Strona 1 z 2

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 02 sty 2009, 12:55
autor: Sebastian
Witam,
doszedłem do wniosku, iż warto wymienić olej w skrzyni biegów w moim aucie - dobijam do 120 kkm, więc warto już zlać dotychczasowe mazidło. Producent zaleca olej syntetyczny SAE 75W85 spełniający wymagania specyfikacji API GL4, MIL-L-2105 D - czego więc szukać?
Do tej pory jakoś sentymentem darzyłem Valvolina, którego używam też i w mojej Lybrze (silnikowy MaxLife, syntetyczny - zgodnie z zaleceniami producenta) - dlatego raczej ku temu producentowi bym się skłaniał, choć jakichś znaczących dowodów na znaczną przewagę jego nad innymi nie mam.
Pytanie brzmi - z olejami przekładniowymi jest tak jak z silnikowymi tzn. producent ma mniejsze znaczenie - a ważniejsza jest specyfikacja i interwał wymiany? A może jest coś co jest baaardzo zalecane akurat do skrzyni w Lybrze, co warto do niej wlać?


Pozdrawiam noworocznie.

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 02 sty 2009, 13:29
autor: Jarek_Jarecki
http://flpoland.pl/html_oleje/auto_p_tu ... 5synth.htm



zastosuj ten olej ! naprawde baardzo dobry!
ja używam i polecam !!

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 03 sty 2009, 9:05
autor: olofromglogau
czy ktos wie ile czasu wyniesie wymiana oleju w skrzyni jeden mechanik mi powiedzial ze jest przy tym roboty prawda ?

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 03 sty 2009, 18:43
autor: ap2
Nie wiem ile to jest duzo roboty ale wymiana oleju w skrzyni to chyba jedna z prostszych rzeczy... :roll:

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 04 sty 2009, 0:31
autor: olofromglogau
oto chodzi ze mechaik mi powiedzial ze jest to bardzo skomplikowane ;] tak bym iepytal sie wogole kumasz ;]

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 04 sty 2009, 16:19
autor: ap2
ano qmam :)
ale w kazdym aucie wyglada to podobnie, wiec (o ile silnik w Lanci jest taki sam jak w AR 156 - 2.4 JTD 150KM):
-- sruba spustowa jest widoczna jak auto podniesiesz na lewarku od strony kierowcy, pomijam ze z kanalu jest 10-razy lepiej. Jesli masz oslone to (chyba) trzeba ja sciagnac,
-- jesli skrzynia ma miernik poziomu (w AR ma) to go wyjmujesz - w komorze silnika baget - niebieski,
-- jesli nie ma to z boku skrzyni jest sruba do kontroli poziomu oleju - odkrecasz jesli nie ma bagnetu
-- jak juz olej wyleci to zakrecasz surbe i:
---- albo wlewasz przez bagnet,
---- albo wlewasz przez srube do kontroli.

Sruby sa imbusowe a do wlania porzebujesz wezyk i lejek... no i olej :)

kpw? :)

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 11 sty 2009, 10:43
autor: AndrzejS
A jak jest z tą wymianą oleju w Lybrze, tzn co ile km wymieniać ??
W instrukcji w wykazie czynności przeglądów okresowych jest jedynie zapis aby sprawdzać poziom oleju w skrzyni przy 80 i 160 tys km.
O wymianie nic nie pisze.....

pozdrawiam

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 11 sty 2009, 19:08
autor: Sebastian
"AndrzejS" pisze: W instrukcji w wykazie czynności przeglądów okresowych jest jedynie zapis aby sprawdzać poziom oleju w skrzyni przy 80 i 160 tys km.
O wymianie nic nie pisze..... pozdrawiam
Z książki wynika, że nie trzeba. Co nie zmienia faktu, iż przy tak małym koszcie warto to zrobić.

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 11 sty 2009, 23:41
autor: Dudi
Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 12 sty 2009, 8:05
autor: AndrzejS
"Dudi" pisze:Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)
coś mi się właśnie tak wydawało aby nie zmieniać :)

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 12 sty 2009, 8:17
autor: larry123
"Dudi" pisze:Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)
z tego co wiem to tak jest w OPLACH ale w lanciach wymianę producent zaleca co 120 tys km, słyszałem też taką legendę że jak długo olej nie jest zmieniany to nie można go wymieniać, jedynie dolać ponieważ stara skrzynia się wypuka i może się rozlecieć, ile w tym prawdy nie wiadomo.

a olej zalej ATF lub GL5 orlena lub Valvoline, reszty nie polecam z uwagi na podróbki, ale jak na moje oko i rękę na lewarku to niczym się nie różnią oprócz ceny.

to mówi strona valvoline
Lybra 2,4 jtd.

Transaxle, manual
Capacity 1,98 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 80000 km
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90

i rzeczywiste napisane jest że samo sprawdzenie bez wymiany "check", w innych punktach jest zaznaczone wyraźnie "change"

Odp: Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 30 mar 2009, 14:13
autor: Sharuga
Dudi pisze:Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)
Że odświeżę, temat - owszem, olej przewidziany jest na cały okres eksploatacji auta, ale trzeba się zastanowić, jaki czas i przebieg zakłada producent jako "cały okres eksploatacji"? Toyota zakłada że jest to 8 lat lub 300.000 km. Grupa FIATa pewnie podobnie. Więc w 10 letnim aucie nie zaszkodzi wymienić ten olej, zwłaszcza że to koszt kilkudziesięciu złotych. Olej nie jest wieczny - utlenia się, traci właściwości smarne, gęstnieje, zawiera w sobie opiłki i inny brud powstały podczas zużywania skrzyni - magnes nie wszystko wychwyci.
Jeśli chcesz zachować skrzynię na wiele lat eksploatacji - wymień olej. Ja wymieniam zawsze po zakupie auta i potem co 60 kkm. Zawsze na olej zalecany przez fabrykę.

Odp: Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 01 kwie 2009, 18:59
autor: Gość
W lybrze jest pełen syntetyk wymiana nie nastręcza wiekszej trudności pod warunkiem,że nie ma osłony pod silnikiem lub jest przykręcona na orginalne otwory /bez patentów w stylu "trytek" lub innych wynalazków/serwis zaleca wymianę syntetyku co 120kkm lub co7 lat ,.co szybciej minie.Najgorzej jest ze sprawdzeniem poziomu za pomocą wskażnika/przeje..../ : yesyes :

Odp: Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 01 kwie 2009, 20:27
autor: Sharuga
jan123456 pisze:W lybrze jest pełen syntetyk wymiana nie nastręcza wiekszej trudności pod warunkiem,że nie ma osłony pod silnikiem lub jest przykręcona na orginalne otwory /bez patentów w stylu "trytek" lub innych wynalazków/serwis zaleca wymianę syntetyku co 120kkm lub co7 lat ,.co szybciej minie.Najgorzej jest ze sprawdzeniem poziomu za pomocą wskażnika/przeje..../ : yesyes :
Cóż to takiego - "trytek"???

Dobrze, że mam 1.9 - sprawdzenie za pomocą wskaźnika bezbolesne :)

Re: Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

: 30 paź 2017, 8:17
autor: waclawm
ap2 pisze: 04 sty 2009, 16:19 ano qmam :)
ale w kazdym aucie wyglada to podobnie, wiec (o ile silnik w Lanci jest taki sam jak w AR 156 - 2.4 JTD 150KM):
-- sruba spustowa jest widoczna jak auto podniesiesz na lewarku od strony kierowcy, pomijam ze z kanalu jest 10-razy lepiej. Jesli masz oslone to (chyba) trzeba ja sciagnac,
-- jesli skrzynia ma miernik poziomu (w AR ma) to go wyjmujesz - w komorze silnika baget - niebieski,
-- jesli nie ma to z boku skrzyni jest sruba do kontroli poziomu oleju - odkrecasz jesli nie ma bagnetu
-- jak juz olej wyleci to zakrecasz surbe i:
---- albo wlewasz przez bagnet,
---- albo wlewasz przez srube do kontroli.

Sruby sa imbusowe a do wlania porzebujesz wezyk i lejek... no i olej :)

kpw? :)

Który to jest zbiornik bo nie mogę go namierzyć?