[All] Zaprawki czyli kosmetyka nadwozia po zimie.
: 07 kwie 2009, 19:18
Kilka słów o zaprawkach z akrylu.
Najpierw powinno się (mało kto to robi) wypolerować miejsce łączenia kolorów (tam gdzie będzie przejście). Następnie przemycie zmywaczem silikonowym całości, czyli miejsca naprawy i pozostałej części na którą będzie zachodzić zaprawka. Zmywacz, nie benzyna. Ona za szybko odparowuje, co nie ułatwia prawidłowego odtłuszczenia.
Jeżeli naprawiane miejsce mamy już zmatowione, resztę do matowujemy papierem max P1500 lub włókniną do matowania i robimy zaprawkę.
Ile razy malować zaprawkę
Obecnie są lakiery, które bez względu na kolor ?kładzie się? na 1,5 warstwy. Pierwsza tzw. ?wypyłka?, która traktowana jest jak klej i druga pełna warstwa właściwa.
Te warstwy nakładaliśmy tylko w miejscu naprawianym, tam gdzie np. był podkład.
Dobrze jeśli w pistolecie zostało trochę lakieru, to do niego dodajemy odrobinę 10-20% na oko rozcieńczalnika do cieniowania akrylu i taka mieszanką tryskamy obrzeża zaprawki wychodząc niewiele poza miejsce naprawy.
Rozcieńczalnik do cieniowania w niewielkim stopniu rozpuszcza stary lakier, pozwalając nowemu połączyć się bez śladu.
Uwaga, taka mieszanka bardzo lubi się polać (zacieki), dobrze jest skręcić pistolet tak, żeby podawał więcej powietrza, a mniej materiału
Pasta do polerowania akrylu
Polerowanie jak w każdym innym przypadku.
W zależności od potrzeby, zaczynać możemy od papieru P1500-P2000, przy czym miejsce łączenia kolorów raczej P2000. Tam nie ma zbyt grubej warstwy lakieru.
Pasta, tak jak w przypadku renowacji lakieru:
Farecla G3 250gr 30zł (po tym trzeba poprawić mleczkiem lub woskiem)
Mirka C20 290gr 28zł jw.
Obie można stosować zarówno ręcznie jak i maszynowo.
Farecla lubi wodę polerujemy "na mokro", Mirka jest pastą do polerowania "na sucho".
Najpierw powinno się (mało kto to robi) wypolerować miejsce łączenia kolorów (tam gdzie będzie przejście). Następnie przemycie zmywaczem silikonowym całości, czyli miejsca naprawy i pozostałej części na którą będzie zachodzić zaprawka. Zmywacz, nie benzyna. Ona za szybko odparowuje, co nie ułatwia prawidłowego odtłuszczenia.
Jeżeli naprawiane miejsce mamy już zmatowione, resztę do matowujemy papierem max P1500 lub włókniną do matowania i robimy zaprawkę.
Ile razy malować zaprawkę
Obecnie są lakiery, które bez względu na kolor ?kładzie się? na 1,5 warstwy. Pierwsza tzw. ?wypyłka?, która traktowana jest jak klej i druga pełna warstwa właściwa.
Te warstwy nakładaliśmy tylko w miejscu naprawianym, tam gdzie np. był podkład.
Dobrze jeśli w pistolecie zostało trochę lakieru, to do niego dodajemy odrobinę 10-20% na oko rozcieńczalnika do cieniowania akrylu i taka mieszanką tryskamy obrzeża zaprawki wychodząc niewiele poza miejsce naprawy.
Rozcieńczalnik do cieniowania w niewielkim stopniu rozpuszcza stary lakier, pozwalając nowemu połączyć się bez śladu.
Uwaga, taka mieszanka bardzo lubi się polać (zacieki), dobrze jest skręcić pistolet tak, żeby podawał więcej powietrza, a mniej materiału
Pasta do polerowania akrylu
Polerowanie jak w każdym innym przypadku.
W zależności od potrzeby, zaczynać możemy od papieru P1500-P2000, przy czym miejsce łączenia kolorów raczej P2000. Tam nie ma zbyt grubej warstwy lakieru.
Pasta, tak jak w przypadku renowacji lakieru:
Farecla G3 250gr 30zł (po tym trzeba poprawić mleczkiem lub woskiem)
Mirka C20 290gr 28zł jw.
Obie można stosować zarówno ręcznie jak i maszynowo.
Farecla lubi wodę polerujemy "na mokro", Mirka jest pastą do polerowania "na sucho".