Delta II - Montaż radia
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 57
- Rejestracja: 23 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Delta II - Montaż radia
Witam!
Na dniach zamierzam wymienić radio, z oryginalnego Delty - na sztukę od Pioneera (chyba, że możecie mi polecić coś innego do 300 PLN w sklepach):
>http://www.euro.com.pl/radioodtwarzacze ... 0mpb.bhtml
Jak się za to zabrać?
Jakaś instrukcja? jak podpiąć to radio do Delty?
Na dniach zamierzam wymienić radio, z oryginalnego Delty - na sztukę od Pioneera (chyba, że możecie mi polecić coś innego do 300 PLN w sklepach):
>http://www.euro.com.pl/radioodtwarzacze ... 0mpb.bhtml
Jak się za to zabrać?
Jakaś instrukcja? jak podpiąć to radio do Delty?
Delta II 1.8 / '93
Delta II - wymiana radia?!
Jeśli mam być szczery to proponowałbym Ci taką marke i model.
Mam kumpla który zakłada caraudio (wcześniej pracował w MM na dziale caraudio) i powiedział, że te tanie Pionki to jest strata kasy.
Ja sam osobiście kupilem to radio w MM i mam je w Kappie. Gra bardzo ładnie i ma dosyć dobrze robudowaną korekcje dźwięku.
Myśle ze w Delcie masz złacze ISO - to podpięcie radia to jest Plug&Play.
Nie poradzę natomiast co do wyjęcia - bo nigdy w Delcie tego nie robiłem.
Mam kumpla który zakłada caraudio (wcześniej pracował w MM na dziale caraudio) i powiedział, że te tanie Pionki to jest strata kasy.
Ja sam osobiście kupilem to radio w MM i mam je w Kappie. Gra bardzo ładnie i ma dosyć dobrze robudowaną korekcje dźwięku.
Myśle ze w Delcie masz złacze ISO - to podpięcie radia to jest Plug&Play.
Nie poradzę natomiast co do wyjęcia - bo nigdy w Delcie tego nie robiłem.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- Jarek_Jarecki
- Klubowicz
- Posty: 2029
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Świdnica/Legnica
- Kontakt:
Delta II - wymiana radia?!
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Delta II - wymiana radia?!
Ja wymieniałem swoje radio, wiec sie podzielę doświadczeniami
1. Wyjecie starego radia - przydało by się "klucze" - takie specjalne blaszki, które sie wkłada po bokach, one odginają zaczepy i radio da się wyciągnąć. Pewnie nie masz do starego radia, ale jakby tak podjechać do jakiegoś warsztatu car-audio i ładnie poprosić o wyjęcie...
2. Jeżeli zdecydujesz się na rozwiązanie siłowe, to prawdopodobnie wyrwiesz zaczepy konsoli (plastiku), w którym radio jest osadzone. Ten plastik trzyma się na 2 śrubach, które są w otworze na radio, wkręcone w element powyżej konsoli. Ja po rozwaleniu tych 2 zaczepów zainwestowałem w mocny klej i dodatkowo je wzmocniłem. Jest to element, którego nie widać, więc nie musi być pięknie, tylko solidnie
3. Radio już mamy wyjęte. I są dwie możliwości:
a) Stare radio jest zamontowane na kostce ISO. Stare radio odpinamy, wpinamy nowe, sprawdzamy czy gra
b) ISO niet... czyli moja historia. Kupujemy kostkę ISO, bierzemy lutownicę, na lutowanie odpiąłem też klemy akumulatora. Sprawdzamy, czy na radiu jest rozpiska, do czego który kabelek jest ( u mnie było), ściągamy z internetu rozpiskę pinów w kostce ISO. No i odcinamy kabelek ze starego złącza - lutujemy do odpowiedniego w kostce. Do zaizolowania wygodnie będzie posłużyć się koszulkami termokurczliwymi (uwaga! zakładamy je na kabelek przed lutowaniem! kto chociaż raz nie zapomniał o tym - niech pierwszy rzuci we mnie lutownicą. Jak już wszystkie kabelki do kostki ISO polutowaliśmy, to sprawdzamy, do czego są te, które zostały wolne
Podpinamy klemy akumulatora, sprawdzamy, czy gra.
