Connect to nie żadne badziewie tylko produkcja rodu XX wieku i nie zapominajmy, że ma to 10lat a jak wiadomo to po roku 90-tym wszystko jest produkowane na krótką metę więc nie ma co się dziwić to po pierwsze bo po drugie nie znasz historii użytkowania tego sprzętu więc nie wiadomo kto tam grzebał. Znalazłem takiego Thesis-a co ktoś podłączył klemy akumulatora odwrotnie a jest to naprawdę sztuką specjalisty .jjash pisze:Foe,
nie mam skąd wziąć drugiego connecta by sprawdzić co nie abla, ale za tydzień podskoczę do serwisu na kompa - sam jestem ciekawy co tam siedzi. Może w weekend rozbiorę całego connecta i sprawdzę połączenia, ale coś mi się wydaje, bo tak też wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że bez nowego (innego) connecta, który kasowałby stare błędy, się nie obejdzie. Najbardziej mnie martwi, że nie mogę wejść w menu bo system mi wykazuje, że do setupu tylko wtedy gdy włączony zapłon. A ja mam komunikat, że on nie jest włączona, a przecież jadę! Przyznam, że connect mnie najbardziej rozczarowuje w tym aucie - przecież to jakieś badziewie w ogólnie dobrze wykonanym i przemyślanym samochodzie. Nic dziwnego, ze przez takie pierdoły później w rankingach na bezawaryjność średnia leci na łeb. Dam znać jak coś się wyklaruje.
PS. Dlaczego nie mogę zakładać nowych postów? Gdzie jest haczyk?
Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
A ja proponuje kolego jjash , przestać samemu grzebać bo sie doigrasz kosztów powalających niedzwiedziaargenta67 pisze:Connect to nie żadne badziewie tylko produkcja rodu XX wieku i nie zapominajmy, że ma to 10lat a jak wiadomo to po roku 90-tym wszystko jest produkowane na krótką metę więc nie ma co się dziwić to po pierwsze bo po drugie nie znasz historii użytkowania tego sprzętu więc nie wiadomo kto tam grzebał. Znalazłem takiego Thesis-a co ktoś podłączył klemy akumulatora odwrotnie a jest to naprawdę sztuką specjalisty .jjash pisze:Foe,
nie mam skąd wziąć drugiego connecta by sprawdzić co nie abla, ale za tydzień podskoczę do serwisu na kompa - sam jestem ciekawy co tam siedzi. Może w weekend rozbiorę całego connecta i sprawdzę połączenia, ale coś mi się wydaje, bo tak też wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że bez nowego (innego) connecta, który kasowałby stare błędy, się nie obejdzie. Najbardziej mnie martwi, że nie mogę wejść w menu bo system mi wykazuje, że do setupu tylko wtedy gdy włączony zapłon. A ja mam komunikat, że on nie jest włączona, a przecież jadę! Przyznam, że connect mnie najbardziej rozczarowuje w tym aucie - przecież to jakieś badziewie w ogólnie dobrze wykonanym i przemyślanym samochodzie. Nic dziwnego, ze przez takie pierdoły później w rankingach na bezawaryjność średnia leci na łeb. Dam znać jak coś się wyklaruje.
PS. Dlaczego nie mogę zakładać nowych postów? Gdzie jest haczyk?
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
fazi dobrze gadasz Thesis nie lubi próbnej jazdyfazi pisze:A ja proponuje kolego jjash , przestać samemu grzebać bo sie doigrasz kosztów powalających niedzwiedziaargenta67 pisze:Connect to nie żadne badziewie tylko produkcja rodu XX wieku i nie zapominajmy, że ma to 10lat a jak wiadomo to po roku 90-tym wszystko jest produkowane na krótką metę więc nie ma co się dziwić to po pierwsze bo po drugie nie znasz historii użytkowania tego sprzętu więc nie wiadomo kto tam grzebał. Znalazłem takiego Thesis-a co ktoś podłączył klemy akumulatora odwrotnie a jest to naprawdę sztuką specjalisty .jjash pisze:Foe,
nie mam skąd wziąć drugiego connecta by sprawdzić co nie abla, ale za tydzień podskoczę do serwisu na kompa - sam jestem ciekawy co tam siedzi. Może w weekend rozbiorę całego connecta i sprawdzę połączenia, ale coś mi się wydaje, bo tak też wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że bez nowego (innego) connecta, który kasowałby stare błędy, się nie obejdzie. Najbardziej mnie martwi, że nie mogę wejść w menu bo system mi wykazuje, że do setupu tylko wtedy gdy włączony zapłon. A ja mam komunikat, że on nie jest włączona, a przecież jadę! Przyznam, że connect mnie najbardziej rozczarowuje w tym aucie - przecież to jakieś badziewie w ogólnie dobrze wykonanym i przemyślanym samochodzie. Nic dziwnego, ze przez takie pierdoły później w rankingach na bezawaryjność średnia leci na łeb. Dam znać jak coś się wyklaruje.
PS. Dlaczego nie mogę zakładać nowych postów? Gdzie jest haczyk?
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
Chłopaki, toż ja nie grzebię. Ja dociekam. Dociekam co jest przyczyną tego czy owego. Hm, Maciej, i Ty przeciwko mnie? Ale dziękuję za troskę.
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
Myślę, że nikt tu nie jest przeciw ale fakt jest faktem wiele razy z rożnymi autami mam problem bo się coś dzieje co nie jest możliwe i na końcu się okazuje "a bo ja chciałem sprawdzić" "chciałem pomóc"jjash pisze:Chłopaki, toż ja nie grzebię. Ja dociekam. Dociekam co jest przyczyną tego czy owego. Hm, Maciej, i Ty przeciwko mnie? Ale dziękuję za troskę.
- gaco
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 lip 2010, 23:15
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
Argenta pytanie do ciebie
Otóż pojawia mi się EOL Error ale tylko wtedy gdy pozostawie kluczyk w pozycji stop na dłuższa chwilę i od palę. Jak zgaszę wyciągne i włożę kluczyk wszystko śmiga.
Testowałem milion razy i zawsze dzieje się to tylko wtedy gdy kluczyk w pozycji stop jest zbyt długo. Pytanie czy przeprowadzenie proxy alignment może ten problem rozwiązać?
Otóż pojawia mi się EOL Error ale tylko wtedy gdy pozostawie kluczyk w pozycji stop na dłuższa chwilę i od palę. Jak zgaszę wyciągne i włożę kluczyk wszystko śmiga.
Testowałem milion razy i zawsze dzieje się to tylko wtedy gdy kluczyk w pozycji stop jest zbyt długo. Pytanie czy przeprowadzenie proxy alignment może ten problem rozwiązać?
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
Objaw jako reguła nigdzie nie zaznaczony więc nie wiem co może być przyczyną.gaco pisze:Argenta pytanie do ciebie
Otóż pojawia mi się EOL Error ale tylko wtedy gdy pozostawie kluczyk w pozycji stop na dłuższa chwilę i od palę. Jak zgaszę wyciągne i włożę kluczyk wszystko śmiga.
Testowałem milion razy i zawsze dzieje się to tylko wtedy gdy kluczyk w pozycji stop jest zbyt długo. Pytanie czy przeprowadzenie proxy alignment może ten problem rozwiązać?
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
Odświeżam temat. Mój mechanik po wielu walkach poddał się z tematem i dalej mam EOL Error którego przyczyna jest znana.
Mianowicie mam usunięty węzeł teleinformatyczny (NIT) z wykazu centralek i przez to wywala EOL, bo węzeł jest podłączony i działa. W związku z tym mam tez błąd ABS, VDC i ASR bo komputer ABS ma w pamięci inna konfiguracje body, niż obecnie body ma zapisane (czyli bez NIT).
Niestety osiowanie proxy kończy się komunikatem: "Węzeł Info-Teleinformatyczny/convergency (NIT/NCV) Konfiguracja nie została właściwie skończona"
Examiner się poddał, MES nie próbowałem bo mój kabel nie łączy.... ale pewnie tez nie da rady.
