Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód /fotorelacja/
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód
no jaki ten świat mały , a jak wygląda sprawa zniżek - muszę kupić jeszcze tarcze na tył nawiercane
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód
Po wymianie przednich tarcz, na własnym przykładzie dodam tylko, że należy się wyposażyć w klucz "ampulowy" nr 7 i klucz oczkowy 19
Lepiej również zakupić od razu zapasowe szpilki z gwintem M8, które faktycznie z reguły zostaną zniszczone przy odkręcaniu, tak jak w moim przypadku.
Pozdrawiam forumowiczów
Lepiej również zakupić od razu zapasowe szpilki z gwintem M8, które faktycznie z reguły zostaną zniszczone przy odkręcaniu, tak jak w moim przypadku.
Pozdrawiam forumowiczów
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód
Ja założyłem dziś tarcze Kraft'a (nasz brand własny, w sumie kosztują niecałe 50% ceny Ate) i do tego klocki Boscha.
Jestem zadowolony ze skuteczności hamulców, tarcze okazały się lepsze niż oczekiwałem w tej cenie.
Serdecznie pozdrawiam.
Jestem zadowolony ze skuteczności hamulców, tarcze okazały się lepsze niż oczekiwałem w tej cenie.
Serdecznie pozdrawiam.
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód
PILNE !!! nie potrafię schować tłoczków z tyłu, robiłem zgodnie z wskazówkami czyli wkręcałem. Tłoczki się kręcą i nic poza tym pomocy bo auto potrzebne
- Krissu1980
- Klubowicz
- Posty: 418
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód
na pewno trzeba wkręcać i jednocześnie wciskaćmrkura pisze:PILNE !!! nie potrafię schować tłoczków z tyłu, robiłem zgodnie z wskazówkami czyli wkręcałem. Tłoczki się kręcą i nic poza tym pomocy bo auto potrzebne
- Ricardus
- Forumowicz/ka
- Posty: 605
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Łódź/Grotniki
- Kontakt:
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód
Zamontowałem kilka dni temu nawiercane i nacinane Mikody. po około 500 km mogę napisać,że nie ma efektu nosa w szybie, ale hamuje bardzo przewidywalnie i pewnie, na razie zmiejszony efekt rozgrznych tarcz. Zobaczymy jak się będą sprawowały w przyszłości.
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód
Piasta i tarcze wymienione, faktycznie trzeba wciskać i kręcić tłoczkiem żeby się schował. Bargaw wielkie dzięki za klucz do tłoczków, bez niego nie dałbym rady
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód /fotorelacja/
Napiszę to samo, co w poradniku dotyczącym tylnych kół, bo widzę tutaj stosowanie tego samego smaru - miedziowego.
Generalnie wszystko jest ok, tylko jedna uwaga:
- na wszystkich stronach, we wszystkich poradnikach, wszyscy stosują smar miedziowy. Otóż smar miedziowy nie nadaje się do:
1. Układów hamulcowych z ABSem
2. Aluminiowych zacisków hamulcowych
Nie wiem dlaczego wszędzie pokutuje ta opinia o miedziowym smarze na wszystkie dolegliwości, ale kto nie wierzy może poczytać o zależności aluminium-miedź lub zapytać prawdziwych fachowców w tym temacie.
Stąd przy hamulcach z ABSem i / lub aluminiowych stosuje się smary bez dodatków metali. Takimi są grafitowy lub ceramiczny. Nie wiem jak grafitowy, ale ceramiczny ma wytrzymałość do 1400 oC i na pewno nie wchodzi w reakcje z aluminium.
PS. Ja też go już chciałem kupować, ale w porę mnie douczyli. Dlatego kupiłem ceramiczny.
Generalnie wszystko jest ok, tylko jedna uwaga:
- na wszystkich stronach, we wszystkich poradnikach, wszyscy stosują smar miedziowy. Otóż smar miedziowy nie nadaje się do:
1. Układów hamulcowych z ABSem
2. Aluminiowych zacisków hamulcowych
Nie wiem dlaczego wszędzie pokutuje ta opinia o miedziowym smarze na wszystkie dolegliwości, ale kto nie wierzy może poczytać o zależności aluminium-miedź lub zapytać prawdziwych fachowców w tym temacie.
Stąd przy hamulcach z ABSem i / lub aluminiowych stosuje się smary bez dodatków metali. Takimi są grafitowy lub ceramiczny. Nie wiem jak grafitowy, ale ceramiczny ma wytrzymałość do 1400 oC i na pewno nie wchodzi w reakcje z aluminium.