Należy pamiętać o bezpieczniku na kabelku zasilającym. U siebie zamontowałem też filtr przeciwzakłóceniowy (zakłócenia od strony zasilania), bo radio mi piszczało jak obroty wzrastały (koszt to ok. 20zł, potem zauważyłem, ze mam ze starego radia, w obudowie i od razu z miejscem na bezpiecznik - jak chcesz to napisz na prv, przesle ci).
Niespodzianki? Mi przestała działać instalacja LPG (jakby jej zasilanie padło) ale po rozłożeniu wszystkiego jeszcze raz i poskładaniu, działa jak wcześniej.
1. Wyjecie starego radia - przydało by się "klucze" - takie specjalne blaszki, które sie wkłada po bokach, one odginają zaczepy i radio da się wyciągnąć. Pewnie nie masz do starego radia, ale jakby tak podjechać do jakiegoś warsztatu car-audio i ładnie poprosić o wyjęcie...
2. Jeżeli zdecydujesz się na rozwiązanie siłowe, to prawdopodobnie wyrwiesz zaczepy konsoli (plastiku), w którym radio jest osadzone. Ten plastik trzyma się na 2 śrubach, które są w otworze na radio, wkręcone w element powyżej konsoli. Ja po rozwaleniu tych 2 zaczepów zainwestowałem w mocny klej i dodatkowo je wzmocniłem. Jest to element, którego nie widać, więc nie musi być pięknie, tylko solidnie
3. Radio już mamy wyjęte. I są dwie możliwości:
a) Stare radio jest zamontowane na kostce ISO. Stare radio odpinamy, wpinamy nowe, sprawdzamy czy gra
b) ISO niet... czyli moja historia. Kupujemy kostkę ISO, bierzemy lutownicę, na lutowanie odpiąłem też klemy akumulatora. Sprawdzamy, czy na radiu jest rozpiska, do czego który kabelek jest ( u mnie było), ściągamy z internetu rozpiskę pinów w kostce ISO. No i odcinamy kabelek ze starego złącza - lutujemy do odpowiedniego w kostce. Do zaizolowania wygodnie będzie posłużyć się koszulkami termokurczliwymi (uwaga! zakładamy je na kabelek przed lutowaniem! kto chociaż raz nie zapomniał o tym - niech pierwszy rzuci we mnie lutownicą. Jak już wszystkie kabelki do kostki ISO polutowaliśmy, to sprawdzamy, do czego są te, które zostały wolne
Podpinamy klemy akumulatora, sprawdzamy, czy gra.
Należy pamiętać o bezpieczniku na kabelku zasilającym. U siebie zamontowałem też filtr przeciwzakłóceniowy (zakłócenia od strony zasilania), bo radio mi piszczało jak obroty wzrastały (koszt to ok. 20zł, potem zauważyłem, ze mam ze starego radia, w obudowie i od razu z miejscem na bezpiecznik - jak chcesz to napisz na prv, przesle ci).
Niespodzianki? Mi przestała działać instalacja LPG (jakby jej zasilanie padło) ale po rozłożeniu wszystkiego jeszcze raz i poskładaniu, działa jak wcześniej.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Delta II - wymiana radia?!
KLIK
zielone podświetlenie pasuje idealnie, odpala po włączeniu świateł, gra b. ładnie, no i ma USB.
zielone podświetlenie pasuje idealnie, odpala po włączeniu świateł, gra b. ładnie, no i ma USB.
Miłośnik włoskiej linii...
Think. Feel. Drive.
Think. Feel. Drive.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 57
- Rejestracja: 23 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Delta II - wymiana radia?!
I zrobiłem troszkę na przekór - bo kupiłem takie coś
Gra ładnie, do mojej Delty wystarczające rozwiązanie.. teraz tylko wymiana głośniczków na coś porządniejszego i będzie fajnie
Gra ładnie, do mojej Delty wystarczające rozwiązanie.. teraz tylko wymiana głośniczków na coś porządniejszego i będzie fajnie
Delta II 1.8 / '93
Delta II - wymiana radia?!
