Kappa - czujnik załączania wentylatora
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Heh, wg serwisówki tam powinien być jeden czujnik dwupinowy...
W sumie co szkodzi wypiąć jeden (obstawiam 3pinowy) i zobaczyć, czy wskazówka nie pójdzie w górę?
W sumie co szkodzi wypiąć jeden (obstawiam 3pinowy) i zobaczyć, czy wskazówka nie pójdzie w górę?
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Linki nie działają, najlepiej zrób fotkę na aucie.
Można jeszcze odłączyć ten 1-pinowy i zdiagnozować błędy/parametry w FES/MES, może by się doszło za co on odpowiada?
Można jeszcze odłączyć ten 1-pinowy i zdiagnozować błędy/parametry w FES/MES, może by się doszło za co on odpowiada?
KAPPA TDS & JTD
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11984
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
A ten "normalny" czujnik masz 2 czy 3 pinowy?
Ten dodatkowy, pojedynczy to jest w zasadzie przełącznikiem, styki normalnie otwarte zwierające przy temperaturze 115 stopni. Zewrzyj do masy kabelek, który idzie do niego i zobaczysz co się stanie-czy zapali się kontrolka albo wystartuje wentylator, oczywiście zapłon włączony bez uruchamiania auta.
Ten dodatkowy, pojedynczy to jest w zasadzie przełącznikiem, styki normalnie otwarte zwierające przy temperaturze 115 stopni. Zewrzyj do masy kabelek, który idzie do niego i zobaczysz co się stanie-czy zapali się kontrolka albo wystartuje wentylator, oczywiście zapłon włączony bez uruchamiania auta.
KAPPA TDS & JTD
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11984
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Szary jest trzy pin.
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
W takim razie myślę, że to będzie dodatkowy czujnik przegrzania, pewnie jest równolegle połączony do połowy szarego czujnika idącego na zegary. Aczkolwiek test polegający na zwarciu do masy przewodu dochodzącego do dodatkowego czujnika rozwieje wszelkie wątpliwości.
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Odnawiam temat.
Już sam nie wiem czy to pech czy jakiś zły duch siedzi w mojej Kappie? Nie załącza mi się wentylator. Kupiłem już dwa używane czujniki i dwa razy podmieniałem zegary(zegary naszczęście zwróciłem). I ciągle wentylator nie działa. Pierwszy i drugi bieg sprawny, przekazniki, przewody sprawdzone. Na klimie wentylator pracuje.
Czy można mieć takiego pecha żeby kupić tyle razy uszkodzoną część, czy może jest jeszcze jakaś inna przyczyna...?
Już sam nie wiem czy to pech czy jakiś zły duch siedzi w mojej Kappie? Nie załącza mi się wentylator. Kupiłem już dwa używane czujniki i dwa razy podmieniałem zegary(zegary naszczęście zwróciłem). I ciągle wentylator nie działa. Pierwszy i drugi bieg sprawny, przekazniki, przewody sprawdzone. Na klimie wentylator pracuje.
Czy można mieć takiego pecha żeby kupić tyle razy uszkodzoną część, czy może jest jeszcze jakaś inna przyczyna...?
KAPPA 3.0 manual
- andrzej1
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 2556
- Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
- Imię: andrzej
- Lokalizacja: Nysa
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Marek moim zdaniem czujników nie kupuje się używanych tylko nowe sprawdź czy to napewno on
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 Była
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 Była
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Ale jak już wiadomo tych czujników nowych nie ma i niestety zostaję tylko używka.
KAPPA 3.0 manual
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Po pierwsze co to za Kappa (silnik i rocznik). Ogólnie te starsze miały układ załączania wentylatorów w liczniku a nowsze w ECU silnika.
W każdym razie wyjęcie wtyczki z czujnika powoduje uruchomienie wentylatorów (przy włączonym zapłonie)-jak jest w twojej?
W każdym razie wyjęcie wtyczki z czujnika powoduje uruchomienie wentylatorów (przy włączonym zapłonie)-jak jest w twojej?
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Moja to 3.0 wersja poliftowa 98 rok. Ale są dwa czujniki czerwony i niebieski. Zdejmowałem wtyczkę z czerwonego czujnika i wentylator startuje na pierwszym biegu, po zmostkowaniu opornicy załącza się bieg drugi. Więc jak dobrze rozumiem po przeczytaniu poprzednich postów wszysko ciągle wskazuję na czerwony czujnik?
KAPPA 3.0 manual
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Na to wychodzi, tylko, że te czujniki znowu tak bardzo nie padają...
Jeśli masz jakiś miernik/omomierz to pomierz co nieco, by się nie powtarzać
Jeśli masz jakiś miernik/omomierz to pomierz co nieco, by się nie powtarzać
Parametry czujnika zmierzone w moim aucie:
zimny silnik (temp otoczenia 25-30 C)-1,90kohma
gorący silnik (temp. na zegarach 90 C)-2,75kohma
nieco chłodniejszy (temp. na zegarach 80 C)-2,65kohma.
Teraz pomierz swój czujnik i będziesz miał pewność czy jest uszkodzony
KAPPA TDS & JTD
- Al Boundy
- Forumowicz/ka
- Posty: 1342
- Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
- Imię: All
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Jako że też mam problemy z temperaturą,zastanawiam się nad wykorzystaniem takiego włącznika i wpięciem go pod przekaźnik wentylatorów.
Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004
było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004
było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..
Re: Kappa - czujnik załączania wentylatora
Daj se spokój z taką rzeźbą
Mierzyłeś czerwony czujnik?
Mierzyłeś czerwony czujnik?
KAPPA TDS & JTD