Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Anonymous

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Anonymous » 04 mar 2006, 14:22

"Swiety" pisze:ja tez chce pokazac ze chipowanie auta bez turbo to mija sie z celem, to tyczy sie wysokopreznych jak i bezynowych silników, tak jak ktos napisał ze po zchipowaniu wolnossacego motoru to max z 7-10 koni zyska, mowa o nowoczesnych silnikach
Na ja myslalem, ze na tym forum to juz wszyscy wiedza o tym bo klepiemy to juz zdaje sie rok czasu. Natomiast niech mi ktos udowodni, ze w silniku np golfa IV 1.4 75ps poprzez zmiane softa uzyskamy wynik na hamowni +7ps tak jak i w silniku alfy/kappy 3.0V6 +7ps
Co moze to ma wygladac wtedy ze golf bedzie mial 82ps a kappa 211ps??? To niedorzeczne, wyniki przyrostow podajemy w % stosunku do serii.

Anonymous

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Anonymous » 05 mar 2006, 0:00

"Łukasz" pisze:
"Swiety" pisze:ja tez chce pokazac ze chipowanie auta bez turbo to mija sie z celem, to tyczy sie wysokopreznych jak i bezynowych silników, tak jak ktos napisał ze po zchipowaniu wolnossacego motoru to max z 7-10 koni zyska, mowa o nowoczesnych silnikach
Na ja myslalem, ze na tym forum to juz wszyscy wiedza o tym bo klepiemy to juz zdaje sie rok czasu. Natomiast niech mi ktos udowodni, ze w silniku np golfa IV 1.4 75ps poprzez zmiane softa uzyskamy wynik na hamowni +7ps tak jak i w silniku alfy/kappy 3.0V6 +7ps
Co moze to ma wygladac wtedy ze golf bedzie mial 82ps a kappa 211ps??? To niedorzeczne, wyniki przyrostow podajemy w % stosunku do serii.
wszystko się zgadza , niewiem dokładnie ole proceny wyjdzie więc podałem przyk ładowe wartości w km :D
wiadomo że będzie róznica między cc700a lancią 3.0 v6 :D

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 882
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Swiety » 05 mar 2006, 14:55

zgadzam sie z wami, ale i tak mysle ze koszt chipa nie przekłada sie na ilosc koni, za ta cene mozna pozadny tuning mechaniczny przeprowadzic
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

bartie

Odp: Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: bartie » 05 mar 2006, 23:31

"D0min" pisze:mam delte GT i.e 1,6 DOHC 90KM. Czy jest mozliwosc nie wielkimi nakladami finasowymi zwiekszyc moc o jakies 10%

Pozdrawiam


Ja zacząłbym od układu wydechowego, wytnij kat jeśli jeszcze masz i poprubój z tłumikiem końcowym... jeśli nie przeszkadza ci głośny wydech - to tłumik przelotowy. Nie wiem o ile rośnie moc ale krzywa momentu zmienia się niesamowicie - to moje subiektywne odczucie ale Delta wtedy ciągnie pięknie od samego dołu. :)

Stożkiem sobie nawet głowy nie zawracaj, różnica jest nieznaczna... i to wcale nie w dolnym zakresie, a górnym. Ja jeżdżąc ze stożkiem lubiłem dociągac trochę wyżej co skutkowało dużo wiekszym spalaniem. Krótko mówiac nie polecam.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Blash » 06 mar 2006, 7:12

10 % więcej :) , jednak to silnik wolnossący i duzych możliwosci tanich modyfikacji nie ma , przedmówcy opisali wszystko , z tym że co do strumienic filtrów i innych wspomagaczy nie można byc pewnym , może sie okazac że poza ładniejszym dźwiękiem , myśląże coś tam się zwiększyło i pustą kieszenią , tak naprawdę nic więcej się nie osiągnęło, ja sugerowałbym godulę i zmianę softu pod to konkretne auto godula cennik

Anonymous

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Anonymous » 08 mar 2006, 21:56

apropo ktoś może wie ile można odciążyć koło zamachowe, albo macie jakieś dane ogólne koła zamachowego?

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: lancia1969 » 08 mar 2006, 23:00

"beatles" pisze:apropo ktoś może wie ile można odciążyć koło zamachowe, albo macie jakieś dane ogólne koła zamachowego?
Samo koło to raczej bezsensu - zmienisz dynamike całego ukladu korbowego efekt bedzie taki ,że "szybciej" będzie się wkręcał ale przy codziennej ekspoatacji możesz w mieście czwórki nie wrzucisz :D

Lzejsze koło krecisz wyżej ( moment)!! Dołu brak!! :roll:

W jednej z moich 2.0 DOHC koło miałem lzejsze o 3600 g (standart ~5700g)korba z tłokiem wazyła 780g ( tłok z grzybem Abarth) normalna waga to ~1400g wał miał zebrane na przeciw wagach około 4000 g ,silnikbył zasilany leżacymi Weberami 40 kręcił się do 13tyś/min i 1990 roku na hamowni Goduli ( wodnej ) pokazywał około 195 KM przy 12400 obr/min ale moment miał w granicach 280 NM obr/min niestety :"radość" trwała może 20 tys km? nie wiem czy nie mniej ( miałem wszystkie wskażniki w poldku tylko nie było pomiaru sumy przejechanych kilometrów)
Z autopsji proponuję Ci - mocy poszukaj ( zgodnie z twoimi załozeniami -niewielki koszt) w :

