Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
D0min
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Kożuchów

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: D0min » 26 sty 2006, 22:37

mam delte GT i.e 1,6 DOHC 90KM. Czy jest mozliwosc nie wielkimi nakladami finasowymi zwiekszyc moc o jakies 10%

Pozdrawiam
UKP Member

Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Kazik » 01 mar 2006, 20:31

Robiłem w swojej Kappie chip tuning ? i to spokojnie mogę polecić, niestety drogo mnie to kosztowało >1000zl :) ? ale jak jesteś odważny to możesz kupić / znaleźć tuningowany program. Jak uda Ci się odszukać wsad do pamięci ECU to pamięć i zaprogramowanie tego to jakieś 50zl. Podkreślam i uprzedzam takie eksperymenty są ryzykowne ? ale istnieje szansa powodzenia :)
Można też małymi kroczkami uzyskać troszeczkę więcej mocy ? osobiście tych rozwiązań nie polecam ale mi to proponowano tzn, np. wyjęcie katalizatora, sportowy filtr powietrza, strumienice, magnetyzery (ostatnie 2 wątpię by cokolwiek dawały)

Ostatnio zainteresował mnie inny rodzaj tuningu ? elektryczna ?turbina? powietrza. Niestety firmy tuningowe, u nas w kraju, nawet za proste układy tego typu żądają powyżej 2tys ? ale w zachodnim internecie można znaleźć takie układy od 150Euro. Wzrost mocy od ok.10% tyle co mniej więcej przy chip tunigu ? ale koszty mniejsze. Ale to ciągle drogo i dlaczego tego samodzielnie nie zbudować? Jest to przecież tylko koszt wiatraczka na 12V o dużej mocy ? koszt ok.100zl i śmigło wielopłatowe ok.50zł. Coraz lepiej :) teoretycznie samodzielnie można zbudować taki układ za jakieś 150zl. Ja chcę na to wydać poniżej 100zł i dlatego zamierzam kupić dwa kompresory powietrza i to podłączyć do układu wlotu powietrza ? zobaczymy czy mi się uda :)
Osoby zainteresowane turbinami lub sprężarkami elektrycznymi mogą szukać pod hasłami
Power-Booster, Turbolader, Mini Turbo, Supercharger, e-ram

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 882
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Swiety » 02 mar 2006, 10:27

ja cos tam wiem :) wiec pytaj, ja u siebie robiłem kilka myków, wiec postaram sie pomoc :)
Robiłem w swojej Kappie chip tuning
chip tuning w Delcie I ??

D0min?? jaki masz silnik ?? S.P.I ?? czy I.A.W ?? chodzi o wtrysk??
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Kazik » 02 mar 2006, 11:14

W Delcie nie ma ECU(komputera)? Jeśli tak to moja wpadka ? oczywiście wtedy chiptuning odpada.

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 882
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Swiety » 02 mar 2006, 11:23

zalezy co sie ma na mysli mowiąc komputer!! ja mam komputer w aucie, na gazniku!!! tylko ze ten komputer zajmuje sie tylko czujnikami i zapłonem :)
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Awatar użytkownika
D0min
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Kożuchów

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: D0min » 02 mar 2006, 17:06

mam SPI 1,6 DOHC
UKP Member

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 882
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Swiety » 03 mar 2006, 18:41

planowanie głowicy, polerka kanałów dolotowych, odelzenie zaworów, ewentualnie wymiana na wieksze :P no i zmiana wałkow na koniec :) niebardzo wiem jak wyglada kolektor wydechaowy, ale na pewno da sie go poprawic :) koszt takiej zabawy nie jest duzy :)

z wtryskiem to chyba nic nie da sie zrobic :/
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Awatar użytkownika
D0min
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Kożuchów

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: D0min » 03 mar 2006, 18:46

"Swiety" pisze:planowanie głowicy, polerka kanałów dolotowych, odelzenie zaworów, ewentualnie wymiana na wieksze :P no i zmiana wałkow na koniec :) niebardzo wiem jak wyglada kolektor wydechaowy, ale na pewno da sie go poprawic :) koszt takiej zabawy nie jest duzy :)

z wtryskiem to chyba nic nie da sie zrobic :/
jak mam sie bawidz w takie cos to juz wole zrobic swapa na 1,6T :D
UKP Member

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 882
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Swiety » 03 mar 2006, 19:07

ooo i to jest swietny pomysł, chociaz po takich modach ze 120 by było :)
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Anonymous

