Strona 1 z 1
Lybra - JTD, Alternator, zapala się kontrolka ładowania
: 15 gru 2008, 20:06
autor: JarekT
Witam mam problem z alternatorem - pytanie brzmi czy da się to zrobić samemu i czy trzeba wyjmować od dołu z kanału czy wyjdzie do góry?
Później sam się nim zajmę. Ewentualnie proszę polećcie warsztat w okolicach wawy?
dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam
lybra 1,9 jtd czy wyjmował ktoś alternator?
: 26 gru 2008, 19:23
autor: dudekken
Silnik 1.9JTD zajmuje mniej miejsca w komorze i alternator powinien wyjsć bez problemu dołem. Jeśli nie to trzeba odkręcić prawą poduszkę silnika i przemieścić go do przodu wtedy na pewno wyjdzie.
lybra 1,9 jtd czy wyjmował ktoś alternator?
: 27 gru 2008, 12:41
autor: Dudi
Ja wyjmowałem
I jeśli będzie obudowa taka jak w oryginale to powienien wyjść bez problemu dołem. Ja kupiłem zamiennik, który miał trochę inną obudowę i trzeba było oprócz poduszki silnika odkręcić wahacz
Dzięki za informacje
: 27 gru 2008, 17:09
autor: JarekT
Biorąc pod uwagę to, że alternator całkiem nieźle ładuje - będe czekał z naprawą do wiosny - nie mam pojęcia co jest ale to okresowe, chyba że wcześniej padnie ....
Pozdrawiam
lybra 1,9 jtd czy wyjmował ktoś alternator?
: 27 gru 2008, 18:57
autor: dudekken
A w ogóle to co się dzieje u ciebie??
Gdy silnik jest zimny - postoi przez noc
: 28 gru 2008, 10:01
autor: JarekT
po odpaleniu lampka ładowania gaśnie na moment i później zapala się - świeci ze 2-3 minuty i zaczyna mrygać nieregularnie... Po kolejnych 2 minutach gaśnie i wszystko wraca do normy ...
Później nie zapala się póki silnik jest choć troche ciepły - po dokładnym wystygnięciu silnika sytuacja powtarza się..
Myślałem, że aqu jest niedoładowany - ale myliłem się wszystko jest OK - podłączyłem pod prostownik i po 30 minutach przestał pobierać prąd...
Do naprawy przystąpię gdy przestanie ładować lub przy okazji wymiany rozrządu - za jakieś 15kkm.
Myślałem, że to szczotki ale dawno wby się wytarły - dodam, że sytuacja ta ujawniła się przy spadku temperatury zewnętrznej w okolice 0
lybra 1,9 jtd czy wyjmował ktoś alternator?
: 28 gru 2008, 11:03
autor: Doodik
A może gdzieś w okolice regulatora napięcia (szczotek) dostaje się wilgoć.
Przyjrzenie sie szczotkom to dobry pomysł. Kiedys w swoim Renault miałem podobne objawy i jezdziłem tak przez pół roku, az zajrzałem do szczotek ktre były juz bardzo krótkie. Wymiana przyniosła pożądany efekt.
Pozdrawiam.
Jak zrobi się cieplej wezmę się za to
: 28 gru 2008, 13:35
autor: JarekT
do alternatora jest bardzo zły dostęp - będe czekał do wymiany rozrządu lub padnięcia wcześniejszego altka ...
Nie da się wyjąć regulatora na zamontowanym altku...
zięki i pozdrawiam
Re: Jak zrobi się cieplej wezmę się za to
: 28 gru 2008, 15:45
autor: dudekken
"JarekT" pisze:do alternatora jest bardzo zły dostęp - będe czekał do wymiany rozrządu lub padnięcia wcześniejszego altka ...
Nie da się wyjąć regulatora na zamontowanym altku...
zięki i pozdrawiam
Da się ale z kanału po odpięciu przewodów i zdjęciu plastykowej obudowy.
Ale to gimnastyka ...
: 28 gru 2008, 17:42
autor: JarekT
i tak muszę wyjąć i zdiagnozować kompletnie - trzeba sprawdzić łożyska, przeczyścić pierścienie .... coby było dobrze ...