Co sądzicie o takiej instalacji ?

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
inferno_m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska

Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: inferno_m » 09 wrz 2009, 11:03

Reduktor ; Tomasetto ( Alaska )
Sterownik ; Zenit ( Nowy model)
Listwa wtryskowa ; Rail
Wiązka elektryczna ( Wodoszczelna)
Zbiornik toroidalny do 42li (Stako)
Wielozawór (Tomasetto)
Pokrowiec koła zapasowego ( do wyczerpania zapasów)
Całość obcięta jest gwarancja 24 miesięcy bez limitu kilometrów

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: przemas81 » 09 wrz 2009, 21:49

w moim przypadku-moze miałem pecha -ale igdy wiecej nie załozę czegokolwiek co nazywa sie tomasseto-krótko to chodziło dobrze szczególnie reduktor
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: gfu » 09 wrz 2009, 23:24

A nie lepiej jakieś sprawdzone przez wielu zadowolonych użytkowników, np. Stag 300+, wtryski Magicjet, reduktor Scorpion ST, wielozawór Tomasetto, miedź 8mm ? Domyślam się, że chodzi o Zetę 2.0Turbo. Ten silnik naprawdę potrzebuje "trochę" paliwa. Wiem, bo sam taki mam :)
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
inferno_m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: inferno_m » 10 wrz 2009, 1:53

gfu pisze:A nie lepiej jakieś sprawdzone przez wielu zadowolonych użytkowników, np. Stag 300+, wtryski Magicjet, reduktor Scorpion ST, wielozawór Tomasetto, miedź 8mm ? Domyślam się, że chodzi o Zetę 2.0Turbo. Ten silnik naprawdę potrzebuje "trochę" paliwa. Wiem, bo sam taki mam :)
A ile może kosztować taka instalacja? Jakie ma spalanie Twoja Cytryna ?

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: KGB » 12 wrz 2009, 1:24

a do czego ma byc ta instalacja ?
do Ypsylona 1.2 ?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: topcio » 12 wrz 2009, 9:52

przemas81 pisze:w moim przypadku-moze miałem pecha -ale igdy wiecej nie załozę czegokolwiek co nazywa sie tomasseto-krótko to chodziło dobrze szczególnie reduktor
to nie pech, Tomasseto tak ma, zresztą czego wymagać jeśli nowy parownik kosztuje tyle co komplet membran do innych parowników.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtas_BB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 25 cze 2009, 22:18
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Kontakt:

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: Wojtas_BB » 12 wrz 2009, 13:00

topcio1 pisze: to nie pech, Tomasseto tak ma, zresztą czego wymagać jeśli nowy parownik kosztuje tyle co komplet membran do innych parowników.
nie zgodze sie z tym ze tomasetto tak ma, ja jeżdżę na alasce 43 tys km, drugi kolega blisko 40, trzeci 120 tys. Ten co ma najwięcejtera mówi ze czuje ze mu sie zaczyna kończyć reduktor.
Ale na pewno nie nadaje sie on do aut z moca powyżej 80-90 KM
Wiem ze ten reduktor to żaden szczyt techniki, ale bez przesadyzmu.
Fiat Punto II FL 1.2 8V
Będzie Lancia Lybra SW 1.8 lub 1.9..... któraś z nich, pewnie w przyszłym roku

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: topcio » 12 wrz 2009, 13:12

Wojtas_BB pisze:Ale na pewno nie nadaje sie on do aut z moca powyżej 80-90 KM
.
hym, to do Tico w sam raz :lol: (to złośliwość, ale nie mogłem się powstrzymać :lol: ) Przemas ma 175KM a ja 152KM.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtas_BB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 25 cze 2009, 22:18
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Kontakt:

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: Wojtas_BB » 12 wrz 2009, 14:34

topcio1 pisze:hym, to do Tico w sam raz :lol: (to złośliwość, ale nie mogłem się powstrzymać :lol: ) Przemas ma 175KM a ja 152KM.
Nie no byla mowa o tomasetto, nie konkretnie o alasce. To raz. A dwa, że idiotą byl ten gazownik co do takich samochodów chciał go wcisnac. Więc nie wieszajcie psów po producencie, tylko po gazowniku. :)
Poza tym do tico to sie raczej sekwencji nie zaklada, a idealny jest do np punta 1.2 8 lub 16 V ;)
Fiat Punto II FL 1.2 8V
Będzie Lancia Lybra SW 1.8 lub 1.9..... któraś z nich, pewnie w przyszłym roku

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: topcio » 13 wrz 2009, 11:14