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Anonymous » 03 mar 2006, 19:48

"Swiety" pisze:ooo i to jest swietny pomysł, chociaz po takich modach ze 120 by było :)
a i momet obr jak sie wtedy poprawi :D

Anonymous

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Anonymous » 04 mar 2006, 0:48

"Kazik" pisze:Robiłem w swojej Kappie chip tuning ? i to spokojnie mogę polecić, niestety drogo mnie to kosztowało >1000zl :) ? ale jak jesteś odważny to możesz kupić / znaleźć tuningowany program. Jak uda Ci się odszukać wsad do pamięci ECU to pamięć i zaprogramowanie tego to jakieś 50zl. Podkreślam i uprzedzam takie eksperymenty są ryzykowne ? ale istnieje szansa powodzenia :)
Można też małymi kroczkami uzyskać troszeczkę więcej mocy ? osobiście tych rozwiązań nie polecam ale mi to proponowano tzn, np. wyjęcie katalizatora, sportowy filtr powietrza, strumienice, magnetyzery (ostatnie 2 wątpię by cokolwiek dawały)

Ostatnio zainteresował mnie inny rodzaj tuningu ? elektryczna ?turbina? powietrza. Niestety firmy tuningowe, u nas w kraju, nawet za proste układy tego typu żądają powyżej 2tys ? ale w zachodnim internecie można znaleźć takie układy od 150Euro. Wzrost mocy od ok.10% tyle co mniej więcej przy chip tunigu ? ale koszty mniejsze. Ale to ciągle drogo i dlaczego tego samodzielnie nie zbudować? Jest to przecież tylko koszt wiatraczka na 12V o dużej mocy ? koszt ok.100zl i śmigło wielopłatowe ok.50zł. Coraz lepiej :) teoretycznie samodzielnie można zbudować taki układ za jakieś 150zl. Ja chcę na to wydać poniżej 100zł i dlatego zamierzam kupić dwa kompresory powietrza i to podłączyć do układu wlotu powietrza ? zobaczymy czy mi się uda :)
Osoby zainteresowane turbinami lub sprężarkami elektrycznymi mogą szukać pod hasłami
Power-Booster, Turbolader, Mini Turbo, Supercharger, e-ram



faktycznie sportowa wkładka nic nie daje ew.może zmienić dzwięk , magnetyzer wogóle mija się z celem ,


natomiast filtr stożkowy troche dodaje dołu autko robi się bardziej elastyczne no i dzwięk jest o niebo lepszy :D


co czipa w 1.6 spi to niema problemu tylko poprostu jak w każdym wollnossącym efekt jest w grnicach 5-7 koni nie więcej
i to też jest związane z przeróbkami mechanicznymi

więc wsumie założenie turbo jest prostrze i badziej wydajne ale czy tańsze
wątpie

mam jeszcze fiata coupe 2.0\20vt i uwierzcie wszystjie przeróbki związane z turbo są znacznie droższe nież w wolnaossącym , aczkolwiek efekt jest 100 razy lepszy :D

Anonymous

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Anonymous » 04 mar 2006, 8:25

"beatles" pisze:
"Kazik" pisze:Robiłem w swojej Kappie chip tuning ? i to spokojnie mogę polecić, niestety drogo mnie to kosztowało >1000zl :) ? ale jak jesteś odważny to możesz kupić / znaleźć tuningowany program. Jak uda Ci się odszukać wsad do pamięci ECU to pamięć i zaprogramowanie tego to jakieś 50zl. Podkreślam i uprzedzam takie eksperymenty są ryzykowne ? ale istnieje szansa powodzenia :)
Można też małymi kroczkami uzyskać troszeczkę więcej mocy ? osobiście tych rozwiązań nie polecam ale mi to proponowano tzn, np. wyjęcie katalizatora, sportowy filtr powietrza, strumienice, magnetyzery (ostatnie 2 wątpię by cokolwiek dawały)