-regulacja układu zasilania
-regulacja zapłonu
-obniżenie oporów toczenia!
-obniżenie masy pojazdu
-obniżenie mas nieresorowanych
-optymalizacja kątów zawieszenia
-skrócenie przełożeń skrzyni
-skrócenie przełozen przekładni głownej ( może lepiej optymalne dobranie :) )

Tutaj masz duuuże :lol: pole do popisu przy braku zawangażowania niebotycznych nakładów finansowych.

Jak już się zdecydujesz na walkę z silnikem zacznij od góry ( bo Bożemu) głowica a potem dół ( tłok -korba- wał-koło) mechanika i przyroda lubi naturalną kolejnośc- zaburzenia nie sa wskazane :wink:

Jak jesteś dalej tematem zaintersowany - rozwiniemy tematycznie

pozdrawiam
Grzesiek
601 483 722
Grzegorz

GG 13364997

Anonymous

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Anonymous » 11 mar 2006, 12:14

a więc kolo zostało odciążone o jakies 3 kilo, dzisiaj montarz i zboaczymy co sie bedzie dzialo,

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: lancia1969 » 12 mar 2006, 11:14

"beatles" pisze:a więc kolo zostało odciążone o jakies 3 kilo, dzisiaj montarz i zboaczymy co sie bedzie dzialo,
No to z niecierpliwością czekam na info :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Anonymous

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Anonymous » 12 mar 2006, 14:12

"lancia1969" pisze:
"beatles" pisze:a więc kolo zostało odciążone o jakies 3 kilo, dzisiaj montarz i zboaczymy co sie bedzie dzialo,
No to z niecierpliwością czekam na info :wink:
dobra powiem tak , wymieniłem sprzęgło i odciążyłem koło
wrażenia z jazdy :? takie sobie , albo jestem już za stary albo za dużo jeżdze swoja cupetą i poprostu jakieś minimalne zmiany mocy są dla mnie małoodczówalne ogólnie zmiana jest mała ,auto zachowuje normalnie niema problemu z dolnym zakresem obrotów , aczkolwiek myslałem że będzie trche lepiej się wkręcać
no ale cóż dobre i to , zrobie resztę to na pewno bedzie lepiej :D

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: bryś » 12 mar 2006, 15:53

koło ok. ale najtaniej jest kupić 2 podwójne gaźniki solex 40 z ritmo abarth 130 i wywalić wtrysk przyrost mocy około 25 koni + lekkie koło , doprężona głowica i dobry kolektor wydechowy bez problemu dają moc 140 koni :twisted:

Awatar użytkownika
irektob
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt

gażnik solex

Post autor: irektob » 02 mar 2008, 14:38

: witaj : może wiecie gdzie można dostać takie gażniki i czy to pełna nazwa dwugardzielowy solex 40 aha a ta dopręrzona głowica,może jakieś konkrety ile można ją zplanować bez obawy o kolizje ja mam cały czas na myśli silnik 1.6 dwuwałkowy gti.e 90KM
jest
125p 2.0 16V
Lancia Delta integrale
Lancia Delta GTie
Subaru impreza WRX STI 07
Ford Sierra 4X4 COSSI LOOK,

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Bany » 02 mar 2008, 17:13

zostaw sobie ten wtrysk!!
zalatw sobie najwyzej mpi od takiego silnika.
a najlepiej kup sobie cos gotowego bo widze że nie bardzo wiesz o czym piszesz
sorry ale nikt ci tu nie napisze co i jak zrobić ,
ci co maja wiedze to na niej zarabiaja
a ci co najwiecej tu piszą to sie naczytali bzdur i cwaniakują

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: kretekpodnietek » 02 mar 2008, 18:38

a ja mam z innej beczki pytanie do fachowców, (teoretyczne, bo nie zamierzam sie w to bawić)

mam delte II 1.8 8v, czy podmiana wałków rozrządu z dedry 2.0 8v albo 2.0 8v turbo dała by jakiś przyrost mocy, czy skończyło by sie to sieczką z zaworów?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta GT i.e - zwiększenie mocy

Post autor: Bany » 02 mar 2008, 18:49

"kretekpodnietek" pisze:a ja mam z innej beczki pytanie do fachowców, (teoretyczne, bo nie zamierzam sie w to bawić)

mam delte II 1.8 8v, czy podmiana wałków rozrządu z dedry 2.0 8v albo 2.0 8v turbo dała by jakiś przyrost mocy, czy skończyło by sie to sieczką z zaworów?
O co ci chodzi z ta sieczka??
wałki od 2.0 niewiadomo czy są lepsze jak ktoś ma dane i wzniosu iczasu to można porównać
natomiast wałki od turbo dadzą ci na pewno sporo ale w drugą strone,
czyli bedzie gorzej

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”