Strona 2 z 4

Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 24 sie 2010, 23:35
autor: gfu
Jedno licho - w końcu służy do napędu paska tyle, że zębatego :) Dzięki za odpowiedź, chociaż sprawa chwilowo nieaktualna i na razie nie poznam odpowiedzi na pytanie: wyjdzie czy nie wyjdzie?

Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 17 paź 2010, 23:19
autor: fotisk
Dziś wymieniłem rozrząd zgodnie z powyższym manualem. Auto śmiga. Jedyna istotna różnica to łby śrub trzymających koło pasowe na wale korbowym, w moim przypadku nie TORX 50, a POLYDRIVE rozmiar 9. Na pierwszy rzut oka bardzo podobne, ale nie do końca.
Warto sobie także przygotować nową nakrętkę na napinacz paska rozrządu (samohamowną lub z odkształcalnym gwintem)

Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 paź 2010, 5:43
autor: argenta67
fotisk pisze:Dziś wymieniłem rozrząd zgodnie z powyższym manualem. Auto śmiga. Jedyna istotna różnica to łby śrub trzymających koło pasowe na wale korbowym, w moim przypadku nie TORX 50, a POLYDRIVE rozmiar 9. Na pierwszy rzut oka bardzo podobne, ale nie do końca.
Warto sobie także przygotować nową nakrętkę na napinacz paska rozrządu (samohamowną lub z odkształcalnym gwintem)
W dobrych zestawach jest nowa w pudelku z napinaczem.

Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 paź 2010, 17:20
autor: fotisk
Kupiłem w LT - Litens, podobno takie jak na pierwszy montaż, łożysko KOYO.

Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 30 maja 2014, 20:42
autor: bogdan
Witam.
Przepis na te ciasto jak najbardziej trafny, ze wskazaniem na kolejność zakładania paska. LT polecił napinacz SNR (bez nakrętki) pasek DAYKO, rolka SKF, pompa DOLZ (plastikowy wirnik) + świece NGK. Poszło to sprawnie za wyjątkiem napinacza paska micro. Opis i kilka fotek jak będzie chwila.
Pozdrawiam.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 04 cze 2014, 13:52
autor: bogdan
Obrazek
Ukręciłem wskazaną śrubę, rozwierciłem i założyłem zwykłą śrubę M10 nakrętkę samokontrującą na klej anaerobowy blue, chodzi ale jak długo?
dwa sposoby naprawy:
1. klik
2. klik następnie wiercenie i gwintowanie.
który?


Napinaczy był w takiej pozycji
Obrazek
poz założeniu nowego ustawiłem tak
Obrazek

Mam blokady do tego modelu ale obeszło się
znaki grają autko jeździ
Obrazek

Pozdrawiam.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 17 kwie 2017, 9:37
autor: Egon
Dodam jeszcze że pompa wody wychodzi bez odkręcania koła zębatego wałka rozrządu

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 17 kwie 2017, 10:13
autor: volf
A gdzie tam jest montowany czujnik wałka rozrządu?
Pytam, bo w jtd to raczej trzeba zdjąć koło rozrządu, by wymienić pompę-czujnik jest przykręcony jednym końcem do pompy właśnie.
Choć tam koło jest na klinie wiec problemu z ustawieniem nie ma...

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 17 kwie 2017, 10:20
autor: Egon
Czujnik wałka jest na wałku wydechowym. Do pompy przykręcana jest osłona plastikowa 1 śrubką.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 17 kwie 2017, 14:41
autor: Krawiec1
taka wymiana jak opisana równa się w 99% błędnym ustawieniem rozrządu.
Błąd jest zazwyczaj opisowo nazwijmy 0,5 ząbka paska. Drugą opcją jest rozsynchronizowanie wałków rozrządu względem siebie.

Dodam tylko pytanie, czemu nie widzę na zdjęciach czy w postach:
- czujnik GMP
- znak na kole zamachowym widziany przez okienko w skrzyni? tam jest akurat dużo większa dokładność i widać nawet małe odchylenia na wale rzędu 1^

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 17 kwie 2017, 17:00
autor: Energetyk
Sprawdzałem przy wymianie u siebie w turbo co by było przy takiej wymianie i faktycznie względem blokad wałek ssący byłby przesunięty o jakieś pół ząbka. Reszta zgadzała się z fabrycznymi znakami.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 17 kwie 2017, 17:34
autor: volf
Krawiec1 pisze: 17 kwie 2017, 14:41 taka wymiana jak opisana równa się w 99% błędnym ustawieniem rozrządu.
Błąd jest zazwyczaj opisowo nazwijmy 0,5 ząbka paska. Drugą opcją jest rozsynchronizowanie wałków rozrządu względem siebie.
Skoro nie pomylisz się nawet o ząbek a na starym pasku (wtedy kiedy był jeszcze nowy) było dobrze to i teraz musi być dobrze, bo skąd to przesuniecie i to 0,5 ząbka :?: Rozumiem, że takie minimalne przesuniecie może wynikać z rozciągnięcia samego paska ale odnosimy to przecież do paska nowego...
Ja zamiast malować punkty odniesienia na obudowach zrobił bym kreski na samym pasku odpowiadające znakom na kołach-wtedy nie musisz znajdować punktu GMP z dokładnością aptekarską. Takie kreski są na paskach dla TDS (w liczbie 3) i jtd (w liczbie 2) :)

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 17 kwie 2017, 18:45
autor: Egon
Krawiec1 pisze: 17 kwie 2017, 14:41 taka wymiana jak opisana równa się w 99% błędnym ustawieniem rozrządu.
Błąd jest zazwyczaj opisowo nazwijmy 0,5 ząbka paska. Drugą opcją jest rozsynchronizowanie wałków rozrządu względem siebie.

Dodam tylko pytanie, czemu nie widzę na zdjęciach czy w postach:
- czujnik GMP
- znak na kole zamachowym widziany przez okienko w skrzyni? tam jest akurat dużo większa dokładność i widać nawet małe odchylenia na wale rzędu 1^
Ok a powiedź mi jakie są różnice odczuwalne w jeździe o ten 0,5 ząbka ?
Dwa nigdy w życiu nie widziałem paska rozrządu wyciągniętego na tyle by była jakakolwiek różnica przykładając ząb do zęba stary-nowy

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 kwie 2017, 9:03
autor: Krawiec1
koła wałków są regulowane i o tym należy pamiętać, bez ich luzowania nie można napiąć paska na 100%
zmieniałem rozrząd bez blokad i z blokadami. Różnica w ustawieniu jest widoczna.
Co do efektów to różnica w kompresji znacząca. 5stopni = 2 bary mniej (sprawdzone na bravo HGT)
Z dołu jedzie ciut gorzej, jednak różnicę można zobaczyć jak się ustawi na bloksach :)

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 kwie 2017, 13:24
autor: volf
Krawiec1 pisze: 18 kwie 2017, 9:03 koła wałków są regulowane i o tym należy pamiętać, bez ich luzowania nie można napiąć paska na 100%
A w dieslach można? Napinacz jest taki sam.

Krawiec1 pisze: zmieniałem rozrząd bez blokad i z blokadami. Różnica w ustawieniu jest widoczna.
Widocznie wcześniej miałeś źle ustawione albo były inne blokady.
Nie ma żadnego innego powodu aby rozrząd był ustawiony inaczej, chyba, ze w międzyczasie ktoś luzował koła i przesunęły się względem wałków...