Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?

Anonymous

Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?

Post autor: Anonymous » 14 maja 2006, 13:36

Twoje szczęście - PRAWDA :lol:

Anonymous

re:compresion

Post autor: Anonymous » 17 maja 2006, 12:02

- MAKEK napisał:"Kolega Tms wspomina o współczynniku 1.2, który pomnożony przez stopień sprężania ma dać ciśnienie - nie wiem.
Jeżeli ciśnienie będzie zależało od pasowań, a te są różne miedzy producentami (markami) aut, od rodzaju oleju i sposobu olejenia, pierścieni, wałków.....to jaki będzie współczynnik?"

-jak kolega nie wierzy to moge podać szereg publikacji na ten temat !?!

-powiedz mi w takim razie skąd będziesz znał pojemność komory spalania, do obliczenia geometrycznego stopnia sprężania,(bo pojemność skokowa wiadomo).Zciągniesz głowice by to zmierzyć ?!?

[/b]

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?

Post autor: makek » 17 maja 2006, 18:32

Witam.
Są metody na przekonanie się, ile wynosi objetość nad tłokiem w górnym jego położeniu bez zdejmowania głowicy, może nieco amatorskie i mało dokładne ale są.

Współczynnik 1.2, czy wierzę? Mnie nie przekonuje. Dedra 1.8 8v ma stopień sprężania 9.5, zmierzone ciśnienie 13 bar (170 tyś. km), współczynnik powinien wynosić ok 13,7. Oczywiście można zmienić warunki pomiaru wtedy współczynnik będzie mniejszy, ale nie o to chodzi w tym przypadku, żeby dopasować wartość współczynnika do namacalnych wielkości.
Opel dla jednego, konkretnego typu silnika podaje stopień sprężania jako ściśle określoną wartość, podaje też ciśnienie sprężania (chyba) 15 do 17 bar, czy w takim układzie współczynnik też będzie miał tolerancję, aby raz wyszło 15 bar, a w drugim przypadku 17bar?
Podsumowując, może coś, gdzieś pominęliśmy co tłumaczyłoby istnienie takiego współczynnika, o takiej wartości. Ktoś, kiedyś powiedział, że wszystkie współczynniki to wyłącznie nasza niewiedza, uzupełniana na drodze doświadczeń.

Anonymous

cisnienie

Post autor: Anonymous » 23 maja 2006, 19:32

makek napisał:
Współczynnik 1.2, czy wierzę? Mnie nie przekonuje. Dedra 1.8 8v ma stopień sprężania 9.5, zmierzone ciśnienie 13 bar (170 tyś. km), współczynnik powinien wynosić ok 13,7


Jak dla mnie to (1.2 x 9.5)=11.4. I ta wartość (+-)10% to ciśnienie które przyjmuje się za właściwe.(współczynnik 1.2),a twoje 13,7 ?!? SKĄD?

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?

Post autor: wujek » 23 maja 2006, 21:57

Witam,
Niestety, nie ma przeliczeniowego współczynnika stopnia sprężania na ciśnienie sprężania (przynajmniej w silnikach samochodowych). Z prostego powodu - ciśnienie sprężania zależy również od ilości zassanej i sprężonej mieszanki, która to ilość jest z kolei zależna od czasów otwarcia zaworów,
różnych dla różnych wersji silnika i stanu krzywek na wałkach rozrządu.
Szczelny silnik z "wyjechanymi" wałkami rozrządu będzie miał inne wskazania ciśnień sprężania, niż po wymianie wałków na sprawne. I bez trudu można spotkać silniki, które przy stopniu sprężania ok. 10:1 uzyskują ciśnienie sprężania rzędu 14-15bar, i są to dane fabryczne. A w np. w 2.0 8v turbodoładowanym benzyniaku ciśnienie to kształtuje się w granicach 9bar. Niestety, nigdzie nie udało mi się znaleźć takich danych dla silników stosowanych w Lanciach.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odp: cisnienie

Post autor: makek » 24 maja 2006, 6:56

"tms" pisze:makek napisał:

Jak dla mnie to (1.2 x 9.5)=11.4. I ta wartość (+-)10% to ciśnienie które przyjmuje się za właściwe.(współczynnik 1.2),a twoje 13,7 ?!? SKĄD?
Pomyłka, przecinek nie w tym miejscu powinno być 1,37.

Anonymous

odp

Post autor: Anonymous » 27 maja 2006, 13:46

Właśnie tak jak piszesz ( wujek -mechanik) dlatego że jest to zależne od wielu czynników właśnie przyjmuje sie taki a nie inny współczynnik,bo jest to ciężko policzyć.
(Dlatego też np.liczba pi to 3,14 bo tyle miejsc po przecinku wystarczy.A jest tam ich po przecinku nieskończenie wiele.)
A poza tum nie rozmawialiśmy o silnikach rajdowych tylko cywilnych.A zepsuty wałek rozrządu właśnie wykaże że coś jest nie tak.
A skoro nie znalazłeś tego wsp. 1,2 to chyba słabo szukałeś.

Moja odpowiedz głosiła: że kiedy nie wiesz jakie ma być ciśnienie sprężania to mnożysz stopień sprężu razy wsp. 1,2 i takie ciśnienie jest prawidłowym ciśnieniem spreżania dla twego silnika i nie ma się co martwic.

Tu k... nie chodzi o łapanie za słówka tylko o pomoc.Gość nie wie a ja staram sie mu pomóc,pisze co wiem.A cały czas komu cos nie pasuje:nie znalazłem tego ,nic mi o tym nie wiadomo.

róbta co chceta.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Delta GT i.e - jakie jest ciśnienie sprężania ?

Post autor: wujek » 27 maja 2006, 22:04

Witam,
tms, bez wykrzykników wypowiedzi na forum są przyjemniejsze w odczycie.
Nie szukałem współczynnika przeliczeniowego tylko wartości ciśnienia sprężania, co chyba wyraźnie napisałem.
Współczynnik 1.2 jest stary jak Warszawa M-20 i dla ówczesnych silników był on prawie wykładnią.
W miarę wprowadzania do popularnych aut silników wielozaworowych, przekraczających standardowe 50KM z litra pojemności, relacja 1.2xstopień kompresji=ciśnienie sprężania przestała "obowiązywać".
Dziś można orientacyjnie zastosować 1.2 do wolnossącej jednostki, z typową obsadą 2 zaworów na cylinder, nie powinna zaistnieć kolosalna rozbieżność z rzeczywistą wartością ciśnienia sprężania. Natomiast do silników doładowanych i wielozaworowych (więcej niż 2 zawory na cylinder) zastosowanie tego współczynnika raczej mija się z celem - raczej, tak empirycznie, to 1.2 na parkę zaworów dla wolnossących, czyli dla 4 zaworów na gar 1.2x1.2=1.44. Ale to nie metodyka, to tak dla orientacji i niezobowiązująco.
Pozdrawiam

Anonymous

Ciśnienie sprężania

Post autor: Anonymous » 28 cze 2006, 10:21

Witam
Znalazłem ciśnienei sprężania dla silnika 149C2 9,5-12 bar dane miałem ze skanowane z programu który już mi się w XP nie odpala to było coś " dane techniczne aut do roku 1994".
pozdr
tomekn

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”