Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego
: 30 gru 2009, 20:02
Witam.
Informacja skierowana do posiadaczy wspomnianego silnika, czyli 3.0 V6.
Gumy kolektora ssącego do Kappy nie są już produkowane, ASO również ich nie posiada. Ponieważ przy zakładaniu gazu mechanik nadwyrężył gumy w moim aucie, jestem zmuszony do ich wymiany. Wg. pracowników AUTOCOMPLEX ŁÓDŹ (>www.autosklep24.pl), najbliższym odpowiednikiem są pierścienie od Lancii Thesis 3.2, Alfa Romeo 164 3.0, Alfa Romeo 156 2.6 V6.
Zakupiłem dwie na próbe, dzisiaj zostały wymienione i opisze uwagi być może komuś będą przydatne.
Pierścienie są minimalnie krótsze (czy jak kto woli są niższe). Większa średnica jest identyczna jak w Kappie, natomiast druga (mniejsza) jest o milimetr moze dwa wieksza niż kolanko kolektora. Opaska jest niezbędna, żeby całość była szczelna. Niestety od węższej strony pierścień nie posiada wyżłobienia na opaskę, jak to ma miejsce w oryginalnych od Kappy, ale opaske mozna spokojnie założyć. Czy się zsunie nie wiem. Opaska na tyle silnie wrzyna sie w gume pierścienia ze nie powinno być problemow.
Parę luźnych uwag niekoniecznie związanych z wymianą.
Stare pierścienie rozpadły sie w rękach. Jeśli ktos zdecyduje sie na wymiane to najlepiej od razu wszystkie. Inna sprawa to fakt, że przegldając oferty sprzedaży Alfy 166 3.0 na zdjęciach silnika widać identyczne gumy z opaskami po stronie zarówno węższej i szerszej. Czy wobec tego nie lepiej jest zakupić gumy od Alfy 166 3.0 ? No chyba że tych również nie produkują. Niestety nie znam odpowiedzi, będę dowiadywał sie w Autokomplexie.
pozdr.
Przemek.
Informacja skierowana do posiadaczy wspomnianego silnika, czyli 3.0 V6.
Gumy kolektora ssącego do Kappy nie są już produkowane, ASO również ich nie posiada. Ponieważ przy zakładaniu gazu mechanik nadwyrężył gumy w moim aucie, jestem zmuszony do ich wymiany. Wg. pracowników AUTOCOMPLEX ŁÓDŹ (>www.autosklep24.pl), najbliższym odpowiednikiem są pierścienie od Lancii Thesis 3.2, Alfa Romeo 164 3.0, Alfa Romeo 156 2.6 V6.
Zakupiłem dwie na próbe, dzisiaj zostały wymienione i opisze uwagi być może komuś będą przydatne.
Pierścienie są minimalnie krótsze (czy jak kto woli są niższe). Większa średnica jest identyczna jak w Kappie, natomiast druga (mniejsza) jest o milimetr moze dwa wieksza niż kolanko kolektora. Opaska jest niezbędna, żeby całość była szczelna. Niestety od węższej strony pierścień nie posiada wyżłobienia na opaskę, jak to ma miejsce w oryginalnych od Kappy, ale opaske mozna spokojnie założyć. Czy się zsunie nie wiem. Opaska na tyle silnie wrzyna sie w gume pierścienia ze nie powinno być problemow.
Parę luźnych uwag niekoniecznie związanych z wymianą.
Stare pierścienie rozpadły sie w rękach. Jeśli ktos zdecyduje sie na wymiane to najlepiej od razu wszystkie. Inna sprawa to fakt, że przegldając oferty sprzedaży Alfy 166 3.0 na zdjęciach silnika widać identyczne gumy z opaskami po stronie zarówno węższej i szerszej. Czy wobec tego nie lepiej jest zakupić gumy od Alfy 166 3.0 ? No chyba że tych również nie produkują. Niestety nie znam odpowiedzi, będę dowiadywał sie w Autokomplexie.
pozdr.
Przemek.