Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Moderator: stabraf

junak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 18 kwie 2009, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: junak » 07 wrz 2009, 17:58

Uważam, że takiego tematu bardzo tutaj brakuje.
Chciałbym aby w tym temacie wypowiedzieli sie ludzie mający okazję przejechać sie samochodami z oboma typami silników. Wrazenia z jazdy, kultura pracy i osiągi, ale także kruczki przy eksploatacji, koszty i poziom skomplikowania.
Zapraszam do opinii.

Gość

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Gość » 07 wrz 2009, 18:04

Niejednym wózkiem lancią jeżdziłem i jak dla mnie motor 2,0 w benzynie najbardziej mi odpowiada.Sam posiadam 2,4jtd z 6-cio stopniową szkrzynią biegów,tylko ze względów ekonomicznych.Co do kosztów ,to z tymi autami jest tak jak włożysz to co potrzeba na czas to nie będziesz miał niespodzianek w stylu"zgasła przy wyprzedzaniu"i etc.I jeszcze mała uwaga łapy precz od skrótów w instalacji elktrycznej bo gorzko pożałujesz.Zajeżdziłem jeden motor podczas nauki z mapami i teraz drugi wydaję ostatnie tchnienia-ale wiem co mu wolno a czego nie.Zajebistą opcją to skrzynia 6 z alfy naprawdę świetna rzecz -czego makaron tego tego nie robił?-nie wiem

Awatar użytkownika
olobus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 sie 2009, 13:04
Lokalizacja: Łódź

Lybra 1.9 vs Lybra 2.4 -- jaka roznica w kosztach

Post autor: olobus » 08 wrz 2009, 20:45

Witam serdecznie,

Proszę o informacje na temat kosztów związanych z eksploatacja: Lybry 1.9 JTD i 2.4 JTD.
Ciekawi mnie o ile droższy jest w utrzymaniu silnik 2.4 JTD w tym wlasnie modelu.

Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie informacje
Lukasz
Lancia Lybra 1.9jtd

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Lybra 1.9 vs Lybra 2.4 -- jaka roznica w kosztach

Post autor: Sharuga » 08 wrz 2009, 20:56

Bardzo mocno wydaje mi się, że różnice w kosztach są tak niewielkie, że pomijalne. Trochę więcej oleju, spalanie niewiele większe. Silnik nieco cięższy, więc teoretycznie mniejsza trwałość układu hamulcowego i zawieszenia. Droższe ubezpieczenie. Tyle.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Lybra 1.9 vs Lybra 2.4 -- jaka roznica w kosztach

Post autor: rain » 08 wrz 2009, 21:03

Największa różnica będzie przy ubezpieczeniu. Filtry te same, płyny te same. Najprościej mówiąc 2.4 to 1.9 z dodatkowym cylindrem. Pali może i więcej ale za to większa frajda z jazdy.

ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 11 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Odp: Lybra 1.9 vs Lybra 2.4 -- jaka roznica w kosztach

Post autor: ap2 » 08 wrz 2009, 23:39

W 2.4 JTD czesto po 200kkm dzwoni lancuszek pompy oleju. Usterka nieszkodliwa acz uciazliwa. Koszt naprawy okolo 1000 PLN z materialem. W 1.9 JTD ta przypadlosc nie wystepuje.
Drozsze kolo dwumasowe walu, ktore tez lubi padac.

Wiecej pali gdzies tak o 1/5 (srednio)

PS
Jak sie nic nie dzieje to roznice niewielkie. Jednak w przypadku awarii (silnika i osprzetu) koszty na pewno sa o 20-40% wyzsze.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra 1.9 vs Lybra 2.4 -- jaka roznica w kosztach

Post autor: Dudi » 09 wrz 2009, 8:15

W razie awarii paska rozrządu koszty na pewno będą dużo większe w 2.4 JTD.
Są "specjaliści", którzy aby go wymienić potrzebują wyjąć cały silnik :-? . Na szczęście w przypadku 1.9JTD, takich specjalistów się nie spotyka :roll: ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1413
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: kaeres » 09 wrz 2009, 11:30

2.4JTD ma więcej o jeden gar.
A wiadomo jak msz jednego członka więcej w rodzinie to musi być drożej w utrzymaniu.
Większość już była wspomniana, ja dodam od siebie jeszcze 1szt świecy żarowej więcej ;)

PS. Jak wyceniałem w Link4 swój samochód to zrobiłem symulację na 1,9JTD. Składkę miałem droższą, nawet agent nie potrafił stwierdzić dlaczego.
Tak więc nie jest to taka pewna sprawa w dzisiejszych czasach.
PS2. Jedynie przy zakupie nieopłaconego jeszcze samochodu z silnikiem 2.4JTD popłyniemy z opłatami.

