Witam
od niedawna mam Lybre (1.6LS)i mam kilka spostrzeżeń które może ktoś potwierdzi lub mi wytłumaczy:
1. Hamulce działają niesamowicie. Praktycznie hamuje w miejscu. Czy "ten typ tak ma" czy może to jest efekt EBD+ABS. Jestem bardzo zaskoczony hamowaniem tego auta.
2. Poślizgi. Po zakupie z bratem sprawdzaliśmy (w granicach rozsądku) "zarzucanie" tyłu na śliskiej nawierzchni. Jadę np 60-80km/h i robię dwa gwałtowne ruchy kierownicą. Samochód niesamowicie się trzyma prostej. Lekko zarzuci i od razu prostuje tor jazdy. Jak znajdę jakieś zamarznięte boisko lub jezioro to spróbuje ostrzej zarzucić tyłem. W toledo czy w vectrze mojego brata już byśmy kręcili bączka.
Czy ktoś wie co to za cuda sie dzieją z tym prostym torem jazdy i niechęcią do wpadania w poślizg? Moja wersja nie ma raczel ESP itp. Przynajmniej nic o tym nie wiem.
Proszę o info bardziej doświadczonych Klubowiczów.
Pozdrawiam
Waldek
Lybra - hamulce i trakcja
Moderator: stabraf
Lybra - hamulce i trakcja
Lancia Lybra 1.6 LS, 2000r, salon polska, golas
w kolejce: Lancia Thesis
w kolejce: Lancia Thesis
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra - hamulce i trakcja
Ad 1. Po prostu Lybra takie hamulce ma i już. Są nawet lepsze niż w siostrzanej Alfie 156 i szczerze mówiąc trudno powiedzieć czym to jest spowodowane.
Ad 2. Takie a nie inne zestrojenie zawieszenia robi swoje. Też na początku bałem się trochę zachowania w zakrętach tej kanapy (która w przeciwieństwie do Alfy 156 potrafi się bujnąć jeszcze ze 3 razy jak przejedzie przez próg zwalniający), ale na zakrętach przy większych prędkościach zachowuje się wręcz idealnie. Co prawda w serwisowaniu to zawieszenie (szczególnie tylne) tanie nie jest, ale swoje robi.
Po prostu ten typ tak ma.
Ad 2. Takie a nie inne zestrojenie zawieszenia robi swoje. Też na początku bałem się trochę zachowania w zakrętach tej kanapy (która w przeciwieństwie do Alfy 156 potrafi się bujnąć jeszcze ze 3 razy jak przejedzie przez próg zwalniający), ale na zakrętach przy większych prędkościach zachowuje się wręcz idealnie. Co prawda w serwisowaniu to zawieszenie (szczególnie tylne) tanie nie jest, ale swoje robi.
Po prostu ten typ tak ma.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: Lybra - hamulce i trakcja
Ten typ tak ma.
Moja ma tak samo.
Moja ma tak samo.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- AromaticArt
- Klubowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 02 sty 2010, 19:48
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Kraków / Żary / Wrocław
Re: Lybra - hamulce i trakcja
i ja dolaczam sie do kolegow - normalne i chyba dobre? Bo z Twojego posta to taka desperacja troche zionie, jakbys nie byl zadowolony Lybra to nie sportowe auto z tyl napedem zeby mozna bylo tym driftowac
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Odp: Lybra - hamulce i trakcja
Hamulce Lybra ma naprawdę dobre. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić, jak się ma sprawne wszystko, to brzytwa. A sprawa ABS zwłaszcza zimą? Tak, wydłuża się droga hamowania. I to nie jest chyba moje odczucie. Po prostu mimo mojej wiedzy jak ABS działa i kiedy, bardzo często mi łapał jeszcze do niedawna, jak zima królowała (całe szczęście idzie sobie w ). Wystarczyło, że droga była mokra albo już mroziło wodę i ja hamuję, ABS się włącza, a samochód jedzie dalej. Za to w innych samochodach, którymi czasami jeździłem tego nie miałem, tylko raz w Peugeocie ABS mi się włączył.