Wiedza zawsze rodzi się w trudach.Praptax pisze:Oczywiście masz racje, ale dlaczego te obliczenia zajęły im 5 latargenta67 pisze:Podstawowym pytaniem jest dlaczego w ogóle i po co stosuje się koła dwumasowe i tu można sobie porównać masę auta do mocy silnika przy zastosowaniu tych samych silników i tak jako, że Kappa jest większa to obliczenia zmusiły do zastosowania dwumasu gdzie w Lybrze okazało się zbędne.
Czy Lybra 2,0 posiada koło dwumasowe
Moderator: stabraf
Re: Czy Lybra 2,0 posiada koło dwumasowe
Re: Czy Lybra 2,0 posiada koło dwumasowe
No i przynajmniej część problemu się wyjaśniło, bo moja Kappa 99 również miała i ma dwumas (wcale mnie to nie cieszy), o czym nie wiedział nawet ePer, sugerując mi sprzęgło do zwykłego koła (tą niefajną sytuację też opisałem). Nie mam dowodu w postaci zdjęcia dwumasa, ale mam dowód w postaci używanego sprzęgła, które jest jednoczęściowe (tzn docisk+ połączony z łożyskiem).Mam zrobić zdjęcie niedowiarkom?
A Lybra wg Wikipedii waży niewiele (nieznacząco) mniej od Kappy, więc nie tędy droga, nie o to chodziło chyba producentowi..
A Lybra wg Wikipedii waży niewiele (nieznacząco) mniej od Kappy, więc nie tędy droga, nie o to chodziło chyba producentowi..
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Czy Lybra 2,0 posiada koło dwumasowe
To zrób więcej porównań tj masa, gabaryty, przełożenia, opory toczenia, rodzaj zawieszenia, itp, itd i wtedy znajdziesz to czego szukał producent, a i tak toku myślenia producenta nie odkryjesz.Polej pisze:
A Lybra wg Wikipedii waży niewiele (nieznacząco) mniej od Kappy, więc nie tędy droga, nie o to chodziło chyba producentowi..