Ostatnio zainteresował mnie inny rodzaj tuningu ? elektryczna ?turbina? powietrza. Niestety firmy tuningowe, u nas w kraju, nawet za proste układy tego typu żądają powyżej 2tys ? ale w zachodnim internecie można znaleźć takie układy od 150Euro. Wzrost mocy od ok.10% tyle co mniej więcej przy chip tunigu ? ale koszty mniejsze. Ale to ciągle drogo i dlaczego tego samodzielnie nie zbudować? Jest to przecież tylko koszt wiatraczka na 12V o dużej mocy ? koszt ok.100zl i śmigło wielopłatowe ok.50zł. Coraz lepiej :) teoretycznie samodzielnie można zbudować taki układ za jakieś 150zl. Ja chcę na to wydać poniżej 100zł i dlatego zamierzam kupić dwa kompresory powietrza i to podłączyć do układu wlotu powietrza ? zobaczymy czy mi się uda :)
Osoby zainteresowane turbinami lub sprężarkami elektrycznymi mogą szukać pod hasłami
Power-Booster, Turbolader, Mini Turbo, Supercharger, e-ram



faktycznie sportowa wkładka nic nie daje ew.może zmienić dzwięk , magnetyzer wogóle mija się z celem ,


natomiast filtr stożkowy troche dodaje dołu autko robi się bardziej elastyczne no i dzwięk jest o niebo lepszy :D


co czipa w 1.6 spi to niema problemu tylko poprostu jak w każdym wollnossącym efekt jest w grnicach 5-7 koni nie więcej
i to też jest związane z przeróbkami mechanicznymi

więc wsumie założenie turbo jest prostrze i badziej wydajne ale czy tańsze
wątpie

mam jeszcze fiata coupe 2.0\20vt i uwierzcie wszystjie przeróbki związane z turbo są znacznie droższe nież w wolnaossącym , aczkolwiek efekt jest 100 razy lepszy :D
Tylko ze ten "czip" zrobi inna wartosc w CC 700 a inna w kapie 3.0V6 przyrosty podawaj w %.

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 882
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Swiety » 04 mar 2006, 11:28

Tylko ze ten "czip" zrobi inna wartosc w CC 700 a inna w kapie 3.0V6 przyrosty podawaj w %.


cc 700 jest o ile sie nie myle na gazniku, pozatym SPI to chyba wtrysk mechaniczny???? jak mozna czipa tam załozyc?? taka jest prawda ze na wolnossacych silnikach chip mija sie z celem :/ lepiej jest zainwestowac w przerobki mechaniczne

co do filtru stozkowego :) samo załozenie to da co najmniej basowy dzwiek, za to bardzo łatwo mozna pogorszyc osiagi przez zły montaz stozka, wazna jest przepustowosc, i długosc układu dolotowego, poza tym jest sie zadba o wieksza dawke powietrza to tak samo trzeba pomyslec o pozbyciu sie wiekszej ilosci spalin, troche chaotycznie to jest napisane ale jeszcze jesli jest wiecej powietrza to przydało by sie zwiekszyc dawke paliwa, to wszystko nie jest takie proste, niby wymiana stozka, ale sami widzicie ... :)
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Anonymous

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Anonymous » 04 mar 2006, 12:35

"Swiety" pisze:
Tylko ze ten "czip" zrobi inna wartosc w CC 700 a inna w kapie 3.0V6 przyrosty podawaj w %.


cc 700 jest o ile sie nie myle na gazniku, pozatym SPI to chyba wtrysk mechaniczny???? jak mozna czipa tam załozyc?? taka jest prawda ze na wolnossacych silnikach chip mija sie z celem :/ lepiej jest zainwestowac w przerobki mechaniczne

co do filtru stozkowego :) samo załozenie to da co najmniej basowy dzwiek, za to bardzo łatwo mozna pogorszyc osiagi przez zły montaz stozka, wazna jest przepustowosc, i długosc układu dolotowego, poza tym jest sie zadba o wieksza dawke powietrza to tak samo trzeba pomyslec o pozbyciu sie wiekszej ilosci spalin, troche chaotycznie to jest napisane ale jeszcze jesli jest wiecej powietrza to przydało by sie zwiekszyc dawke paliwa, to wszystko nie jest takie proste, niby wymiana stozka, ale sami widzicie ... :)
Chodzilo mi tylko i wylacznie o pokazanie przepasci mocy seryjnej w obydwu pojazdach.

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 882
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Swiety » 04 mar 2006, 14:13

ja tez chce pokazac ze chipowanie auta bez turbo to mija sie z celem, to tyczy sie wysokopreznych jak i bezynowych silników, tak jak ktos napisał ze po zchipowaniu wolnossacego motoru to max z 7-10 koni zyska, mowa o nowoczesnych silnikach
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”