Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

Facebook dołącz
Obecny czas: 21 Sie 2014, 22:58

Twój czas na forum: czas w Polsce





Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
PostWysłany: 10 Mar 2009, 21:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Mar 2009, 00:00
Posty: 163
Miejscowość: Bydgoszcz
Witam wszystkich, mam mały problem ze swoim autkiem. Problem polega na tym ze silnik chodzi zbyt głośno (klekota, stuka). Lancia miała robioną głowicę była pęknięta została pospawana i splanowana, również gniazda zaworowe były szlifowane. Po złożeniu wszystkiego zostały ustawione zawory 0,30 ssący i 0,35 wydech na zimnym silniku i po odpaleniu chodziła jak pszczółka. Jednak po jakimś czasie zaczęła klekotać. Moja uwaga skupiła się na zaworach postanowiłem sprawdzić i okazało się że przeciętnie mają 0,40 , 0,45 luz. Zawory zostały wyregulowane na nowo a lancia dalej chodzi jak chodziła. Wydaje mi się że to wtryski tak hałasują ale nie jestem pewien czy wtryski mogą tak głośno hałasować (chodzi jak jakaś młuckarnia) boje się że może coś w silniku, nadmienię że odgłos jest z góry i wszystko wskazywało na zawory więc to raczej nie panewki. Spalanie ma w normie ok 9L w mieście,nie kopci, przyspieszenie też jest. Wszystko było by idealnie gdyby nie te stukanie sieczkarni :) Z góry dziękuje za pomoc.


Ostatnio edytowany przez tomektcs, 10 Mar 2009, 21:20, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 10 Mar 2009, 21:07 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lut 2009, 00:00
Posty: 44
Miejscowość: Grudziądz
Imię: Łukasz
Napisz chociaż jaki to silnik... A tak w ogóle to najpierw się witamy w odpowiednim dziale:)

_________________
BYŁO: VW Polo 1,1
BYŁO: Ford Escort 1,3
BYŁO: Citroen ZX 1,8
BYŁO: Lancia Kappa 2,4 TDS
BYŁO: Skoda Felicia 1,6
BYŁO: Lancia Kappa SW 2,4 TDS
JEST: Lancia Kappa SW 2,4 JTD


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 10 Mar 2009, 21:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Mar 2009, 00:00
Posty: 163
Miejscowość: Bydgoszcz
Sorki, jestem nowy i jeszcze się uczę na tym forum :) Mój silnik to 2,4 TDS


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 10 Mar 2009, 21:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 Mar 2005, 00:00
Posty: 1212
Miejscowość: Katowice
prawdopodobnie łańcuch pompy oleju


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 10 Mar 2009, 21:41 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lut 2009, 00:00
Posty: 44
Miejscowość: Grudziądz
Imię: Łukasz
Z tego co piszesz wynika, że wtryski to raczej nie są. Jeżeli jest coś z nimi nie tak to natychmiast można to odczuć po zdecydowanie większym spalaniu (wiem to po swoim TDSie), a twierdzisz, że Twój egzemplarz pali normalnie.

Nie mam pomysłu co to może być... Polecam serwis Boscha na ul. Sępiej na Osowej Górze.

_________________
BYŁO: VW Polo 1,1
BYŁO: Ford Escort 1,3
BYŁO: Citroen ZX 1,8
BYŁO: Lancia Kappa 2,4 TDS
BYŁO: Skoda Felicia 1,6
BYŁO: Lancia Kappa SW 2,4 TDS
JEST: Lancia Kappa SW 2,4 JTD


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 10 Mar 2009, 22:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Mar 2009, 00:00
Posty: 163
Miejscowość: Bydgoszcz
Blash jeśli chodzi o łańcuch pompy oleju to to mógłby być taki dźwięk jak się wsłuchać to może przypominać grzechotanie łańcuszka, na zimnym silniku jest mniej słyszalny, ale powiem szczerze że nie słyszałem o czymś takim jak łańcuch pompy oleju, mógłbyś powiedzieć coś więcej na ten temat, czy jest on wymienny czy trzeba wymienić całą pompe olejową, i czy dużo jest z tym pracy ?


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 11 Mar 2009, 07:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 Mar 2005, 00:00
Posty: 1212
Miejscowość: Katowice
tak na zimnym jest słabiej słyszalny, jeśli zaś napiernicza jakby miał się rozlecieć to może być koło zamachowe, pompa olejowa jest napędzana łańcuchem i wystepuje jako oryginał w całosci (chyba że sie coś zmieniło)


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 11 Mar 2009, 12:24 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2009, 00:00
Posty: 33
Miejscowość: Warszawa
to na 100% łańcuszek pompy oleju ja mam to samo ostatnio nawet wymieniłem sobie rolkę od paska wielorowkowego i nic, zdiagnozowałem rozebrałem połowę silnika i okazało się że to ten łańcuszek teraz zbieram na nową pompę bo łańcuszek jest nie wymienialny i jak zmienię to zamieszczę kilka fotek Pozdrawiam PS. a morze ktoś wie gdzie tanio ją kupić ?? ja znalazłem za 650zł

_________________
Good Year Eagle F1 205/55/16 i się lata hehe


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 11 Mar 2009, 17:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Mar 2009, 00:00
Posty: 163
Miejscowość: Bydgoszcz
emi18wawa dzięki za rade wcześniej nie brałem tego pod uwage ale rzeczywiście jak się wsłuchać to jest to dźwięk podobny do łańcuszka. Miałbym jeszcze prośbe gdzie jest zamontowana w tym silniku ta pompa i mniej więcej ile trzeba rozebrać by wymienić to ustrojstwo czy to jest zabawa na godzinkę w weekend czy zarezerwować wiecej czasu :). Jak znajdę pompę to się za to zabiorę. Znalazłem za 150 używkę ale od benzyny 3.0 myślicie ze to będzie to samo ?


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 11 Mar 2009, 21:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 Mar 2005, 00:00
Posty: 1212
Miejscowość: Katowice
nie bedzie to samo , odradzam uzywane bo ta pompa tak ma że po jakimś czasie dzwoni, koledzy zapewne nie wiedzą że posiadałem takowego tdsa , więc wiem o co kaman


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 11 Mar 2009, 22:41 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2009, 00:00
Posty: 33
Miejscowość: Warszawa
żeby wymienić pompę hmmm. zarezerwuj sobie długi wickend trzeba rozebrać wszystko co znajduję się po stronie paska wielorowkowego, musisz odkręcić kółko od napędu rozrządu na wale korbowym UWAGA!!!!!! potrzebny dobry klucz nasadowy 19 z przedłużką GWINT lewy czyli odkręcamy w tą samą stronę co wskazówki zegara
trzeba zdjąć pasek rozrządu jak masz na nim większy przebieg niż 20000tyś to kup nowy bo po tym przebiegu już nie można go ponownie napinać. jak już wszystko zdejmiesz to połowe masz za sobą, zostaje jeszcze tylko zlać olej, zdjąć miskę olejową, odkręcić smoka oleju no i oczywiście samą pompę ale to już najmniejszy kłopot. Pompa jest zamocowana śrubkami 10 jest ich chyba 7 i już a później składamy w kolejności odwrotnej.
Mi sprawdzenie pompy zajęło jakieś 5 godzin z poskładaniem z powrotem w 2 osoby życzę udanej wymiany i miłego użytkowania kapiszonka POZDRAWIAM
a pompę znajdziesz na allegro wpisując Lancia w silniki i osprzęt
jeszcze jedno używanej nie polecam bo będzie taka sama jaką masz


proszę o pisanie w jednej wiadomości

_________________
Good Year Eagle F1 205/55/16 i się lata hehe


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 12 Mar 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Mar 2009, 00:00
Posty: 163
Miejscowość: Bydgoszcz
emi18wawa dziękuję za szczegółowy opis. Teraz przy okazji już wiem jak odkręcić to kółko napędu rozrządu chciałem je wymienić jak zmieniałem rozrząd ale nie :P dałem rady odkręcić i zostawiłem, tak więc teraz wymienię za jednym razem tylko wpierw muszę załatwić pompę ale wydaję mi się że jednak orginał zostaje bo nie znalazłem zamienników. jutro dowiem się ile wołają za pompę w ASO :? Zastanawiałem się jeszcze czy może dało by rade podpasować jakiś łańcuszek np rozrządu, dopasować długość i zakuć.


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 12 Mar 2009, 21:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 Mar 2005, 00:00
Posty: 1212
Miejscowość: Katowice
już to ktoś próbował i raczej nie da się tego zrobić ,


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 12 Mar 2009, 21:41 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2009, 00:00
Posty: 33
Miejscowość: Warszawa
łańcuszek tak na prawdę się nie psuje, psuje się za to ta plastikowa część co trzyma łańcuszek więc nawet jakby udało się wymienić łańcuch to i tak by to nic nie dało.

Zapomniałem dopisać w jaki sposób najprościej odkręcić tą nakrętkę od napędu paska, ja zrobiłem tak wsadziłem brata do samochodu wrzuciłem 5 bieg i kazałem nacisnąć hamulec w ten sposób zablokowałem silnik żeby się wał nie kręcił i odkręciłem było ciężko ale się udało. Nie radzę odkręcać tego na zdjętym pasku rozrządu ponieważ podczas odkręcania doprowadzimy do spotkania się tłoka z zaworami i popsujemy głowicę. Czyli luzujemy na założonym pasku i potem dopiero ściągamy pasek.

Pozdrawiam wszystkich którzy robią samochody sami tak jak ja i nie ufają warsztatom samochodowym
cenne uwagi, zmieniłem tytuł aby łatwiej było znaleźć innym użytkownikom

_________________
Good Year Eagle F1 205/55/16 i się lata hehe


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 13 Mar 2009, 19:27 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Wrz 2008, 23:00
Posty: 12
Miejscowość: Piwniczna
Witam wszystkich. u mnie w kapiszonku też występuje takie takie dzwonienie w ok paska rozrządu na dole. I byłem przekonany że to panewki bo gdzieś to na forum wyczytałem ale teraz troche mnie zbiło z tropu..dodam że silnik 2.4jtd. Możliwe jest że to ta pompa? na zimnym prawie cicho ale jak się rozgrzeje to jak grzechotka.. Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Twój czas na forum: czas w Polsce


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


[ Mapa Strony ] [ Regulamin Forum ]

Powered by phpBB © 2000-2012 phpBB Group

Wskaźnik PageRank Katalog SEO