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: gfu » 09 wrz 2009, 14:32

I jeszcze napinacz paska osprzętu do 2.4 jtd kosztuje blisko 4 setki. W 1,9 napinanie jest prostsze.
kaeres pisze: Większość już była wspomniana, ja dodam od siebie jeszcze 1szt świecy żarowej więcej ;)
Zapomniałeś też o wtryskiwaczu, bo cena świecy jest w zasadzie pomijalna. No i faktycznie jak przyjdzie wymienić rozrząd to w 2.4 trzeba się trochę nakląć, a w 1.9 takie rzeczy to "bez podwijania rękawów" robi się z marszu :)

Jednak kultura pracy silnika 2.4 o równomiernych zapłonach co 72 stopnie nie daje się porównać do żadnej 4 cylindrówki. Podobnie z osiągami, to kwestia nie tyle wartości mocy i momentu, ile sposobu jego rozwijania. Pod tym względem ogromna przewaga. Zużycie paliwa bardzo mocno zależy od sposobu eksploatacji i nawyków kierownika.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Sharuga » 09 wrz 2009, 16:05

Kolega pytał o koszta eksploatacji - a awarie to raczej nie jest eksploatacja :)
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: gfu » 09 wrz 2009, 22:45

Ale nieodłączna rzeczywistość mania auta. A w przypadku nowszych konstrukcyjnie diesli o spotykanych u nas w sprzedaży przebiegach niestety myśl przewodnia wszelkich podróży, która wisi jak miecz Damoklesa nad głową. A koszt napinacza paska osprzętu, samego paska, wymiany kompletnego napędu rozrządu, to niestety już eksploatacja. Warto wiedzieć ile co kosztuje, żeby później uniknąć zaskoczenia. Tak odczytałem sens pytań.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

junak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 18 kwie 2009, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: junak » 10 wrz 2009, 17:47

Osobiście jeździłem jedynie lanciami 2.4 ( 135 i 170 KM ). Nie powiem, robią wrażenie, choć turbodziura nieco irytująca, szczególnie w tym stuningowanym spodziewałbym się jej jeśli nie likwidacji, to minimalizacji :). W Fordzie Focusie 1.8 TDCI jest to mniej irytujące, a tam przeciez 4 gary i moc 90 KM. To samo w renówkach :).
O wrażeniach z jazdy VW 1.9 TDi nie będę sie wypowiadał.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Sharuga » 10 wrz 2009, 17:53

gfu pisze:Ale nieodłączna rzeczywistość mania auta. A w przypadku nowszych konstrukcyjnie diesli o spotykanych u nas w sprzedaży przebiegach niestety myśl przewodnia wszelkich podróży, która wisi jak miecz Damoklesa nad głową. A koszt napinacza paska osprzętu, samego paska, wymiany kompletnego napędu rozrządu, to niestety już eksploatacja. Warto wiedzieć ile co kosztuje, żeby później uniknąć zaskoczenia. Tak odczytałem sens pytań.
Masz rację - rozrząd to eksploatacja. Ale jakie są różnice w napędzie rozrządu pomiędzy tymi silnikami?
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: gfu » 11 wrz 2009, 22:26

Sharuga pisze: Masz rację - rozrząd to eksploatacja. Ale jakie są różnice w napędzie rozrządu pomiędzy tymi silnikami?
Ano takie, że w przy wymianie napędu rozrządu najczęściej, bo tak podpowiada rozsądek, wymienia się elementy napędu osprzętu - pasek, rolki, ew. napinacz.Podstawowa różnica dotyczy właśnie rozwiązań technicznych tego napędu, ceny zwłaszcza napinacza stosowanego w 5 cylindrówkach. Istotny też dla kosztów serwisu jest też niezwykle wręcz wygodny dostęp do silnika od tej strony. Mechanik, który to juz kiedyś robił w Lybrze z silnikiem 5 cylindrowym, zapewne zechce za tę relaksującą pracę odrobinę więcej niż w przypadku 1.9 jtd. Ja osobiście gdybym wiedział, że w Lybrze to tak przyjemna robota, z pewnością nie robiłbym sam, a odprowadził do warsztatu. Ale za pierwszym razem człowiek wielu rzeczy nie wie...
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Sharuga » 11 wrz 2009, 22:34

gfu pisze:
Sharuga pisze: Masz rację - rozrząd to eksploatacja. Ale jakie są różnice w napędzie rozrządu pomiędzy tymi silnikami?
Ano takie, że w przy wymianie napędu rozrządu najczęściej, bo tak podpowiada rozsądek, wymienia się elementy napędu osprzętu - pasek, rolki, ew. napinacz.Podstawowa różnica dotyczy właśnie rozwiązań technicznych tego napędu, ceny zwłaszcza napinacza stosowanego w 5 cylindrówkach.
A to nie wiedziałem, że są różne napinacze.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”