PS. Ja też go już chciałem kupować, ale w porę mnie douczyli. Dlatego kupiłem ceramiczny.
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód /fotorelacja/
Przecież to oczywiste, miedź i aluminium tworzy ogniwo elektrochemiczne. Smar miedziowy jest do przykręcania tarcz hamulcowych do piasty i tylko do tego w przypadku hamulców. Wszystkie inne elementy hamulców montuje się z użyciem specjalnego smaru przeznaczonego do tłoczków hamulcowych. Smar miedziowy jako substancja zmniejszająca tarcie nie powinien być również stosowany do smarowania gwintów elementów zawieszenia o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa. Do takich gwintów stosuje się smary anaerobowe utrudniające samo-odkręcanie i dodatkowo zabezpieczające przed korozją połączeń.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód /fotorelacja/
Można prosić dla sprecyzowania co można i należy smarować smarem miedzowym, oraz co i jakim smarem smarować przy składaniu hamulców/jarzma/tłoczka?
Moja wiedza jest taka: smar miedzowy-
tarcze , wszelkiego rodzaju śrubki, śruby (np. śruby którymi przykręcamy koła).
Również smarem miedzowym miałem pokryte wszystkie śruby mocujące sanki i inne elementy do karoserii.
Przy wymienianie tylnych wahaczy również stosowano smar miedzowy, tak jak na zdjęciach tu :
KLIK OBRAZEK
Tłoczek oraz ośkę na której rusza się jarzmo hamulca smarowałem specjalnym smarem hamulcowym.
Moja wiedza jest taka: smar miedzowy-
tarcze , wszelkiego rodzaju śrubki, śruby (np. śruby którymi przykręcamy koła).
Również smarem miedzowym miałem pokryte wszystkie śruby mocujące sanki i inne elementy do karoserii.
Przy wymienianie tylnych wahaczy również stosowano smar miedzowy, tak jak na zdjęciach tu :
KLIK OBRAZEK
Tłoczek oraz ośkę na której rusza się jarzmo hamulca smarowałem specjalnym smarem hamulcowym.
- krzysiek.ge
- Forumowicz/ka
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód /fotorelacja/
Ja smaruje tak:):
- tarcze tylko o widocznej strony do koła-miedzianym
-od strony niewidocznej tylko czyszczę, niektórzy smarują ale po obejrzeniu programu "Kup i zrób" już tego nie robię.
-Smarem do zacisków hamulcowych smaruje śruby na zacisku i klocki hamulcowe oczywiście od strony montażowej:) (aby zapobiec piszczeniu i zapiekaniu)
- tarcze tylko o widocznej strony do koła-miedzianym
-od strony niewidocznej tylko czyszczę, niektórzy smarują ale po obejrzeniu programu "Kup i zrób" już tego nie robię.
-Smarem do zacisków hamulcowych smaruje śruby na zacisku i klocki hamulcowe oczywiście od strony montażowej:) (aby zapobiec piszczeniu i zapiekaniu)
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v
- redy19
- Forumowicz/ka
- Posty: 454
- Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód /fotorelacja/
Witam muszę zmienić tarcze z przodu razem z klockami może mi ktoś doradzić jaki zestaw kupić chciał bym aby były nacinane i nawiercane. Później wrzucę foty starych z ciekawości nie wiem co im się stało na środku mają wytarty centymetrowy pasek a reszta jak by w ogóle się nie stykała z klockiem
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód /fotorelacja/
Odradzam nawiercane Mikody, było kilka przypadków, że tarcze pękały w miejscach nawierceń. Jeśli już to tylko nacinane Mikody.
Jeśli drożej to zwykłe wentylowane, ale Brembo, a do tego dobre klocki i będzie hamowało dobrze.
Co do tego paska, sprawdź czy wszystko ok z klockiem i zaciskiem.
Jeśli drożej to zwykłe wentylowane, ale Brembo, a do tego dobre klocki i będzie hamowało dobrze.
Co do tego paska, sprawdź czy wszystko ok z klockiem i zaciskiem.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- redy19
- Forumowicz/ka
- Posty: 454
- Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód /fotorelacja/
Klocki napewno są już do wyrzucenia bo się zapewne dopasowały do tego rowka.
co do zestawu to może jakiś konkretna propozycja ?
co do zestawu to może jakiś konkretna propozycja ?
- redy19
- Forumowicz/ka
- Posty: 454
- Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Lybra-wymiana tarcz hamulcowych przód /fotorelacja/
Jaki klucz jest potrzebny aby odkręcić tą śrubę na środku ??