Strona 6 z 7

: 24 mar 2014, 0:11
autor: alfik
Cóż może komuś pomogę zawór vis wymienilem i wszystko działalo jak należy

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

: 24 mar 2014, 20:05
autor: marceli
Aaanoo śmy sprawdzali to i doszli... :D co i jak ;)

: 24 mar 2014, 20:36
autor: alfik
No no ;-)

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

: 14 kwie 2014, 21:58
autor: Pawcio78
Alfik a wiesz może co się stało Twojemu staremu zaworowi VIS że nie działał? Co tam może się zepsuć? Dziś także się przyjrzałem mojemu visowi w lybrze 1.8 i u mnie po odpaleniu dźwignia także idzie do góry i tak zostaje. Zauważyłem także podczas przygazówek że przez chwilę ta dźwigienka drgnęła ale tylko raz. Przekaźnik sprawdzałem w multiecuscan i pyka, gruszka dźwignię podciąga więc zostaje tylko zawór vis. Może dałoby się jakoś ten zawór naprawic, jest on jakoś rozbieralny?

: 14 kwie 2014, 22:17
autor: alfik
Tam jest cewka uzwojenie i na mój rozum właśnie tam nie było przejścia i nie działało.
A raczej jest nie rozbieralne -zalane na stale , tzn może i rozbieralne ale raczej nie składalne ;-)

Nie do końca wiem jak jest w lybrze ale w kappie to po zgaszeniu silnika słychać takie pykk - opadnięcie tej dźwigienki.

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

: 16 kwie 2014, 6:55
autor: Pawcio78
Alfik powiedz proszę czy ten kolektor VIS przełącza sie tylko w zależności od obrotów czy obciążenie silnika też ma znaczenie?

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

: 16 kwie 2014, 9:34
autor: Michor
Kombinacja 2 opcji.
przekroczenie obrotów i jakieś tam obciążenie.

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

: 16 kwie 2014, 9:41
autor: Pawcio78
Czyli na biegu jałowym przy określonych obrotach niekoniecznie ustawi się długi dolot tylko cały czas bedzie krótki? Tylko skąd wiadomo że vis działa? Odczucie przyrostu mocy bo inaczej chyba tego nie da się jednoznacznie stwierdzić?

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

: 16 kwie 2014, 10:00
autor: alfik
Raczej przy obciążeniu się załącza na postoju raczej tego nie sprawdzisz tak - a słychać po zgaszeniu silnika że opada dźwigienka ? - "pyk"
w Kappie sprawdzałem przez zdjęcie wężyka z zaworu ViS przy uruchomionym silniku - dźwigienka powinna zmienić położenie a po założeniu wężyka ponownie zmienić położenie.

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

: 16 kwie 2014, 10:49
autor: Pawcio78
Gruszka u mnie napewno działa, dźwignia idzie do góry z chwilą odpalenia silnika tylko nie wiem czy zawór przełącza ją w zależności od obrotów, w lybrze 1.8 to jest 2tys obr/min. Niby silnik lepiej ciągnie po przekroczeniu tych 2tys. Może lepiej nie szukać dziury w całym?

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

: 16 kwie 2014, 11:45
autor: alfik
TO jeżeli ci podnosi dźwigienka to sprawdź jeszcze co sie dzieje jak zdejmiesz weżyk z zaworu Vis na uruchomionym silniku jeśli jest zmiana to raczej jest sprawne

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

: 16 kwie 2014, 11:55
autor: Michor
powiedziałbym że to jest do wybadania "na słuch".

U mnie bez rezonatora w dolocie, przy depnięciu przy 2500 RPM, jak ciągnę dalej, to od ~3200-3500 RPM czuć "zug" i wyraźną zmianę odgłosu z dolotu na bardziej gardłowy (włączają się krótsze kanały)

EDIT:

Wieczorem postaram się wyciągnąć dane z serwisówki

EDIT2:

Znalazłem. Zgodnie z tym co mówi książka, krótkie kanały są odpalane powyżej 4500 RPM i wysokich obciążeń.
W innych warunkach są stosowane długie kanały.

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

: 16 kwie 2014, 12:49
autor: Pawcio78
Ja wyczytałem w satizie że u mnie w 1.8 krótkie kanały są włączone od początku do 2 tys., potem do 5,5tys długie i później znów krótkie.

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

: 22 sty 2017, 13:21
autor: Johnny
Witajcie odkopie temat nie będę zakładał nowego otóż mam problem z elektrozaworem wariatora... mój jest uszkodzony tj. wtyczka co chwilę jest w oleju auto przyśpiesza nierówno, muli, zachowuje się jakby brakowało paliwa ..po odpieciu jest lepiej ale mimo wszystko nie chodzi tak jak powinien.. moje pytanie brzmi czy we wszystkich silnikach 2.0 20v 2.4 20v 2.0 20vt jest taki sam elektrozawor? Czy można go kupic nowego w rozsądnych pieniądzach? Czy lepiej używke... ? Pozdrawiam

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

: 22 sty 2017, 14:00
autor: kond243
Tak dokładnie ten sam zawór sterujący wariatorem jest 2.0,2.4,20vt.Sprawdź jeszce kompem u mnie ułamał się kabelek od sterowania przekaźnika zaworu przy samej wtyce przy sterowniku silnika,sprawdź też sam przekaźnik.Jest na podszybiu jak pamiętam drugi od strony pasażera.