Kappa - Hamulce

Awatar użytkownika
rak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 200
Rejestracja: 19 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - Hamulce

Post autor: rak » 22 sty 2009, 8:59

Mam pewien problem z hamulcami. Po wymianie klocków hamulcowych w październiku ubiegłego roku (wymiana w warsztacie dobrej jakości klocki) coś dziwnego dzieje się z pedałem hamulca. Skok pedału jest mały i muszę bardzo delikatnie na niego naciskać bo hamowanie staje się zbyt gwałtowne. Po naciśnięciu pedału mocno (ABS działa właściwie) dopiero wtedy pedał ugina się do ok 1/3 wysokości. Byłem na stacji diagnostycznej i stwierdzili że hamowanie jest OK. I jescze jedno czasami pedał robi się bardziej miekki i wówczas można bez problemu regulować siłę hamowania. Hamulce były dwa razu po tej wymianie klocków odpowietrzane. Po naciśnięciu peału hamulca w czasie jazdy mam wrażenie że samocód jeszcze po jego zwolnieniu hamuje. Co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam Zbyszek
Srebrna Włócznia K 2,4 JTD

Awatar użytkownika
Dawka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 293
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kappa - Hamulce

Post autor: Dawka » 22 sty 2009, 14:13

Jak masz wrażenie że auto jeszcze chwile hamuje po odpuszczeniu hamulca to pewnie tłoczek nie wraca na swoje położenie (przy wymianie klocków może coś nie teges poskładali), i tak samo jak naciskasz to szybciej dochodzi do tarczy, ale są to tylko moje spekulacje, najlepiej jak ktoś jeszcze się wypowie kto ma większe pojęcie na ten temat.

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Kappa - Hamulce

Post autor: david_b » 22 sty 2009, 14:41

Cześć!
Sprawdź drożność przewodów elastycznych,(a najlepiej wymień) pewnie są "spuchnięte" od środka i płyn nie wraca ,stąd wrażenie hamowania po odpuszczeniu hamulca.chyba,że przewody też wymieniałeś,to nie wiem co to może być.
pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
kapral
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 29 sty 2008, 0:00
Skype: tomek_kapral
Lokalizacja: Miechów

Kappa - Hamulce

Post autor: kapral » 22 sty 2009, 20:52

Zgadzam się z chłopakami, jeśli byłeś przy wymianie tych klocków to przypomnij sobie czy tylko je przełożyli i zmienili płyn czy też sprawdzili tłoczki. Podejrzane tłoczki powinni wyciągnąć , wymyć spolerować papierem wodnym wszystko zależy od jego stanu. A z przewodami to raz miałem taką sytuacje że gumowy przewód był rozwarstwiony wewnątrz a na zewnątrz suchy bo szczelny. Powodzenia i pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - Hamulce

Post autor: topcio » 22 sty 2009, 21:21

ja stawiam dychę na tłoczki, :wink:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”