Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: stabraf » 23 mar 2010, 10:28

W każdym zamku masz po dwa switche (w przednich trzy-to to mastery)-jeden odpowiada za zał/wył światła w drzwiach i w kabinie ,a drugi za info do komputra odnośnie zam/otw drzwi. Jeśli switche są dobre w zamkach to podejrzewam ,że wystarczy podpiąć dodatkowe siłowniki pod kable idące do zamka oryginalnego i powinno banglać.

A jeśli chcesz to mam komplet zamków z Kappy i mogę je dla Ciebie przeserwisować i wysłać. zamontujesz je u siebie ,sprawdzisz i odeślesz swoje uszkodzone.Co Ty na to?

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Odp: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: tomas » 24 mar 2010, 19:00

miszax pisze:1. Wpiąć same siłowniki w instalację fabryczną.
Najlepszym rozwiązaniem jest wpiąć się w oryginalną instalację. W przednich drzwiach montujemy siłowniki mastery. Podłączmy zarówno zasilanie siłowników jak i sterowanie z styczników z zamka. Nie mamy pewności czy oryginalne styczniki pracuj właściwie więc lepiej wykorzystać te w siłownikach master. Kolory kabli opisałem na samym początku.
miszax pisze:Wpiąć siłowniki i centralkę w fabryczną instalację - pytanie jak z podświetlaniem wnętrza
Sterownik centralnego na pilota podpinasz do oryginalnej centralki zamka umieszczonej na tunelu środkowym za konsolą środkową. Ja sterownik umiejscowiłem obok centralki silnika pod schowkiem, znalazł się tam jeszcze przekaźnik do kanału który otwiera klapę bagażnika.
Podświetlenie wnętrza zostaje na oryginalnej instalacji i styczniki w oryginalnych zamkach.
miszax pisze:Zbudować nową instalkę - pyt jak wyżej.
Można się pobawić, tylko po co skoro masz oryginał do wykożystania.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: stabraf » 25 mar 2010, 15:31

Z zamkami wygląda to tak:
zamek.jpg
Przy otwartych drzwiach punkty 1 ,2 i 3 powinny być ze sobą pozwierane.
Dokładnie wygląda to w ten sposób ,że punkty 1 i 3 są zwarte jeśli drzwi nie są zamknięte całkowicie-jeśli są niedomknięte (jeden przeskok tej zapadki "hakowej") zwarcie jest.
Zaś punkty 2 i 3 nie są zwarte już w momencie zamknięcia drzwi nawet jeśli nie są domknięte i one właśnie odpowiadają za światło.
Punkty 3 i 4 są zwarte jeśli auto nie jest zamknięte z klucza czy też pilota , a punkty 3 i 5 są zwarte kiedy zamkniemy autko.

W przypadku silniczka polaryzacja ( plus i minus) się zmienia w zależności od tego ,czy dostanie polecenia otwarcia czy też zamknięcia samochodu.

Myślę ,że się przyda przy patenceniu i jasno Wam to wytłumaczyłem ;)

Dodaję jeszcze foto zamków tylnych z oznaczeniem które piny idą do silniczków.
zamki tylne Kappa.jpg
Pozostałe 3 piny mają być ze sobą pozwierane przy otwartym zamku ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Odp: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: paśny » 20 sty 2011, 11:43

tomas pisze:
miszax pisze:Wpiąć siłowniki i centralkę w fabryczną instalację - pytanie jak z podświetlaniem wnętrza
Sterownik centralnego na pilota podpinasz do oryginalnej centralki zamka umieszczonej na tunelu środkowym za konsolą środkową. Ja sterownik umiejscowiłem obok centralki silnika pod schowkiem, znalazł się tam jeszcze przekaźnik do kanału który otwiera klapę bagażnika.
Podświetlenie wnętrza zostaje na oryginalnej instalacji i styczniki w oryginalnych zamkach.
A można spytać jak dokładnie to podpiąć? W sensie co do czego (jakie piny itd)?
Viva la macchina

argenta67

Re: Odp: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: argenta67 » 20 sty 2011, 14:10

psadow2 pisze:
tomas pisze:
miszax pisze:Wpiąć siłowniki i centralkę w fabryczną instalację - pytanie jak z podświetlaniem wnętrza
Sterownik centralnego na pilota podpinasz do oryginalnej centralki zamka umieszczonej na tunelu środkowym za konsolą środkową. Ja sterownik umiejscowiłem obok centralki silnika pod schowkiem, znalazł się tam jeszcze przekaźnik do kanału który otwiera klapę bagażnika.
Podświetlenie wnętrza zostaje na oryginalnej instalacji i styczniki w oryginalnych zamkach.
A można spytać jak dokładnie to podpiąć? W sensie co do czego (jakie piny itd)?
A możesz powiedzieć/napisać/zadzwonić/podjechać co chcesz podłączyć :?:

xxjerryxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 17 mar 2011, 23:30
Imię: Jarek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: xxjerryxx » 18 mar 2011, 17:22

Mam pytanie nie wiecie moze gdzie jest czujnik od centralki w lLancii widze ze w kluczyku naciska sie znaczek, ktos mi powiedzial ze to od centralki, wiec chcialem sprawdzic, czy dziala bo jak narazie otwieram z zamka pozdr.
lancia kappa 2.4jtd 136 kucy