Ja bym szukał czegoś na MOSFETach, ale skoro jesteś zadowolny to najważniejsze.
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła
- mikee
- Forumowicz/ka
- Posty: 226
- Rejestracja: 28 kwie 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Delta II - wymiana radia?!
Jak nie miałem wyjmaków i podjechałem do takiego car-audio z zapytaniem, czy mógłbym je na chwilę pożyczyć do wyjęcia starszego radia, to pracujący tam człek stwierdził, że nie ma takich na ogólny użytek, ale może mi wymienić radio (na kostce ISO) za 100zł. Po krótkich negocjacjach podziękowałem niegrzecznie i odwróciłem się na pięcie. Za 2 minut roboty 100zł, no przepraszam."bichon" pisze:Ja wymieniałem swoje radio, wiec sie podzielę doświadczeniami
1. Wyjecie starego radia - przydało by się "klucze" - takie specjalne blaszki, które sie wkłada po bokach, one odginają zaczepy i radio da się wyciągnąć. Pewnie nie masz do starego radia, ale jakby tak podjechać do jakiegoś warsztatu car-audio i ładnie poprosić o wyjęcie...
Delta II - wymiana radia?!
Trafiłeś jakiegoś wyjątkowego qtasa. Mam kumpla co ma firmę caraudio i on wyciaga za friko, no ewentualnie za piwko.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- mikee
- Forumowicz/ka
- Posty: 226
- Rejestracja: 28 kwie 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Delta II - wymiana radia?!
Podziel się kontaktem..takie warto zbierać, choćby na przyszłość, gdyby trzeba było coś zrobić. Może coś więcej niż tylko wymiana radia.
-
- Klubowicz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
Delta II - wymiana radia?!
a może ma ktoś na sprzedanie radyjko cd/mp3 i najlepiej USB??? nie chce zakładać nowego tematu więc sorry za OT
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
- Tomas_25
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 19:14
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wyszków City
Re: Delta II - Montaż radia
Witam
Ja mam takie pytanie na szybko Kupiłem nowe radio do swojej Delty II 1,6 16V 98r i oryginalnie miałem radio blaupunkta. Tyle że padł mi w nim wyświetlacz plus kaseciak na te czasy to przeżytek. Ogólnie z tego co widziałem to mam tam dwa kable które były podłączone do radia. I jeden od anteny. Nowe radio ma kostkę iso i moje pytanie brzmi czy da radę podłączyć te moje wtyczki do tej kostki ? Czy będę musiał coś kombinować i lutować ?
Pozdrawiam
Ja mam takie pytanie na szybko Kupiłem nowe radio do swojej Delty II 1,6 16V 98r i oryginalnie miałem radio blaupunkta. Tyle że padł mi w nim wyświetlacz plus kaseciak na te czasy to przeżytek. Ogólnie z tego co widziałem to mam tam dwa kable które były podłączone do radia. I jeden od anteny. Nowe radio ma kostkę iso i moje pytanie brzmi czy da radę podłączyć te moje wtyczki do tej kostki ? Czy będę musiał coś kombinować i lutować ?
Pozdrawiam
Cadillac STS 3.6 Platinum 2005 r Opel Astra III OPC 2006
Re: Delta II - Montaż radia
Fabrycznie w Delcie jest normalna kostka ISO.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
- Tomas_25
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 19:14
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wyszków City
Re: Delta II - Montaż radia
Dzięki za odpowiedź Rzeczywiście u mnie jest jeszcze jeden kabel i może to ta kostka ISO ale dla pewności dodam zdjęcie moich kabli ...
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
Pierwsze dwa kable były tylko podpięte plus antena do tej wtyki w radiu co jest zdjęcie na końcu.
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
Pierwsze dwa kable były tylko podpięte plus antena do tej wtyki w radiu co jest zdjęcie na końcu.
Cadillac STS 3.6 Platinum 2005 r Opel Astra III OPC 2006