witam
parę moich spostrzeżeń z działania korektora hamowania tylnej osi na przykładzie układu Lucas 4 x tarcze z themy z ABSem boscha...
wymianiałem dziś uszczelniacze lewego zacisku tylnego - prawy zrobiłem tydzień temu
przyczyna - przy ostrym hamowaniu samochód ściągał
okazało się że poza troche zastanymi zaciskami i dzwigienkami od ręcznego przyczyna leżała w zapchanym brudem korektorze dla układu tylnego prawego koła
jako że miałem nieprzyjemne wspomnienia z takim korektorem z DFa 125 postanowiłem go stuningować na FULL FLOW TYPE
czyli pełny przepływ (usunąłem tylko gumki z wnętrza)
wyniki: hamulce tylnej osi odzyskały moc i lepsze jest "wyczucie" pedału
ale przy odpiętym ABSie ostre hamowanie doprowadza do niebezpiecznego zablokowania najpierw tylnych kół
czyli jak w hamerykańskich filmach auto bardzo łatwo postawić bokiem pomimo że na tylnej osi dodatkowo była bańka pełna gazu (50litrów)
więc przestroga - bez sprawnego ABSu lepiej nie rydzykowąć takiego tuningu
przy hamowaniu awaryjnym przy pustym aucie wóz traci kierowalność
u mnie też będzie to (FULL FLOW) raczej rozwiązanie tyczasowe - doprowadzę drugi (z odzysku) korektor do stanu tip-top i zamontuję na powrót
ale niedługo autko czeka przegląd i chcę najpierw sprawdzić czujność diagnosty ewentualnie zobaczyć jego zdziwienie że tył tak mocno łapie
Thema - korektor hamowania kół tylnych - uwagi użytkownika
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema - korektor hamowania kół tylnych - uwagi użytkownika
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - korektor hamowania kół tylnych - uwagi użytkownika
Nie wiem czemu te korektory tak się sypią. Swego czasu w ciągu 2 lat wymieniałem u siebie 3 sztuki. Co ciekawe, że było to w 2,0 ie, bo w 2,5TD którą mam już ponad dwa lata nie naprawiałem ani razu. Wymieniałem ten element z podnośników bo nie miałem do dyspozycji kanału - "rewelacyjna" sprawa
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Thema - korektor hamowania kół tylnych - uwagi użytkownika
Sypią się i to nader często, czemu nie wiem. Efekt łatwy do przewidzenia, albo hamulce z tyłu łapią nie równo, albo pedał jes za miekki mimo że nie ma powietrza itd. Można go wywalić ale jest to dość niebezpieczne, zwłaszcza dla niewprawnego kierowcy, przy ABS'ie mniej niebezpieczne ale za to ABS szybciej wchodzi do akcji niż z korektorem. Jedyne co zostaje to wymieniać bądź regenerować.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - korektor hamowania kół tylnych - uwagi użytkownika
No właśnie, jak to jest z tą regeneracją? Jak to wygląda? Są jakieś komlety naprawcze do tego, czy raczej podbieranie "wnętrzności"?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema - korektor hamowania kół tylnych - uwagi użytkownika
po tym jak rozebrałem korektor w mojej wydaje mi się że podstawa to czyste wnętrze i działający mechanizm zewnętrzny
a działa (chyba) na zasadzie że gumowe pierścienie pod wpływem nacisku zwiększają swoją średnice (kosztem wysokości) i przymykają otwory przelotowe...
co do zestawów naprawczych nie spotkałem się - ale jeszcze nie szukałem tak na poważnie
a działa (chyba) na zasadzie że gumowe pierścienie pod wpływem nacisku zwiększają swoją średnice (kosztem wysokości) i przymykają otwory przelotowe...
co do zestawów naprawczych nie spotkałem się - ale jeszcze nie szukałem tak na poważnie
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości