Kappa - wymiana tulei zwrotnicy tył
: 16 cze 2009, 0:05
Generalnie wymieniłem tuleje zwrotnicy na tyle w mojej Lucynie chciałem zrobić fotorelacje ale zapomniałem aparatu ale postaram się opowiedzieć dokładnie krok po kroku jak i co zrobić aby szybko samemu je wymienić
Potrzebne narzędzia:
Klucze najlepiej oczkowe 13,11,12 i potrzebne będą 2 klucze 19
Młotek
Klucz (końcówka) nasadowy 22
Mała piłka do metalu ( brzeszczot)
Mały przecinak (śrubokręt)
1. Zdejmujemy koło
2. odkręcamy zacisk hamulca(klucz 13) dwie śruby
3. zdejmujemy klocki
4. odkrecamy tarcze(klucz 11 lub 12 ) - będzie troszkę kombinacji jak ją wyjąć ale pomanewrujecie i wyjdzie
5. Po zdjęciu tarczy będziemy widzieć pordzewiała osłonę tarczy od dołu - Odginamy ją do góry
6. Po odgięciu widzimy śrubę nakładamy klucz( klucz 19) i odkręcamy kiedy śrubą drgnie będzie się kręcić wtedy będzie potrzebny nam 2-gi klucz (klucz 19) tak aby przytrzymać,od tyłu
7. Po odkręceniu śruby wybija ja z tulei i zwrotnicy przy pomocy młotka
8. W moim przypadku po wybiciu tuleja była odklejona od części metalowej i część metalowa została w dziurze a gumowa wypadła, ale jeśli w twoim wypadku siedzi nadal przyklejona wypchnij ją np. młotkiem i i kluczem nasadkowym 17
najgorsza część:
9. piłką do metalu nacinamy pozostałość po tulei i przy pomocy młotka i przecinaka wybijamy pozostałość
10. Kiedy już wypadnie nam reszta starej tulei. Bierzemy nową tuleje wkładamy w otwór oczywiście sama nie wejdzie ale trzeba jej pomóc , przy pomocy końcówki nasadowego klucza 22 i młotka,( Dlaczego nasadowy 22 ponieważ uderzając młotkiem w gołą tulejkę możesz odkleić gumę od części metalowej tulei a klucz 22 idealnie pasuje do wymiaru tulei i wystająca część chowa się w kluczu:) )
11. nakładamy klucz 22 na tuleje i przy pomocy młotka wbijamy ją tak aż zrówna się z krawędziami dziury
Kiedy to już nam się uda czas na skręcenie wszystkiego do kupy
Zaczynamy od spasowania śruby wahacza i piasty musisz albo docisnąć wahacz do dołu albo piastę do góry tak żebyś mógł przewlec śrubę przez zwrotnice
!! I bardzo ważne pamiętaj o kolejności wkładania podkładek
śruba->podkładka mała->wahacz->podkładka duża-> tuleja zwrotnicy->podkładka duża->nakrętka
następnie są dwie wersje jedna mówi o tym żeby śrubę łączącą wahacz i zwrotnice dokręcać jak samochód jest na kołach opuszczonych a 2 jak wisi na lewarku ja robiłem to na lewarku
Ja opisze jak ja zrobiłem
dokręć śrubę - wahacz zwrotnica
Odegnij osłonę tarczy tak jak była
załóż tarcze i ją dokręć
Obkręć tarczą tak żeby sprawdzić czy blacha jest dobrze odgięta i czy nie trze o tarcze
zamontuj klocki
dokręć zacisk hamulcowy
załóż koło
i Gotowe
Moja wersja naprawy Kappy pisze to o 00:04 przepraszam za ortografie, mam nadzieje że jest to sensownie opisane jak to zrobić, ale jeśli czegoś nie możecie zrozumieć piszcie postaram się inaczej opisać
Potrzebne narzędzia:
Klucze najlepiej oczkowe 13,11,12 i potrzebne będą 2 klucze 19
Młotek
Klucz (końcówka) nasadowy 22
Mała piłka do metalu ( brzeszczot)
Mały przecinak (śrubokręt)
1. Zdejmujemy koło
2. odkręcamy zacisk hamulca(klucz 13) dwie śruby
3. zdejmujemy klocki
4. odkrecamy tarcze(klucz 11 lub 12 ) - będzie troszkę kombinacji jak ją wyjąć ale pomanewrujecie i wyjdzie
5. Po zdjęciu tarczy będziemy widzieć pordzewiała osłonę tarczy od dołu - Odginamy ją do góry
6. Po odgięciu widzimy śrubę nakładamy klucz( klucz 19) i odkręcamy kiedy śrubą drgnie będzie się kręcić wtedy będzie potrzebny nam 2-gi klucz (klucz 19) tak aby przytrzymać,od tyłu
7. Po odkręceniu śruby wybija ja z tulei i zwrotnicy przy pomocy młotka
8. W moim przypadku po wybiciu tuleja była odklejona od części metalowej i część metalowa została w dziurze a gumowa wypadła, ale jeśli w twoim wypadku siedzi nadal przyklejona wypchnij ją np. młotkiem i i kluczem nasadkowym 17
najgorsza część:
9. piłką do metalu nacinamy pozostałość po tulei i przy pomocy młotka i przecinaka wybijamy pozostałość
10. Kiedy już wypadnie nam reszta starej tulei. Bierzemy nową tuleje wkładamy w otwór oczywiście sama nie wejdzie ale trzeba jej pomóc , przy pomocy końcówki nasadowego klucza 22 i młotka,( Dlaczego nasadowy 22 ponieważ uderzając młotkiem w gołą tulejkę możesz odkleić gumę od części metalowej tulei a klucz 22 idealnie pasuje do wymiaru tulei i wystająca część chowa się w kluczu:) )
11. nakładamy klucz 22 na tuleje i przy pomocy młotka wbijamy ją tak aż zrówna się z krawędziami dziury
Kiedy to już nam się uda czas na skręcenie wszystkiego do kupy
Zaczynamy od spasowania śruby wahacza i piasty musisz albo docisnąć wahacz do dołu albo piastę do góry tak żebyś mógł przewlec śrubę przez zwrotnice
!! I bardzo ważne pamiętaj o kolejności wkładania podkładek
śruba->podkładka mała->wahacz->podkładka duża-> tuleja zwrotnicy->podkładka duża->nakrętka
następnie są dwie wersje jedna mówi o tym żeby śrubę łączącą wahacz i zwrotnice dokręcać jak samochód jest na kołach opuszczonych a 2 jak wisi na lewarku ja robiłem to na lewarku
Ja opisze jak ja zrobiłem
dokręć śrubę - wahacz zwrotnica
Odegnij osłonę tarczy tak jak była
załóż tarcze i ją dokręć
Obkręć tarczą tak żeby sprawdzić czy blacha jest dobrze odgięta i czy nie trze o tarcze
zamontuj klocki
dokręć zacisk hamulcowy
załóż koło
i Gotowe
Moja wersja naprawy Kappy pisze to o 00:04 przepraszam za ortografie, mam nadzieje że jest to sensownie opisane jak to zrobić, ale jeśli czegoś nie możecie zrozumieć piszcie postaram się inaczej opisać