kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: przemas81 » 07 lut 2009, 19:41

jak w temacie stara mi się skończyła a nie wiem jak ją zdjąć :?
do momentu zdjęcia szczęk wszystko jest ok ale dalsza praca zamarła w miejscu z powodu braku wiedzy,robił już to ktoś???????
Fotki mile widziane :wink:
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

dudekken

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: dudekken » 07 lut 2009, 19:50

W Kappie o ile pamiętam tarcza połączona jest z piastą. Pod kapselkiem na środku jest nakrętka.

Awatar użytkownika
makary
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 30 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Zalesie

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: makary » 07 lut 2009, 20:07

to bardzo proste sam niedawno wymienialem tarcze tylna wiec tak zdejmujesz zacisk pozniej odkrecasz mocowanie zacisku i juz masz tarcze na wierzchu : yesyes : tarcza jest przykrecona mala srubka albo na krzyzak albo z bolcem ktory slozy do ulatwienia zakladania felgi jesli ja odkrecisz juz jestesmy prawie w domu bo zapewne tarcza latwo nie spadnie bo przyrdzewiala troche do piasty wiec trzeba czyms prysnac w otwory po srobach poczekac az preparat za plynie gdzie trzeba walnac kilka razy mlotkiem po tarczy i powinna spasc powodzenia zycze i pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony 07 lut 2009, 20:36 przez makary, łącznie zmieniany 1 raz.

dudekken

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: dudekken » 07 lut 2009, 20:17

"dudekken" pisze:W Kappie o ile pamiętam tarcza połączona jest z piastą. Pod kapselkiem na środku jest nakrętka.
Chyba jednak źle pamiętam :)

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: przemas81 » 07 lut 2009, 20:51

"makary" pisze:to bardzo proste sam niedawno wymienialem tarcze tylna wiec tak zdejmujesz zacisk pozniej odkrecasz mocowanie zacisku i juz masz tarcze na wierzchu : yesyes : tarcza jest przykrecona mala srubka albo na krzyzak albo z bolcem ktory slozy do ulatwienia zakladania felgi jesli ja odkrecisz juz jestesmy prawie w domu bo zapewne tarcza latwo nie spadnie bo przyrdzewiala troche do piasty wiec trzeba czyms prysnac w otwory po srobach poczekac az preparat za plynie gdzie trzeba walnac kilka razy mlotkiem po tarczy i powinna spasc powodzenia zycze i pozdrawiam :D

tą srubke to udało mi sie odkręcić ale żeby użyć troszkę młotkologi to nie sądziłem jutro zaraz się za to wezme pomimo że to dzień boży :wink:
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1789
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: bogdan » 08 lut 2009, 15:15

Czym wciskacie cylinderek?
TYLKO L A N C I A

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: przemas81 » 08 lut 2009, 16:51

"bogdan" pisze:Czym wciskacie cylinderek?

znaczy się nie wiem czy robię to fachowo ale robię to tak:
-po pierwsze to odkręcam przewód elastyczny i odpowietrznik oraz zdejmuje linke od ręcznego
-opieram zacisk o cos stabilnego np stół- cylinderkiem do siebie
-potem biorę kawałek drewnianego okrągłego kijka ,opieram go o cylinderek a drugi koniec o brzuch i z całej siły napieram
-w tym samym czasie biorę tzw żaby-szczypce hydrauliczne-i wkręcam cylinderektak głęboko aby zacis swobodnie wszedł na klocki i miał jeszcze luz-po to by po odpowietrzeniu klocki elegancko dolegały do tarczy
-w czasie wkręcania przez odpowietrznik wycieka płyn hamulcowy więc szmatka pod zaciskiem jest wskazana

nie wiem czy ktos skumał moją "technikę" ale myślę że jakoś pomogłem,jeżeli ktoś ma prostszy sposób to tez będę wdzięczny :wink:
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11991
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: topcio » 08 lut 2009, 16:58

hym, ja jak wymieniałem to bez demontażu z samochodu,z prawej strony ściskiem stolarskim wywierałem delikatny nacisk i kluczem fydraulicznym wkręcałem cylinderek, z drugiej strony czyli lewej po prostu się wkręcił (tu użyłem płaskownika) wystarczył nacisk ręką
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: przemas81 » 08 lut 2009, 17:02

"topcio1" pisze:hym, ja jak wymieniałem to bez demontażu z samochodu,z prawej strony ściskiem stolarskim wywierałem delikatny nacisk i kluczem fydraulicznym wkręcałem cylinderek, z drugiej strony czyli lewej po prostu się wkręcił (tu użyłem płaskownika) wystarczył nacisk ręką


ja niestety musiałem rozbierac bonacisk samą ręką nic nie dawał :cry: :wink:
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11991
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: topcio » 08 lut 2009, 17:24

dlatego z prawej stronu użyłem ścisku stolarskiego :wink:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: mirek0p » 09 lut 2009, 9:45

"przemas81" pisze:
"topcio1" pisze:hym, ja jak wymieniałem to bez demontażu z samochodu,z prawej strony ściskiem stolarskim wywierałem delikatny nacisk i kluczem fydraulicznym wkręcałem cylinderek, z drugiej strony czyli lewej po prostu się wkręcił (tu użyłem płaskownika) wystarczył nacisk ręką


ja niestety musiałem rozbierac bo nacisk samą ręką nic nie dawał :cry: :wink:
Wygląda na zabrudzony cylinderek

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: kulu » 09 lut 2009, 13:01

Witam
To chyba coś z tym cylinderkiem masz nie tak. Ja w swojej jak wymieniałem klocki to kawałkiem płaskownika wkręcałem zgodnie ze wskazówkami zegara i podczas tego wkręcania samoczynnie się wciągał

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11991
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: topcio » 09 lut 2009, 13:13

może ktoś wcześniej nie wiedział że trzeba wkręcać i na siłę wcisnął
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: przemas81 » 09 lut 2009, 19:55

"topcio1" pisze:może ktoś wcześniej nie wiedział że trzeba wkręcać i na siłę wcisnął


nie wiem ale raczej na siłę to nawet prasą byś nie wcisnął-trzeba go wkręcać i już to że ciężko wchodzi może i żle ale hamulce działają poprawnie i to jest najwazniejsze :wink:
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11991
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

kappa-wymiana tarczy ham. z tyłu

Post autor: topcio » 09 lut 2009, 20:08

a jak przyciśnie na siłę jak przednie przez wagę to nic nie zepsuje?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”