Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Witam, mam taki problem, mianowicie na wolnych obrotach hałasuje mi pasek wielorowkowy a dokładniej skacze na napinaczu i to powoduje taki hałas jak by jakaś osłonka była luźna lub coś w tym stylu. Dodam, iż wymieniłem pasek na nowy conti gdyż stary był spękany i denerwował mnie rano jak silnik był zimny to piszczał. Niestety nowy ma tą samą przypadłość i do tego zacżał jeszcze hałasować na wolnych obrotach, troszke się też postrzępił przy krawędzi. Mam takie pytanie odnośnie napinania tego paska jak powinna wygładać taka procedura gdyż jest tam rolka na mimośrodzie i nie wiem czy nią się napina czy sam napinacz powinien dać rade napiąć. Drugą sprawą jest sam pasek gdyż początkowo kupiłem boscha i wydawał mi sie zbyt gruby znaczy jego wykonanie więc wybrałem conti czy to też może mieć związek?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
proponuję użyć opcji "szukaj" i wpisać "napinacz paska" na pewno znajdziesz odpowiedź
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
szukałem ale nie znalazłem wyjasnienia po co to koło na miomośrodzie skoro jest napinacz, i czy uszkodzony napinacz daje taki objaw w postaci poszarpanego z brzegu paska
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 17 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Włocławek
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Tez mi cos sie dzieje z napinaczem wielorowkowego. Pasek "piszczal' przez pewien czas po starcie. Wymiana napinacza i teraz widze, ze cos ten pasek tnie po krawedzi. Pasek ma jakies 2000km i juz widze, ze sie lekko postrzepil z jednej strony.
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Z tymi strzępiącymi się paskami to uważajcie bo były przypadki ze pękał pasek i wkręcał się w rozrząd...
Co do napinania to za tą funkcję odpowiada napinacz główny (ten ze sprężyną) i rolka prowadząca z regulacją napięcia na mimośrodzie.
A jeżeli widać podczas pracy na jałowym że napinacz podskakuje to znaczy że należy go niezwłocznie wymienić na nowy, najlepiej z kompletem rolek prowadzących.
Co do napinania to za tą funkcję odpowiada napinacz główny (ten ze sprężyną) i rolka prowadząca z regulacją napięcia na mimośrodzie.
A jeżeli widać podczas pracy na jałowym że napinacz podskakuje to znaczy że należy go niezwłocznie wymienić na nowy, najlepiej z kompletem rolek prowadzących.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
tomektcs pisze:szukałem ale nie znalazłem wyjasnienia po co to koło na miomośrodzie skoro jest napinacz, i czy uszkodzony napinacz daje taki objaw w postaci poszarpanego z brzegu paska
Po zluzowaniu rolek mimośrodowych jest łatwiej założyć pasek (jego skok jest ofraniczony) ,napinacz odciągasz i blokujesz (jest tam mały otwotek) następnie przestawiasz mimośrody i puszczasz napinacz. Poszarpany pasek świadczy o uszkodzeniu któregoś koła pasowego- sprawdź czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie i czy nie są zagięte lub zadarte na krawędzi
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Z dawniejszego "wertowania" forum wyczytałem, że do Kappy napinacz pasuje od jakiegoś francuza /chyba/ koszt zakupu o połowę mniejszy od oryginału.
Lybra 2,4 JTD CF3
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Jano pisze:Z dawniejszego "wertowania" forum wyczytałem, że do Kappy napinacz pasuje od jakiegoś francuza /chyba/ koszt zakupu o połowę mniejszy od oryginału.
Potwierdzam.Mi tak szarpało krawedz paska ,że pasek sie rozpołowił.Mechanik wymienił uszkodzony napinacz (tak jak napisał kolega pasował jakiś ok francuza ale nie pamietam od jakiego)
Ostatnio zmieniony 11 sie 2009, 21:12 przez Praptax, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Znalazłem - Peugeot/Citroen 3.0 V6 cena ok 170 zł.
Lybra 2,4 JTD CF3
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
U mnie napinacz podskakiwał na wolnych obrotach i pasek na nim hałasował, jak siknąłem wd-40 to się uspokoiło jednak nie na długo. Chyba rozejrzę się za napinaczem i może jeszcze te jedną rolkę wymienię.
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Chodzi o rolkę napinacza. Niestety, sam napinacz też się zużywa (zatarcie na sworzniu czy nadmierny luz powodujący przekoszenie) i wymiana samej rolki ma sens jeśli jest ona zużyta ale reszta napinacza jest ok.Jano pisze:Z dawniejszego "wertowania" forum wyczytałem, że do Kappy napinacz pasuje od jakiegoś francuza /chyba/ koszt zakupu o połowę mniejszy od oryginału.
KAPPA TDS & JTD
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Czy napinacz od benzyny 2,0 lub innej będzie pasował do mojego TDS-A ?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
napinacz jest wspólny dla silników :
2.0 20V (838AA1AA)
2.0 20V (838AG1AA, 838AG11A)
2.4 20V (838AC1AA, 838AC11A)
2.4 T.DS (838AE1AA, 838AH1AA)
2.4 JTD (838AL1AA)
2.0 20V (838AA1AA)
2.0 20V (838AG1AA, 838AG11A)
2.4 20V (838AC1AA, 838AC11A)
2.4 T.DS (838AE1AA, 838AH1AA)
2.4 JTD (838AL1AA)
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Dziękuje za odpowiedź teraz będzie mi łatwiej znaleźć jakąś używkę. Za nowy ruvila chcą w IC 380 zl
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:52
- Lokalizacja: Sosnowiec/Kraków
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Poszukaj na allegro, widziałem tam napinacz(skf), rolkę zwrotną(skf) i pasek(dayco) za ok 300 zł. Ja za sam napinacz zapłaciłem 300 w hurtowni w Mysłowicach.