AR 156 - błędy 1.9 JTD

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

AR 156 - błędy 1.9 JTD

Post autor: tadek125 » 18 lut 2010, 19:58

witam
problem dotyczy auta Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000 rok

po podłączeniu go do komputera są 2 błędy
a mianowicie:

błąd nr 235
czyli:
P0235 - Czujnik A wspomagania turbosprężarki - usterka*
P0235 - Turbocharger Boost Sensor A Circuit Malfunction*

i błąd 704:
P0704 - Obwód wejściowy przełącznika sprzęgła - usterka*
P0704 - Clutch Switch Input Circuit Malfunction*

z błędem 235 jest tak, że ten czujnik nie jest aż tak drogi bo coś kolo 75 zł
ale pytanie, czy da sie go jakoś przeczyścić?? czy tylko do wymiany

a odnośnie błędu 704, prosiłbym o jakąś porade, bo wogole nie wiem o co chodzi z tym przełącznikiem


i jeszcze jedno, mam zaślepiony zawor EGR, kontrolki check nie wyrzuca ale po podłączeniu do PC jest błąd, da sie ten błąd jakoś na stałe wyłączyć?

prosze o pomoc
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: błędy 1.9 JTD - jak rozwiązać problem

Post autor: Dudi » 18 lut 2010, 20:11

Co do błędu P0235 najpierw wymień przewody, które są podłączone do tego zaworu. Może sam zawór (a najczęściej tak jest) jest sprawny.

Z tego co pamiętam, to ten drugi błąd ma też zoom w swojej 156-tce. W jego przypadku nie oznacza to nic dobrego - sprzęgło na wykończeniu. Swoją drogą nie wiedziałem, że sprzęgło taki błąd w ogóle wyświetla.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Odp: błędy 1.9 JTD - jak rozwiązać problem

Post autor: tadek125 » 18 lut 2010, 20:24

co do 235 tam nie mam zaworu tylko jakis mały czujnik, podłączona jest do niego tylko kostka z kablami

co do sprzęgła
też sie zdziwiłem w swojej 2.4 jtd miałem poważne problemy ze sprzęgłem a błedu nie było.
mi sie wydaje że to coś innego, napewno jakis inny element sprzęgła, nie spotkałem sie jeszcze nigdy żeby na samym sprzęgle, gdzies w okolicy tarcz był czujnik
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Jarek T
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Odp: błędy 1.9 JTD - jak rozwiązać problem

Post autor: Jarek T » 22 lut 2010, 20:13

Jeśli chodzi o sprzęgło to w lybrze jtd jest czujnik pedału sprzęgła - coś jak czujnik hamulca - podaje sygnał do komputera informujący o wyłączeniu sprzęgła.... (z tego sygnału korzysta m.in. tempomat) - u mnie był błąd - wymontowałem, przeczyściłem i wyregulowałem położenie czujnika - błąd nie wyświetla się. Dodatkowo wywala bład zaworu egr - zawór zaślepiony. Z pozostałym błedem się nie spotkałem.
Aktualnie wyrzuca mi tylko błąd zaworu egr i bład poduszki (kostka pod fotelem pasażera - wymaga przelutowania - zajmę się tym jak będzie cieplej)
Ostatnio zmieniony 23 lut 2010, 15:53 przez Jarek T, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Odp: błędy 1.9 JTD - jak rozwiązać problem

Post autor: tadek125 » 23 lut 2010, 8:38

powiedz mi
gdzie dokładnie jest ten czujnik
w którym miejscu mam go szukac
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Jarek T
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Odp: błędy 1.9 JTD - jak rozwiązać problem

Post autor: Jarek T » 23 lut 2010, 15:52

Przepraszam - nie napisałem - czujnik pedału sprzęgła - jest wyzwalany przez ruch pedału sprzęgła - trzeba dać nura i wypatrzeć nad pedałami - możliwe, że trzeba zdemontować częściowo tapicerkę nad pedałami - już nie pamiętam - powyższe dotyczy oczywiście lybry ale może też być pomocne w kappie.
Wyjmował się podobnie do żarówek - część obrotu i do dgóry ... - w lybrze jest mało miejsca i lepiej robić latem jak będą lepsze warunki pogodowe....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”