Re: obieg nagrzewnicy

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

obieg nagrzewnicy

Post autor: KGB » 17 sty 2009, 2:06

witam
zakupilem bratu kappe 2.0 20v i powoli nadchodzi czas jej zagazowania
z racji ,ze 5cyl nie sklania cenowo do sekwencji to wybralem instalacje IIgen ,a dokladniej mowiac zakladam BLOSa - nie wiem ,czy ktos na forum juz ma ,z czasem przejze zasoby

chodzi mi o nastepujaca sprawe - chce sie wpiac z parownikiem szeregowo do nagrzewnicy ,ale potrzebuje informacji czy w tym samochodzie wystepuje zawor nagrzewnicy ,czy nie wystepuje ?
biorac pod uwage klase auta ,to mysle ,ze zaworu nie ma ,ale musze sie upewnic - moze ktos rozbieral i wie

mialem jeszcze plany wpiecia sie w obieg plynu chlodzacego/grzejacego filtr oleju ,ale tu moze wystepowac dodatkowy termostat ,wiec narazie odkladam to na dalszy plan

tak wiec ,moze ktos ma juz doswiadczenie w tej materii i moze cos wiecej powiedziec ,bo pod maska ciasno i wszysko musi siedziec na styk (chyba ,ze wywale modul absu ,to troche miejsca sie znajdzie :P )
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008

argenta67

obieg nagrzewnicy

Post autor: argenta67 » 17 sty 2009, 5:09

Zaworu nie ma i nie było już we wcześniejszym modelu czyli Themie ale czy II-gen gazu do auta z końca dwudziestego wieku, oj....

Awatar użytkownika
Frytass
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 119
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

obieg nagrzewnicy

Post autor: Frytass » 17 sty 2009, 8:20

Kappa to kapryśna panienka, która nie toleruje nawet każdej byle jakiej instalacji sekwencyjnej więc zdecydowanie odradzam instalację tego typu do Kapiszona. Będziesz miał wieczne problemy jak z nie jednym to drugim.
Obrazek
Laguna II phI Previlege. Kiedyś: Kappa 2.o vis, BMW 316 Coupe, Dedra 2.o T i inne.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

obieg nagrzewnicy

Post autor: Krzys » 17 sty 2009, 9:33

Jeśli wepniesz się szeregowo to możesz mieć problemy z nagrzaniem wnętrza w zimie, w Kappie i bez tego często jest problem.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

obieg nagrzewnicy

Post autor: KGB » 17 sty 2009, 14:13

no wlasnie nie chce mi sie walczyc z wtryskiwaczami i jako ,ze najmniejszy i najslabszy silnik to postanowilem zastosowac BLOSa
IIgen jest tez prostsza w strojeniu ,wiec jak brat pojedzie za granice i bedzie trzeba podregulowac to sobie poradzi ,a jakby mu sie sekwencja rozkalibrowala ,to nie bedzie mial ,gdzie tego zrobic
w roznice cenowa wrzuce pozniej ecumastera lub smt6 ,by odzyskac utracone KM

wkladam staga 50 + emulator wtryskow
zdecydowalem sie na drozszy komputer wlasnie po to by miec programowalna emulacje sondy lambda

ogrzewanie dziala bardzo dobrze ,mimo uszkodzonego termostatu (trzyma cwiartke na wskazniku ,wiec to chyba normaln nie jest)
jest troche gorzej niz w volvo 940 ,ale ten ma mocniejsze ogrzewanie z racji kraju pochodzenia
wogole to trafila sie mi kappa bez klimy - nie zwrocilem uwagi ,bo myslalem ,ze wszystkie maja ,a tu zonk :evil:

znam parownik ,ktory mam zamiar zastosowac (emmegas ML94) i nie ogranicza on mocno przeplywu ,wiec ogrzewanie nie powinno ucierpiec
pomysle jeszcze o wpieciu szeregowo z filtrem oleju ,ale musze zobaczyc ,czy jak tam jest rozwiazany obieg plynu
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - BLOS

Post autor: Lewutek » 17 sty 2009, 22:22

CZE...

Tu masz trochę o BLOS-ie w Kappie (co prawda 2,4 ... ale w 2,0 będzie to samo) ... oczywiście możesz sam jeszcze "poszperać" po forum w tym temacie


LINK pierwszy


LINK drugi
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

obieg nagrzewnicy

Post autor: KGB » 18 sty 2009, 3:30

dzieki za linki ,dobrze poznac perypetie innych użytkowników
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008

Awatar użytkownika
Hipolit
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar

obieg nagrzewnicy

Post autor: Hipolit » 22 sty 2009, 14:02

"KGB" pisze:(...)
IIgen jest tez prostsza w strojeniu ,wiec jak brat pojedzie za granice i bedzie trzeba podregulowac to sobie poradzi ,a jakby mu sie sekwencja rozkalibrowala (...)
zawsze wydawalo mi sie, ze to wlasnie przy IIgen jest wiecej krecenia, ustawiania i strojenia niz przy wtrysku (poprawcie mnie jesli sie myle)?
"KGB" pisze:(...)
ogrzewanie dziala bardzo dobrze ,mimo uszkodzonego termostatu (trzyma cwiartke na wskazniku ,wiec to chyba normaln nie jest) (...)
poczytaj troche na forum o klopotach z termostatami i temperatura... moze po prostu wskaznik troche oszukuje?
u mnie byl poczatkowo termostat jeszcze ze slonecznych i cieplych Wloch, w/g napisu na obudowie otwiera przy 83°C, zmienilem go chyba na 88 czy 90(nie pamietam juz), ale temperature pokazuje teraz na wskaznikach chyba troche wieksza niz przedtem (tez juz nie pamietam jak to bylo doklanie, bo juz chyba z roczek minal)
Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

obieg nagrzewnicy

Post autor: KGB » 22 sty 2009, 18:34

ad1
a wiec mylisz sie - instalacja jest prostsza w budowie ,a samo strojenie prostsze o tyle ,ze mozna je wykonac recznie bez przyrzadow w razie potrzeby,
bo jak ci sie wtryski rozkalibruja ,to bez laptopa nic nie zdzialasz

aha i zapomnialem o waznej sprawie - na sekwencji kazdy pad elementu wtrysku (przeplywka ,sonda) zmienia parametry wtrysku gazu ,a na IIgen czasami wymaga ponownej regulacji skladu mieszanki ,a czasami wogole nie ma wplywu (z blosem ,z racji ,ze to Igen to nie ma wplywu)

ad2
zobacze co tam o termostatach jest ,a od biedy to sam zmierze odzielnym termometrem jaka jest temp. cieczy
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

obieg nagrzewnicy

Post autor: kulu » 26 sty 2009, 18:48

Witam
Ja mam w swojej założoną instalację STAG 50 od 4 lat i nie miałem z nią prawie żadnych problemów za wyjątkiem jednej awari silnika krokowego. Po wymianie dalej pracuje bezproblemowo. Nawet dwa razy żonie "kichnął" i nic się nie stało, założona jest klapka przeciwwybuchowa, ale przy blosie nie powinno ci strzelać.
Pozdrawiam
______________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: obieg nagrzewnicy

Post autor: pew » 26 sty 2009, 22:54

"KGB" pisze:biorac pod uwage klase auta ,to mysle ,ze zaworu nie ma
kurde no i wyszło że mam auto marnej klasy z moim nieszczęsnym zaworem :'-(
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”