Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

Post autor: Toper » 22 lis 2009, 1:17

Jak odróżnić czy do wymiany są końcówki, czy drążki kierownicze?
Duże jest problemu z wymianą drążków? Łatwo się to odkręca?
Mam "galaretę" i głośne stuki z przodu i ciekawy jestem co tam znowuż poleciało...
Pozdrawiam

argenta67

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

Post autor: argenta67 » 22 lis 2009, 11:51

Prawie wszystkie luzy widać na szarpakach na stacji diagnostycznej, piszę prawie bo główki drążków kierowniczych są pod dużymi-luźnymi gumami i muszą mocno latać aby na 100% stwierdzić ich wyrobienie. Można ewentualnie odłączyć od koła i ręcznie ten luz sprawdzić ale to dłuższa kontrola.

Codee

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

Post autor: Codee » 22 lis 2009, 12:15

Toper pisze:Jak odróżnić czy do wymiany są końcówki, czy drążki kierownicze?
Duże jest problemu z wymianą drążków? Łatwo się to odkręca?
Mam "galaretę" i głośne stuki z przodu i ciekawy jestem co tam znowuż poleciało...
Pozdrawiam

jestem na 99% pewien że łącznik stabilizatora Ci padł na tych naszych polskich "autostradach" płaskich jak świńskie koryto

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

Post autor: topcio » 22 lis 2009, 19:52

Toper pisze:Jak odróżnić czy do wymiany są końcówki, czy drążki kierownicze?
Są potrzebne dwie osoby, jedna energicznie rusza kierownicą, druga maca gdzie jest luz. Jeśli w pkt 1 to końcówka jeśli 2 to drążek kierowniczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
malinowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 14 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Elblag

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

Post autor: malinowy » 22 lis 2009, 20:30

Ja nie mogłem dostac pasujących końcówek w sklepach, miałem TRW i MOOGa i nic nie pasowało, w koncu kupiłem na allegro firmy VEMA i pasi, wiec przestrzegam, Końcówki trudno dobrac w zwykłym sklepie

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

Post autor: Toper » 23 lis 2009, 23:16

argenta67 pisze:Prawie wszystkie luzy widać na szarpakach na stacji diagnostycznej, piszę prawie bo główki drążków kierowniczych są pod dużymi-luźnymi gumami i muszą mocno latać aby na 100% stwierdzić ich wyrobienie. Można ewentualnie odłączyć od koła i ręcznie ten luz sprawdzić ale to dłuższa kontrola.
dzięki za info, ale nie zdążę już sam spróbować tego obejrzeć. Do zobaczenia w czwartek :-)
Będziesz Thesisem w pracy?

argenta67

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

Post autor: argenta67 » 24 lis 2009, 6:10

Toper pisze:
argenta67 pisze:Prawie wszystkie luzy widać na szarpakach na stacji diagnostycznej, piszę prawie bo główki drążków kierowniczych są pod dużymi-luźnymi gumami i muszą mocno latać aby na 100% stwierdzić ich wyrobienie. Można ewentualnie odłączyć od koła i ręcznie ten luz sprawdzić ale to dłuższa kontrola.
dzięki za info, ale nie zdążę już sam spróbować tego obejrzeć. Do zobaczenia w czwartek :-)
Będziesz Thesisem w pracy?
Wybór mam(czwartek to nie dzień Thesis :lol: ) no ale w drodze wyjątku mogę wybrać Thesis

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

Post autor: Sebastian » 24 lis 2009, 7:45

Toper pisze:Jak odróżnić czy do wymiany są końcówki, czy drążki kierownicze?
Duże jest problemu z wymianą drążków? Łatwo się to odkręca?
Mam "galaretę" i głośne stuki z przodu i ciekawy jestem co tam znowuż poleciało...
Pozdrawiam

Wahacze zrobiłeś? U mnie się okazało, że mimo tego, iż końcówki drążków podczas testów nie wykazywały jakiegoś nadmiernego zużycia, to jednak one były producentem "luzów" z przodu auta - profilaktycznie je wymieniłem i różnica jest kolosalna.
Zobaczymy na jak długo mi starczy zawieszenie z przodu...
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

Post autor: Toper » 26 lis 2009, 0:04

no i byłem u kolegi argenta67, pogadaliśmy, Lybra została przejrzana, jesteśmy umówieni na niezbędne naprawy. Miło, fachowo, szybko :-)
Wahacze zostają, ale drążki, końcówki i łączniki do wymiany. W przyszłości niestety też wymiana tulejek tylnych wahaczy :(

Pozdrawiam

-- 01 Gru 2009, 01:13 --
Toper pisze:no i byłem u kolegi argenta67, pogadaliśmy, Lybra została przejrzana, jesteśmy umówieni na niezbędne naprawy. Miło, fachowo, szybko :-)
Wahacze zostają, ale drążki, końcówki i łączniki do wymiany. W przyszłości niestety też wymiana tulejek tylnych wahaczy :(

Pozdrawiam
Lybra naprawiona, dzięki pomocy argenta67, więcej tutaj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”