Re: obieg nagrzewnicy
obieg nagrzewnicy
witam
zakupilem bratu kappe 2.0 20v i powoli nadchodzi czas jej zagazowania
z racji ,ze 5cyl nie sklania cenowo do sekwencji to wybralem instalacje IIgen ,a dokladniej mowiac zakladam BLOSa - nie wiem ,czy ktos na forum juz ma ,z czasem przejze zasoby
chodzi mi o nastepujaca sprawe - chce sie wpiac z parownikiem szeregowo do nagrzewnicy ,ale potrzebuje informacji czy w tym samochodzie wystepuje zawor nagrzewnicy ,czy nie wystepuje ?
biorac pod uwage klase auta ,to mysle ,ze zaworu nie ma ,ale musze sie upewnic - moze ktos rozbieral i wie
mialem jeszcze plany wpiecia sie w obieg plynu chlodzacego/grzejacego filtr oleju ,ale tu moze wystepowac dodatkowy termostat ,wiec narazie odkladam to na dalszy plan
tak wiec ,moze ktos ma juz doswiadczenie w tej materii i moze cos wiecej powiedziec ,bo pod maska ciasno i wszysko musi siedziec na styk (chyba ,ze wywale modul absu ,to troche miejsca sie znajdzie )
zakupilem bratu kappe 2.0 20v i powoli nadchodzi czas jej zagazowania
z racji ,ze 5cyl nie sklania cenowo do sekwencji to wybralem instalacje IIgen ,a dokladniej mowiac zakladam BLOSa - nie wiem ,czy ktos na forum juz ma ,z czasem przejze zasoby
chodzi mi o nastepujaca sprawe - chce sie wpiac z parownikiem szeregowo do nagrzewnicy ,ale potrzebuje informacji czy w tym samochodzie wystepuje zawor nagrzewnicy ,czy nie wystepuje ?
biorac pod uwage klase auta ,to mysle ,ze zaworu nie ma ,ale musze sie upewnic - moze ktos rozbieral i wie
mialem jeszcze plany wpiecia sie w obieg plynu chlodzacego/grzejacego filtr oleju ,ale tu moze wystepowac dodatkowy termostat ,wiec narazie odkladam to na dalszy plan
tak wiec ,moze ktos ma juz doswiadczenie w tej materii i moze cos wiecej powiedziec ,bo pod maska ciasno i wszysko musi siedziec na styk (chyba ,ze wywale modul absu ,to troche miejsca sie znajdzie )
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008
obieg nagrzewnicy
Zaworu nie ma i nie było już we wcześniejszym modelu czyli Themie ale czy II-gen gazu do auta z końca dwudziestego wieku, oj....
obieg nagrzewnicy
Kappa to kapryśna panienka, która nie toleruje nawet każdej byle jakiej instalacji sekwencyjnej więc zdecydowanie odradzam instalację tego typu do Kapiszona. Będziesz miał wieczne problemy jak z nie jednym to drugim.
Laguna II phI Previlege. Kiedyś: Kappa 2.o vis, BMW 316 Coupe, Dedra 2.o T i inne.
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
obieg nagrzewnicy
Jeśli wepniesz się szeregowo to możesz mieć problemy z nagrzaniem wnętrza w zimie, w Kappie i bez tego często jest problem.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
obieg nagrzewnicy
no wlasnie nie chce mi sie walczyc z wtryskiwaczami i jako ,ze najmniejszy i najslabszy silnik to postanowilem zastosowac BLOSa
IIgen jest tez prostsza w strojeniu ,wiec jak brat pojedzie za granice i bedzie trzeba podregulowac to sobie poradzi ,a jakby mu sie sekwencja rozkalibrowala ,to nie bedzie mial ,gdzie tego zrobic
w roznice cenowa wrzuce pozniej ecumastera lub smt6 ,by odzyskac utracone KM
wkladam staga 50 + emulator wtryskow
zdecydowalem sie na drozszy komputer wlasnie po to by miec programowalna emulacje sondy lambda
ogrzewanie dziala bardzo dobrze ,mimo uszkodzonego termostatu (trzyma cwiartke na wskazniku ,wiec to chyba normaln nie jest)
jest troche gorzej niz w volvo 940 ,ale ten ma mocniejsze ogrzewanie z racji kraju pochodzenia
wogole to trafila sie mi kappa bez klimy - nie zwrocilem uwagi ,bo myslalem ,ze wszystkie maja ,a tu zonk
znam parownik ,ktory mam zamiar zastosowac (emmegas ML94) i nie ogranicza on mocno przeplywu ,wiec ogrzewanie nie powinno ucierpiec
pomysle jeszcze o wpieciu szeregowo z filtrem oleju ,ale musze zobaczyc ,czy jak tam jest rozwiazany obieg plynu
IIgen jest tez prostsza w strojeniu ,wiec jak brat pojedzie za granice i bedzie trzeba podregulowac to sobie poradzi ,a jakby mu sie sekwencja rozkalibrowala ,to nie bedzie mial ,gdzie tego zrobic
w roznice cenowa wrzuce pozniej ecumastera lub smt6 ,by odzyskac utracone KM
wkladam staga 50 + emulator wtryskow
zdecydowalem sie na drozszy komputer wlasnie po to by miec programowalna emulacje sondy lambda
ogrzewanie dziala bardzo dobrze ,mimo uszkodzonego termostatu (trzyma cwiartke na wskazniku ,wiec to chyba normaln nie jest)
jest troche gorzej niz w volvo 940 ,ale ten ma mocniejsze ogrzewanie z racji kraju pochodzenia
wogole to trafila sie mi kappa bez klimy - nie zwrocilem uwagi ,bo myslalem ,ze wszystkie maja ,a tu zonk
znam parownik ,ktory mam zamiar zastosowac (emmegas ML94) i nie ogranicza on mocno przeplywu ,wiec ogrzewanie nie powinno ucierpiec
pomysle jeszcze o wpieciu szeregowo z filtrem oleju ,ale musze zobaczyc ,czy jak tam jest rozwiazany obieg plynu
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Kappa - BLOS
CZE...
