko wyciagniete to proponuje:
Silvera zregenerowac
Valteki zregenerowac i poddac kalibracji
Cisnienie bedzie takie jakie sobie ustawisz w reduktorze.
map sensor to produkt kme jak reszta elektroniki
Calosc zalozyc, kolektor nawiercic, calosc wyregulowac i cieszyc sie jazda. Cena za instalke jest smieszna.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Używana sekwencja

Post autor: pew » 20 lut 2009, 23:08

"Krzys" pisze:Jeśli masz wbity gaz w dowód to robisz praktycznie z instalacją co chcesz. Homologacja jest chyba tylko na butlę.
przecież mówimy o przekładaniu instalki z jednego wozu do drugiego ... a ten drugi benzyna ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Używana sekwencja

Post autor: Krzys » 21 lut 2009, 0:21

"pew" pisze:
"Krzys" pisze:Jeśli masz wbity gaz w dowód to robisz praktycznie z instalacją co chcesz. Homologacja jest chyba tylko na butlę.
przecież mówimy o przekładaniu instalki z jednego wozu do drugiego ... a ten drugi benzyna ...
No tak. Zwróć uwagę że Chasqui ma już gaz II gen.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Używana sekwencja

Post autor: KGB » 21 lut 2009, 0:22

"pew" pisze:
"Krzys" pisze:Jeśli masz wbity gaz w dowód to robisz praktycznie z instalacją co chcesz. Homologacja jest chyba tylko na butlę.
przecież mówimy o przekładaniu instalki z jednego wozu do drugiego ... a ten drugi benzyna ...
jeden i drugi jest na gaz ,wiec taka operacja to jak wymiana parownika - tylko ,ze tu bedzie wymieniony parownik ,zalozone wtryski i podlaczony inny komp
za takie smieszne pieniadze to tylko brac
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”