Wojtas_BB pisze:[. Więc nie wieszajcie psów po producencie, tylko po gazowniku. :)
Ja już taki kupiłem z samochodem, pojechałem na regulację i :-? ,
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtas_BB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 25 cze 2009, 22:18
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Kontakt:

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: Wojtas_BB » 13 wrz 2009, 18:58

topcio1 pisze:Ja już taki kupiłem z samochodem, pojechałem na regulację i :-? ,
co nie zmienia postaci rzeczy, że gazownik montujący ten reduktor to matoł ;)
Niestety mądrych i dobrych gazowników trzeba szukać ze świecą ... ja sam swoje miasto przeszukuję żeby znaleźć kogoś mądrego... i chyba mi sie wreszcie udało. A potrzebuję go miec tylko w sytuacjach kiedy kumpel który mi sie gazem zajmuje nie ma czasu
Fiat Punto II FL 1.2 8V
Będzie Lancia Lybra SW 1.8 lub 1.9..... któraś z nich, pewnie w przyszłym roku

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: gfu » 17 wrz 2009, 19:04

inferno_m pisze:
gfu pisze:A nie lepiej jakieś sprawdzone przez wielu zadowolonych użytkowników, np. Stag 300+, wtryski Magicjet, reduktor Scorpion ST, wielozawór Tomasetto, miedź 8mm ? Domyślam się, że chodzi o Zetę 2.0Turbo. Ten silnik naprawdę potrzebuje "trochę" paliwa. Wiem, bo sam taki mam :)
A ile może kosztować taka instalacja? Jakie ma spalanie Twoja Cytryna ?
Może kosztować około 3000PLN+/- 10% to zależy od cen konkretnego montera. Instalacja jest banalnie prosta do założenia i wyregulowania, bo to tylko 4 cylindry, a te silniki działają prawie na wszystkim :) Ważna jest wydajność reduktora, bo mimo niezbyt dużej mocy maksymalnej chwilowe przepływy paliwa są dość duże. Normalne, eksploatacyjne spalanie gazu jak to w przypadku jednostek turbodoładowanych, bardzo mocno zależy od stylu jazdy i warunków drogowych. Średnie spalanie na poziomie 15l LPG jest bardzo realne, chociaż jak ktoś ma ciężką nogę to śmiało może uzyskać 16-17l LPG. Nie można raczej liczyć na zejście poniżej 13,5l/LPG nawet na trasie. Wyniki poniżej tej wartości na podstawie doświadczenia mojego i znajomych świadczą ewidentnie o zbyt ubogich nastawach składu mieszanki.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: vanisch » 21 lut 2010, 19:55

Podepnę się pod temat, czy taka instalacja:

Sterownik stag 4,stag 300
Wtryskiwacze MAGIC-JET
Reduktor TOMASETTO, KME, SCORPION
Zbiornik toroidalny ( w kolo zapasowe)
Wlew pod klapką (jeżeli jest możliwość)
Opaski NORMA
Aluminiowe trojniki wodne

Będzie w sam raz do 2.0 16v?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Rafako

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: Rafako » 22 lut 2010, 10:52

To i ja się podepnę.
Nasz nowy nabytek wyposażony jest w instalację gazową. Jest to K 2,0 VIS 155 kucy
Instalacja składa się z poniższych elementów:
1. Reduktor - EMEA
2. Zawór gazowy - Lovato
3. Zbiornik 60 l
4. Wielozawór - Tomasetto
5. Zawór tankowania - Tomasetto
6. Układ elektroniczny - Stag 200
7. Na wtryskiwaczach jest napisane - Valtek (czy jakoś tak)
Czy to dobra instalacja do takiego auta :?:
Ponieważ wywala błąd sterowania silnika i błąd panelu sterowania skrzyni, odnoszę wrażenie, że instalacja wymaga co najmniej regulacji.
Proszę o opinie osób znających się na LPG.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Co sądzicie o takiej instalacji ?

Post autor: Krzys » 22 lut 2010, 18:09

1. Reduktor - EMEA - Nie kojarzę jakoś takiego reduktora, może jakieś zdjęcia?
2. Zawór gazowy - Lovato - OK
3. Zbiornik 60 l
4. Wielozawór - Tomasetto - OK
5. Zawór tankowania - Tomasetto - OK
6. Układ elektroniczny - Stag 200 - OK, Podobno obudowa nie jest szczelna i potrafi się wilgoć do środka dostawać.
7. Na wtryskiwaczach jest napisane - Valtek (czy jakoś tak) - bez rewelacji mała wydajność i dokładność do tego lubią się rozkalibrować, należałoby ustawić je lub wymienić na coś dokładniejszego i wydajniejszego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”