Tu masz trochę o BLOS-ie w Kappie (co prawda 2,4 ... ale w 2,0 będzie to samo) ... oczywiście możesz sam jeszcze "poszperać" po forum w tym temacie
LINK pierwszy
LINK drugi
Tu masz trochę o BLOS-ie w Kappie (co prawda 2,4 ... ale w 2,0 będzie to samo) ... oczywiście możesz sam jeszcze "poszperać" po forum w tym temacie
LINK pierwszy
LINK drugi
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ...
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
obieg nagrzewnicy
dzieki za linki ,dobrze poznac perypetie innych użytkowników
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008
- Hipolit
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
- Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar
obieg nagrzewnicy
zawsze wydawalo mi sie, ze to wlasnie przy IIgen jest wiecej krecenia, ustawiania i strojenia niz przy wtrysku (poprawcie mnie jesli sie myle)?"KGB" pisze:(...)
IIgen jest tez prostsza w strojeniu ,wiec jak brat pojedzie za granice i bedzie trzeba podregulowac to sobie poradzi ,a jakby mu sie sekwencja rozkalibrowala (...)
poczytaj troche na forum o klopotach z termostatami i temperatura... moze po prostu wskaznik troche oszukuje?"KGB" pisze:(...)
ogrzewanie dziala bardzo dobrze ,mimo uszkodzonego termostatu (trzyma cwiartke na wskazniku ,wiec to chyba normaln nie jest) (...)
u mnie byl poczatkowo termostat jeszcze ze slonecznych i cieplych Wloch, w/g napisu na obudowie otwiera przy 83°C, zmienilem go chyba na 88 czy 90(nie pamietam juz), ale temperature pokazuje teraz na wskaznikach chyba troche wieksza niz przedtem (tez juz nie pamietam jak to bylo doklanie, bo juz chyba z roczek minal)
obieg nagrzewnicy
ad1
a wiec mylisz sie - instalacja jest prostsza w budowie ,a samo strojenie prostsze o tyle ,ze mozna je wykonac recznie bez przyrzadow w razie potrzeby,
bo jak ci sie wtryski rozkalibruja ,to bez laptopa nic nie zdzialasz
aha i zapomnialem o waznej sprawie - na sekwencji kazdy pad elementu wtrysku (przeplywka ,sonda) zmienia parametry wtrysku gazu ,a na IIgen czasami wymaga ponownej regulacji skladu mieszanki ,a czasami wogole nie ma wplywu (z blosem ,z racji ,ze to Igen to nie ma wplywu)
ad2
zobacze co tam o termostatach jest ,a od biedy to sam zmierze odzielnym termometrem jaka jest temp. cieczy
a wiec mylisz sie - instalacja jest prostsza w budowie ,a samo strojenie prostsze o tyle ,ze mozna je wykonac recznie bez przyrzadow w razie potrzeby,
bo jak ci sie wtryski rozkalibruja ,to bez laptopa nic nie zdzialasz
aha i zapomnialem o waznej sprawie - na sekwencji kazdy pad elementu wtrysku (przeplywka ,sonda) zmienia parametry wtrysku gazu ,a na IIgen czasami wymaga ponownej regulacji skladu mieszanki ,a czasami wogole nie ma wplywu (z blosem ,z racji ,ze to Igen to nie ma wplywu)
ad2
zobacze co tam o termostatach jest ,a od biedy to sam zmierze odzielnym termometrem jaka jest temp. cieczy
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008
obieg nagrzewnicy
Witam
Ja mam w swojej założoną instalację STAG 50 od 4 lat i nie miałem z nią prawie żadnych problemów za wyjątkiem jednej awari silnika krokowego. Po wymianie dalej pracuje bezproblemowo. Nawet dwa razy żonie "kichnął" i nic się nie stało, założona jest klapka przeciwwybuchowa, ale przy blosie nie powinno ci strzelać.
Pozdrawiam
______________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG
Ja mam w swojej założoną instalację STAG 50 od 4 lat i nie miałem z nią prawie żadnych problemów za wyjątkiem jednej awari silnika krokowego. Po wymianie dalej pracuje bezproblemowo. Nawet dwa razy żonie "kichnął" i nic się nie stało, założona jest klapka przeciwwybuchowa, ale przy blosie nie powinno ci strzelać.
Pozdrawiam
______________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG
Re: obieg nagrzewnicy
kurde no i wyszło że mam auto marnej klasy z moim nieszczęsnym zaworem :'-("KGB" pisze:biorac pod uwage klase auta ,to mysle ,ze zaworu nie ma
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT