2.0 16V Turbo z Kappy i Delty to to samo?

Kuner
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2009, 17:49
Lokalizacja: Raszyn / Warszawa
Kontakt:

2.0 16V Turbo z Kappy i Delty to to samo?

Post autor: Kuner » 16 cze 2009, 17:39

Bo zrodził mi się mały pomysł. W mojej Delcie 1.6 16V strzelił dziś rozrząd (szewc w dziurawych butach chodzi - prowadze warsztat samochodowy :) ) i chyba nie chce mi się go robić a wstawić 2.0 T. To były te same silniki z Kappy?
Ktoś to z forum robił może?

Z góry dzięki.

Aha, to mój pierwszy post zatem się witam :)

Pozdrawiam
Michał
Mechanika Pojazdowa, Serwis Klimatyzacji, Auto Części, Motorsport
0503185610
>www.mkauto.pl

dawidson

Odp: 2.0 16V Turbo z Kappy i Delty to to samo?

Post autor: dawidson » 16 cze 2009, 18:21

w grubszym zarysie tak. To ten sam blok i głowica. Największe różnice tkwią w osprzęcie silnika (od zasilania w paliwo kończąc na elektryce)
Natomiast cala masa różnic będzie zapewne w przeniesieniu napędu (skrzynia, półosie, zawieszenie itd).
Sam od dłuższego czasu kompletuje potrzebne części aby z 2.0 16v zrobić 2.0 16vT i wbrew pozorom jest tego o wiele więcej niż mogłoby się wydawać. Moim zdaniem gra niewarta świeczki chyba, ze dysponujesz sporym nadmiarem wolnej kasy i czasu. Naturalnie ulatnianiem jest zaplecze warsztatowe, które posiadasz.

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: 2.0 16V Turbo z Kappy i Delty to to samo?

Post autor: Pepto » 19 cze 2009, 9:01

No nie ma aż takiego dramatu, jeśli kolega dysponuje warsztatem A Delta to była HPE (poszerzone nadkola), to największa rzeźba będzie z mocowaniami silnika. Tak to jeśli posiada się komplet (silnik, osprzęt, chłodnice, intercoler, wiązkę z kompem) to nie ma dramatu. Choć znacznie bardziej zgodnym dawcą będzie Fiat Coupe 2.0 16vT, ta sam płyta podłogowa i zawieszenie co delta!

dawidson

Odp: 2.0 16V Turbo z Kappy i Delty to to samo?

Post autor: dawidson » 20 cze 2009, 16:39

akurat poszerane nadkola maja tu nijaki wplzw na ilosc pracy przy przekladce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”