Kappa - nie pali

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 16 gru 2005, 21:30

Od jakiegoś czasu mam ten problem. Kręci pięknie ale nie odpala. Od wczoraj jak zaczęły się mocne deszcze i duże kałuże oraz wilgoć, Kappa kręci jak oszalała ale nie daje iskry. Szlag mnie trafia, podjeżdżam na stację tankuję i już nie moge jej odpalić i jak ten cieć siedze i kręce bydle. Co to może być?
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Radicz » 16 gru 2005, 21:46

A jaki masz silnik? Choć to pewnie nie ma znaczenia... Ja po zostawieniu auta na noc na zewnątrz (choć nie ma minusowych temperatur), też zapalam za drugim, trzecim razem :( :( :(

Pozdrawiam, Radicz.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 16 gru 2005, 21:51

silniczek mam 3,0 V6 24V, zawsze jak jest sucho, nawet śnieg ale sucho na minusie to jest ok, a jak leje to mogiła
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa - nie pali

Post autor: Blash » 16 gru 2005, 22:18

wilgoc powoduje przebicia

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - nie pali

Post autor: wujek » 17 gru 2005, 0:14

Witam,
Układ zapłonowy w 3.0 24v nie zawiera kabli w.n. - cewki są na świecach, mało prawdopodobne, aby wszystkie przebijały jednocześnie. Obejrzyj dekle zakrywajace świece, czy nie ma na nich osmaleń od wewnetrznej strony. Możesz sprawdzić, czy dochodzą napięcia sterujące cewki (woltomierzem, od strony wtyku), próbując uruchomić silnik. Jeżeli totalnie nie chce dygnąć na żadnym garnku, to raczej jakiś punkt wcześniej może być przyczyną braku iskry - blokada zapłonu lub czujnik położenia wału. Ten ostatni może mieć uszkodzoną izolację (przetarcie o pasek) i, po wjechaniu w kałużę, nie poda impulsów do ECU. To tak teoretycznie, usterka może być kłopotliwa w lokalizacji.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 17 gru 2005, 13:54

DZiękuję za pomoc, stwierdziłem, zę we wtorek wstawie moją dziewczynke do mechanika bo jeszcze chwila i mnie krew zaleje z tym zapłonem :evil:
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - nie pali

Post autor: prezesjm » 18 gru 2005, 10:14

A immo działa dobrze ? Jak zachowuje się kontrolka immo?

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 18 gru 2005, 11:47

Musisz mi najpierw wyjaśnić co to jest immo.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Kappa - nie pali

Post autor: Tomasz » 18 gru 2005, 12:43

immo = immobilizer
Obrazek

Anonymous

Kappa - nie pali

Post autor: Anonymous » 18 gru 2005, 12:45

Immo-immobiliser, pewnie o to chodzi, taka kontrolka lub lampka na desce, w kappie powinna być :wink:

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 18 gru 2005, 17:10

to nie kwestia immobilizera, nauczyłem się, ze odpala jak wrzuce ją na bieg i kręcąc popuszcze sprzęgła dając gazu, wtedy chwyta od razu. Podejrzewasm czujnik przy wale, a tak przy okazji to gdzie jest ta lampka od immo?
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Kappa - nie pali

Post autor: Tomasz » 18 gru 2005, 17:16

Na środkowych nawiewach ( zielona dioda)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 18 gru 2005, 18:30

taki mały niby szklany punkcik między środkowymi nawiewami? Jeśli tak to mam coś takiego ale jeszcze nigdy nie widziałem zeby to wogóle świeciło, nawet się zastanawiałem co to jest :roll:
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - nie pali

Post autor: wujek » 18 gru 2005, 19:47

Witam,
odpala jak wrzuce ją na bieg i kręcąc popuszcze sprzęgła dając gazu, wtedy chwyta od razu
To pachnie jakąś masą - jak potrzepie silnikiem i skrzynią, zakontaktuje i załapie - może to "stały fragment gry" czyli połączenie przewodu minusowego akumulatora ze skrzynią i nadwoziem? Połącz klemę "-" z nadwoziem (śruba schowana za akumulatorem) kawałkiem przewodu (miedziana linka tak ze 2.5mm średnicy) i obadaj, jak się będzie zachowywał. I dobrze obejrzyj klemę plusową, a szczególnie osadzenie cieńszego, czerwonego przewodu.
Komputer nie sygnalizuje żadnych błędów?
Pozdrawiam
PS
Ale czujnik położenia wału i jego połączenia warto "obadać".

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 18 gru 2005, 19:49

spróbuje jak radzisz ale na pewno podrzuce swojemu mechanikowi autko i też niech poniucha, może coś znajdzie.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”