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: stabraf » 18 mar 2011, 17:55

xxjerryxx pisze:mam pytanie nie wiecie moze gdzie jest czujnik od centralki w lanci widze ze w kluczyku naciska sie znaczek ,ktos mi powiedzial ze to od centralki wiec chcialem sprawdzic czy dziala bo jak narazie otwieram z zamka pozdr.
Przede wszystkim który rok autka, jeśli w kluczyku masz diodę od strony grota to może być tylko lampka.Rozbierz kluczyk i ziornij, czy jest w nim jakaś elektronika ;)

xxjerryxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 17 mar 2011, 23:30
Imię: Jarek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: xxjerryxx » 18 mar 2011, 19:42

Rok produkcji to 2000, a co do elektroniki to od strony znaczka Lancia jest plytka zakonczona dioda a na grocie kluczyka jest narysowany trojkat z dwoma kregami.
lancia kappa 2.4jtd 136 kucy

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: stabraf » 18 mar 2011, 19:48

xxjerryxx pisze:rok produkcji to 2000 a co do elektroniki to od strony znaczka lancia jest plytka zakonczona dioda a na grocie kluczyka jest narysowany trojkat z dwoma kregami
To masz dziwny zestaw bo wg mnie powinieneś mieć pilot radiowy, czyli bez diody :roll:
Może już ktoś zmieniał stacyjkę, zamki i włożył za starszego typu :roll:
A czy w lampce nad lusterkiem wstecznym masz taką wypukłą ciemną półkule?

xxjerryxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 17 mar 2011, 23:30
Imię: Jarek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: xxjerryxx » 18 mar 2011, 19:53

Nie nie mam : beczy :
lancia kappa 2.4jtd 136 kucy

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: stabraf » 18 mar 2011, 20:00

Wymień bateryjkę i Ci zaświeci lampka w kluczu chociaż ;)
Co do zamykania autka to pewnie nie obejdzie się bez zamontowania dodatkowej centralki - koszt - do stówy na allegro ;) Z zamontowaniem pomożemy : yesyes :

xxjerryxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 17 mar 2011, 23:30
Imię: Jarek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: xxjerryxx » 18 mar 2011, 20:02

Dzieki jak zakupie to sie odezwe pozdrawiam :D
lancia kappa 2.4jtd 136 kucy

Peterjpl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2011, 11:08
Imię: Peterjpl
Lokalizacja: Świdnik

Kappa - nietypowy problem z centralnym zamkiem

Post autor: Peterjpl » 26 cze 2011, 22:54

Witam jestem świeżo upieczonym właścicielem Lancii Kappy 2.0 z 1998 roku. Samochodzik jest porostu boski poza problemem z centralnym zamkiem.
Wadliwa praca ww systemu objawia się niemożnością zdalnego zamknięcia samochodu z kluczyka, trzeba to robić ręcznie przesuwają wszystkie rygielki w drzwiach. Przy wykonywaniu tej czynności zdarza się iż zadziała master od strony pasażera i zamknie cały samochód, najczęściej w deszczowe i wilgotne dni.
Kluczyk komunikuje się z samochodem, gdyż bez problemów mogę otworzyć zdalnie samochód w każdych warunkach. Próba zdalnego zamknięcia kończy się zazwyczaj tylko mrugnięciem kierunkowskazów, a niezwykle rzadko zamknięciem i samoczynnym otwarciem samochodu.
Moja teoria na ten temat jest taka, iż najprawdopodobniej mam uszkodzonego mastera od strony kierowcy lub porwane kable u drzwiach. Jak mógłbym zdiagnozować tę usterkę i usunąć ją.?
Prosił bym też życzliwych ludzi o przesłanie mi schematów elektrycznych. Będę bardzo wdzięczny za wszelaką pomoc.
Mój email: peterjpl@wp.pl
Ostatnio zmieniony 26 cze 2011, 23:04 przez stabraf, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Proszę nie nadużywać wielkich liter.Przeniosłem do istniejącego tematu - używaj opcji SZUKAJ.

Awatar użytkownika
stefan67
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: stefan67 » 28 cze 2011, 20:36

Niedawno zakładałem alarm w mojej Kappie, chociaż tak naprawdę bardziej chodziło o zdalne zamykanie i otwieranie... Problem był ten sam - padnięty siłownik drzwi kierowcy. Diagnoza nie jest trudna - jeśli zamykanie z kluczyka od strony kierowcy działa bezproblemowo to znaczy, że to właśnie ten zamek. Analogicznie z drugiej strony. Kluczyk poprzez zamek i cięgło obraca fizycznie nie działającym silniczkiem siłownika i załącza stycznik informujący centralkę, że zamknięte. Jeśli chcesz zamknąć z pilota przy uszkodzonym siłowniku, silniczek dostaje z centralki komendę "zamknij" ale nie jest w stanie tego zrobić i wciąż otwarty stycznik powoduje natychmiastowe ponowne otwarcie wszystkich zamków. Kupiłem nowy za niecałe 250 zeta na Alledrogo i działa super.
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: Luckyy » 15 lip 2011, 5:57

Aktualny link do tematu jak rozebrac zamek z Alfaholikow LINK.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”