Strona 3 z 4

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 kwie 2017, 13:44
autor: Energetyk
Pół ząbka na kołach zębatych nie wygląda na wiele ale już na krzywce jest to dużo. Wystarczy trzymać się zaleceń fabryki która nie bez powodu każe te koła luzować i do paska dostosować. Nie wiem czemu, nie zastanawiam się czy ma to sens czy nie. Fabryka robi tak jak ma być i tak ma być.

Ja już od dawna miałem na uwadze ten filmik i wedle niego wymieniałem rozrząd u siebie. Wszystko działa jak trzeba.


Jedynie nie luzowałem koła wałka wydechowego bo idealnie zgodziła się jego pozycja z paskiem/oznaczeniem i blokadą.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 kwie 2017, 14:02
autor: volf
Fabryka to chyba nawet silnik zaleca wyciągać do takiej wymiany :lol:
Oczywiście jak ktoś posiada blokady to jak najbardziej powinien postępować zgodnie z instrukcja ale temat postu jest inny :)
I ja naprawdę nie widzę możliwości, by taka wymiana na znaki (oczywiście o ile ktoś to zrobi z wystarczającą dokładnością i starannością) wprowadziła jakiś błąd. Bo niby skąd miałby się on wziąć :?:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 kwie 2017, 14:24
autor: Energetyk
Jeśli mamy pewność że wcześniej było ok to skutki ewentualnego błędu będą niewielkie. Jeżeli ktoś kupuje auto i robi "pakiet startowy" to na wymianę rozrządu bez blokad bym się nie pisał :)

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 kwie 2017, 16:54
autor: Egon
W kwestii blokad jest jeszcze najważniejszy punkt, jakiego producenta są te blokady i ile odbiegają od oryginału.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 kwie 2017, 18:46
autor: Krawiec1
patrząc na producenta blokad, to zaraz napiszcie, że to zależy od zużycia wałków.
powiem tak, ustawiajcie jak chcecie, ale zobaczcie na okienku w skrzyni i na kompresję.

można ustawiać bez blokad, ale wtedy okienko w skrzyni lub zegar i manometr :)

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 kwie 2017, 23:09
autor: Energetyk
Czujnik zegarowy lepszy, łatwy w obserwacji. Oznaczenie w okienku niby ok ale napewno mniej precyzyjne.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 19 kwie 2017, 9:46
autor: volf
Jak się robi na blokady to faktycznie trzeba szukać precyzyjnie GMP a jak na znaki robione własnoręcznie (bez blokad) to nie ma przecież potrzeby, bo co to niby miało by nam dać :)
I jeszcze niech ktoś, moze kolega Krawiec1, wyjaśni jakim cudem przy takiej garażowej wymianie otrzymamy przesuniecie o pół ząbka :lol: Zakładając oczywiście, ze przy poprzedniej było wszystko ok. a koła same się nie luzują i nie przestawiają względem wałków...

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 19 kwie 2017, 10:26
autor: drnogood
Pasek się rozciąga i możesz przestawić zakładając nowy pasek.
Będzie jeździć bo jest w komputerze samoadaptacja i prawdopodobnie nie poczujesz tego.

A kółka się luzuje w celu prawidłowego jego napięcia na całej długości.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 19 kwie 2017, 11:29
autor: volf
To napisz jeszcze ile się rozciąga i kiedy (po jakim przebiegu) robisz korektę ustawienia rozrządu :?:
Zresztą to i tak nie ma znaczenia, bo podczas takiej wymiany odnosisz się wprawdzie do starego paska ale do momentu kiedy był nowy : ok2 :
Co do prawidłowego napięcia-jak to w takim razie działa w dieslach skoro kół się tam nie luzuje a napinacz jest taki sam :lol:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 19 kwie 2017, 12:15
autor: drnogood
W swoim tdsie masz jeden wałek. Więc co chcesz synchronizować :lol:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 19 kwie 2017, 13:13
autor: Egon
Dobra wiadomo że jak się ma sprawdzone blokady lepiej na blokady. Ja w swojej poprzedniej kappie gdy pisałem ten temat na ustawionym rozrządzie bez blokad zrobiła 80 tyś i ja sprzedałem. Blokady bardzo ułatwiają napięcie paska, bez ta operacja jest utrudniona.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 19 kwie 2017, 13:58
autor: volf
drnogood pisze: 19 kwie 2017, 12:15 W swoim tdsie masz jeden wałek. Więc co chcesz synchronizować :lol:
Pompę wtryskową i wymaga ona dokładniejszej synchronizacji niż wałek rozrządu :nono:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 19 kwie 2017, 14:41
autor: drnogood
volf pisze: 19 kwie 2017, 13:58
drnogood pisze: 19 kwie 2017, 12:15 W swoim tdsie masz jeden wałek. Więc co chcesz synchronizować :lol:
Pompę wtryskową i wymaga ona dokładniejszej synchronizacji niż wałek rozrządu :nono:
Widać że nie wiesz o czym piszesz.
Pompę ustawiasz po spięciu rozrządu. Jeżeli jest to wymagane ;)

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 19 kwie 2017, 16:10
autor: volf
drnogood pisze: 19 kwie 2017, 14:41 Widać że nie wiesz o czym piszesz.
Pompę ustawiasz po spięciu rozrządu.
Oczywiście Ty wiesz :lol:
Wymieniałem rozrząd w TDS już 2 razy (bez przestawiania/ustawiania pompy by była jasność). Po fakcie sprawdziłem kompem jak tam sprawa wygląda i było ok., żadne korekty potrzebne nie były.
Oczywiście po jakimś tam większym przebiegu pewnie korekta jest potrzebna, bo w pompie coś tam się jednak zużywa i jest to mechanizm o wiele bardziej złożony niż taki wałek rozrządu :)
By była jasność-ja nie zakazuje wymiany rozrządu przy użyciu blokad ale pisanie, że bez blokad nie da się tego zrobić dobrze jest idiotyzmem. To, ze nie każdy to będzie potrafił zrobić to nie znaczy, ze się nie da :)

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 19 kwie 2017, 16:56
autor: drnogood
Ja nie napisałem że sie nie da bez blokad.

W tdsie tez po zmianie paska nie ustawiałem pompki.

A komentarze w stylu idiotyzmów to pozostaw dla siebie.