Przed wymianą należy zaopatrzyć się w imbus 3, śrubokręt płaski (chyba najwygodniejszy ale może to też być np. długopis), żarówki 1,2W T5 zwykłe białe 4 sztuki (zakładając, że wymieniamy komplet) i ok.20 min wolnego czasu
1. Zaczynamy od wyjęcia popielniczki, po otwarciu należy przydusić płaskim śrubokrętem popielniczkę jak na zdjęciu poniżej (mocno ale z wyczuciem) jednocześnie delikatnie ją wysuwając
2. Wypinamy złącze zapalniczki
3. Wyciągamy środkowe pokrętło prędkości nawiewu, odkręcamy śrubkę schowaną pod tym pokrętłem
4. odkręcamy śrubki wskazane na zdjęciu poniżej i ściągamy panel sterowania nawiewu
Żaróweczki wskazane strzałkami, wymieniałem wszystkie cztery
Wszystkie śrubki są takie same, montaż oczywiście idzie zdecydowanie sprawniej, powodzenia
Y - wymiana żarówek panelu sterowania nawiewem
Y - wymiana żarówek panelu sterowania nawiewem
Fiat Linea 1.4 + Niewiadów N126E
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 09 lis 2015, 20:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Łódź
Re: Y - wymiana żarówek panelu sterowania nawiewem
Dzięki za tutorial, dziś wymieniłem sobie te żaróweczki, bo spalone były wszystkie i po ciemku nic nie było widać. Wkurzyłem się tylko, bo przez swoją nieuwagę wepchnąłem do środka skrajną lewą kostkę obok pokrętła, i nijak nie mogę jej z powrotem wpiąć w ten otwór, żeby włożyć żarówkę. Straciłem tylko kupę czasu i łapy sobie poharatałem próbując robić to po omacku, wkładając ręce przez otwór za kratkami nawiewów, po uprzednim demontażu całego środkowego panelu. Póki co są więc tylko trzy żarówki.
- batman
- Wiceprezes Lancia Klub Polska
- Posty: 1629
- Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Y - wymiana żarówek panelu sterowania nawiewem
Jest to do zrobienia - jak mnie wpadła to ręką sięgnąłem od strony kierownicy (pod kierownicą - tak jakby "za radiem") ciężko ale udało się.wojtas1403 pisze: ↑19 lut 2016, 16:28 Dzięki za tutorial, dziś wymieniłem sobie te żaróweczki, bo spalone były wszystkie i po ciemku nic nie było widać. Wkurzyłem się tylko, bo przez swoją nieuwagę wepchnąłem do środka skrajną lewą kostkę obok pokrętła, i nijak nie mogę jej z powrotem wpiąć w ten otwór, żeby włożyć żarówkę. Straciłem tylko kupę czasu i łapy sobie poharatałem próbując robić to po omacku, wkładając ręce przez otwór za kratkami nawiewów, po uprzednim demontażu całego środkowego panelu. Póki co są więc tylko trzy żarówki.
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna