Delta II - jak odblokować ręczny

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Delta II - jak odblokować ręczny

Post autor: pew » 19 gru 2009, 0:01

z prawej dało radę ale od strony kierowcy w ogóle nie miałem jak się zamachnąć (ja mam wydech z Fiata Bravo) - także jechałem z na pół zaciśniętym - nieco ekstremalne - jak się rozpędziłem do ponad 40 to już mi tył zaczynał tańczyć ... dotoczyłem się do garażu znajomych bez podpalenia hamulców (tylko trochę je przysmrodziłem hehe) - może przez weekend odpuści w plusowej temperaturze ...
Swoją drogą stała trzy dni w tych -15C, śniegu na dachu z 10 cm albo i więcej a poza tym cholernym ręcznym to wszystko chodzi jak laleczka. Aku troszkę protestował przez sekundę ale wolno mu :lol:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Delta II - jak odblokować ręczny

Post autor: pew » 17 sty 2010, 23:41

DeviLL pisze:W niedziele spotkalo mnie to samo , efekt wymiana linek i dziala . Mrozy sie zrobily i lipa , na wajsze bylo czuc luz z 2-3cm
u mnie wymiana linki nie pomogła, przesmarowanie przy dźwigni też nie pomogło... zostały zaciski :-)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Delta II - jak odblokować ręczny

Post autor: dr_scott » 21 sty 2010, 15:33

Miałem podobny problem. Wymieniłem linki w warsztacie i rozruszali mi tłoczek. Zablokowany ręczny wykończył mi łożysko w kole. Po wymianie linek było lepiej, ale nie do końca. Na diagnostyce wyszedł problem ze słabymi hamulcami, szczególnie tym co był zapieczony.

Później sam rozebrałem wszystko i się okazało, że źle poskładali... Nie wiem jak można być takim idiotą i źle wsadzić klocek hamulcowy... Otóż na tłoczku są cztery wyżłobienia, w jedno z nich na trafić wypustka, która znajduje się na klocku. "Mehanicy" obracali tłoczek w celu jego rozruszania i na koniec źle go ustawili. Wypustka w klocku nie trafiła do wyżłobienia i klocek całkiem krzywo leżał. W efekcie klocek pracował krawędzią, tarcza się zjechała od środka a tłoczek krzywo pracował i się kantował w cylinderku.

Kupiłem zestaw naprawczy do zacisków, wszystko rozebrałem, wyczyściłem, wsadziłem nowe uszczelki, poskładałem, założyłem nowe tarcze i klocki i gites. Po wymianie płynu diagnosta stwierdził, że hamulce są lepsze niż w nowych autach.

Linka ręcznego co prawda czasem lubi przymarznąć, taki jej urok. W zimę nie używam ręcznego, żeby oszczędzić sobie kłopotów. Trzeba by przed założeniem nowej linki nalać do pancerza smaru pełzającego tak, żeby wypłynął drugą stroną. Ja niestety tego nie zrobiłem, a teraz już po ptokach.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Delta II - jak odblokować ręczny

Post autor: pew » 21 sty 2010, 21:26

dr_scott pisze:Linka ręcznego co prawda czasem lubi przymarznąć, taki jej urok. W zimę nie używam ręcznego, żeby oszczędzić sobie kłopotów. Trzeba by przed założeniem nowej linki nalać do pancerza smaru pełzającego tak, żeby wypłynął drugą stroną. Ja niestety tego nie zrobiłem, a teraz już po ptokach.
to moja trzecia Lancia, jeżdżę nimi od 15 lat, zawsze w zimę zaciągałem ręczny i nigdy nic się nie działo - z tym który mam też było OK. Ręczny zaczął się sypać jak odebralem wóz od blacharza, była robiona konserwacja podwozia - może i mi źle poskładali : bredzisz :
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Delta II - jak odblokować ręczny

Post autor: dr_scott » 21 sty 2010, 21:34

pew pisze:
dr_scott pisze:Linka ręcznego co prawda czasem lubi przymarznąć, taki jej urok. W zimę nie używam ręcznego, żeby oszczędzić sobie kłopotów. Trzeba by przed założeniem nowej linki nalać do pancerza smaru pełzającego tak, żeby wypłynął drugą stroną. Ja niestety tego nie zrobiłem, a teraz już po ptokach.
to moja trzecia Lancia, jeżdżę nimi od 15 lat, zawsze w zimę zaciągałem ręczny i nigdy nic się nie działo - z tym który mam też było OK. Ręczny zaczął się sypać jak odebralem wóz od blacharza, była robiona konserwacja podwozia - może i mi źle poskładali : bredzisz :
może te nowe linki są same z siebie do d... i łapią wodę? u mnie teoretycznie działa, ale czasem nie odpuszcza do końca więc nawet wole nie próbować, bo nie chce se problemu robić. jak jest temperatura dodatnia to zawsze zaciągam.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”