Lancia Zeta - klima

marmoni
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 mar 2009, 14:36
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Lancia Zeta - klima

Post autor: marmoni » 31 mar 2009, 16:56

Witam,

i pomocy wzywam. :D Mechanik wymienił "szczotki" w alternatorze. Niby wszytko ok, ale dopiero w domu zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję, gdzie zawsze grało TYLKO radio, teraz o zgrozo 8-O klima też chodzi, na wyłączonym silniku!!!!!!! NIGDY tak nie było. Mechanik powiedział, że nic nie grzebał i to nie jest jego wina.
Czy ktoś mi pomoże???? PLEASE
była Lancia Z 2.1 TD, z jednym mankamentem - brak WEBASTO - :( ale nigdy nie zawiodła :) Teraz dumam o Phederce, w dieselku, czas pokaże...

Posiadam instrukcję obsługi Lanci Z, po niemiecku oraz książkę typu "Sam naprawiam" ze wszystkimi silnikami, dużo schematów do silnika, elektryki itp., też po niemiecku. Oddam w dobre ręce :)

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Lancia Zeta - klima

Post autor: matias21 » 31 mar 2009, 17:06

ciekawe co napędza kompresor :P ?

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lancia Zeta - klima

Post autor: Taz » 31 mar 2009, 17:21

U mnie też w Kappie chodzą wszystkie nawiewy bez zapalonego silnika.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Lancia Zeta - klima

Post autor: Krzys » 31 mar 2009, 17:58

Taz pisze:U mnie też w Kappie chodzą wszystkie nawiewy bez zapalonego silnika.
Kolega pisze o 1 biegu, wtedy w Kappie działa tylko radio. Moi zdaniem elektryk coś namieszał z kablami. Oddałbym do poprawki.

marmoni
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 mar 2009, 14:36
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Odp: Lancia Zeta - klima

Post autor: marmoni » 31 mar 2009, 18:39

Krzys pisze:
Taz pisze:U mnie też w Kappie chodzą wszystkie nawiewy bez zapalonego silnika.
Kolega pisze o 1 biegu, wtedy w Kappie działa tylko radio. Moi zdaniem elektryk coś namieszał z kablami. Oddałbym do poprawki.
Zgadza się Krzys, mam na myśli o 1. stopniu w stacyjce. Ale nawet, jak przekręciłem kluczyk na 2. stopień, włączały się lampki kontrolne, świece się podgrzewały i dalej klima się nie włączała. Dopiero po uruchomieniu silnika klima się włączała (jest automatyczna), co wg mnie jest normalne.

Ale na jutro umówiłem się z mechanikiem (de facto to jest teść ;) ) i zamieni na stary regulator. Przynajmniej wykluczymy, że to wina regulatora. Na pewno dam znać.
była Lancia Z 2.1 TD, z jednym mankamentem - brak WEBASTO - :( ale nigdy nie zawiodła :) Teraz dumam o Phederce, w dieselku, czas pokaże...

Posiadam instrukcję obsługi Lanci Z, po niemiecku oraz książkę typu "Sam naprawiam" ze wszystkimi silnikami, dużo schematów do silnika, elektryki itp., też po niemiecku. Oddam w dobre ręce :)

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Odp: Lancia Zeta - klima

Post autor: Blash » 31 mar 2009, 20:56

a pozakładane są wszystkie wtyczki na czujniki?
ewentualnie czy nie zaśniedziałe bo rozumiem ze 2 wentylatory od chłodnic się załączają

marmoni
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 mar 2009, 14:36
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Odp: Lancia Zeta - klima

Post autor: marmoni » 01 kwie 2009, 16:50

Witam Panowie,

regulator zmieniony na stary i jak ręka odjął. :lol: Okazuje się, że nowy regulator niby do VALEO kupiony, ale jednak zły. Dziwne, już oddałem do sklepu, chłopcy się głowią. :-P Spisałem im numer ze starego i szukają. Ciekawe, czy coś znajdą.

Do Blash'a. Nie załączały się wentylatory przy chłodnicy, tylko wentylator nawiewu. A zawsze było tak, że dopóki silnik był wyłączony, to można było tylko na 1. stopniu stacyjki posłuchać radia. A po zmianie regulatora na "nowy", to klima zwariowała.

Przy okazji, jak został temat chłodnicy poruszony. Czy wie ktoś, czy w chłodnicy silnik 2.1 TD jest regulator czy czujnik temperatury. Bo wyczytałem, w takiej mądrej książce niemieckiej, że czujnik powinien być w termostacie. :roll:
była Lancia Z 2.1 TD, z jednym mankamentem - brak WEBASTO - :( ale nigdy nie zawiodła :) Teraz dumam o Phederce, w dieselku, czas pokaże...

Posiadam instrukcję obsługi Lanci Z, po niemiecku oraz książkę typu "Sam naprawiam" ze wszystkimi silnikami, dużo schematów do silnika, elektryki itp., też po niemiecku. Oddam w dobre ręce :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”