Mechanik sugeruje zakup używanego body z tego rocznika który będzie miał tą centralkę zapisaną i wtedy zrobić proxy na ewentualną konfiguracje innych...
To sobie namieszałem.... niepotrzebnie robiłem osiowanie gdy connecta nie widział body....
I mam mega doła teraz. Jeszcze spróbuje Argencie oddać auto a jak też nie pomoże to chyba pozostaje kupić inną thesis bo ASO to majątek weźmie za to a i tak nie pomogą :/
Na grudzień jeszcze z tym body pokombinuje. Co prawda wtedy immobilizer trzeba będzie programować ale jeśli ma pomóc to trudno.... :/
Mianowicie mam usunięty węzeł teleinformatyczny (NIT) z wykazu centralek i przez to wywala EOL, bo węzeł jest podłączony i działa. W związku z tym mam tez błąd ABS, VDC i ASR bo komputer ABS ma w pamięci inna konfiguracje body, niż obecnie body ma zapisane (czyli bez NIT).
Niestety osiowanie proxy kończy się komunikatem: "Węzeł Info-Teleinformatyczny/convergency (NIT/NCV) Konfiguracja nie została właściwie skończona"
Examiner się poddał, MES nie próbowałem bo mój kabel nie łączy.... ale pewnie tez nie da rady.
Mechanik sugeruje zakup używanego body z tego rocznika który będzie miał tą centralkę zapisaną i wtedy zrobić proxy na ewentualną konfiguracje innych...
To sobie namieszałem.... niepotrzebnie robiłem osiowanie gdy connecta nie widział body....
I mam mega doła teraz. Jeszcze spróbuje Argencie oddać auto a jak też nie pomoże to chyba pozostaje kupić inną thesis bo ASO to majątek weźmie za to a i tak nie pomogą :/
Na grudzień jeszcze z tym body pokombinuje. Co prawda wtedy immobilizer trzeba będzie programować ale jeśli ma pomóc to trudno.... :/
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
I aktualizacja mojego problemu.
ASO stwierdziło że problem leży w Body. Examiner nie może ukończyć procedury osiowania i tyle. Sprawdzili sieć CAN pod względem połączeń i nie stwierdzili usterek.
Natomiast wydaje mi się że mimo wszystko tam będzie problem. Z tego co wiem MES przy łączeniu się przez ELM, z Body, sprawdza poprawność połączeń z centralkami i jeśli gdzieś jest problem to wywala komunikat: "Niepewne połączenie" i nie udaje się z Body połączyć. Ja otrzymuje taki komunikat zawsze, poza momentem gdy odłączę całkiem radio, wtedy mogę z Body bez problemu się połączyć co jasno wskazuje na problem z połączeniem z centralką NIT/NCV. Examiner też to sugeruje bo przerywa procedurę osiowania gdy dochodzi do NIT/NCV. Samo radio natomiast cały czas sypie błędem B-CAN Inactive, ale nie wiem na ile to ma też związek z tematem.
Dziś odbieram auto z ASO i jeszcze na własną rękę sprawdzę bezpośrednie połączenie radia z Body.
Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie co mogę zrobić?
ASO sugeruje podmiankę Body z auta o takiej samej konfiguracji i sprawdzenie czy zabangla lub ostatecznie nowego Body które przyjdzie już skonfigurowane pod auto, ale jak to mechanik powiedział 2300zł to kwota o którą warto powalczyć zamiast od razu Body kupować.
Ostatecznie zbliża się chyba moment podjechania do kolegi argenta67. I tak muszę tam zajrzeć bo z leżącą Teresą nikt w okolicy nie umie sobie poradzić ;P
ASO stwierdziło że problem leży w Body. Examiner nie może ukończyć procedury osiowania i tyle. Sprawdzili sieć CAN pod względem połączeń i nie stwierdzili usterek.
Natomiast wydaje mi się że mimo wszystko tam będzie problem. Z tego co wiem MES przy łączeniu się przez ELM, z Body, sprawdza poprawność połączeń z centralkami i jeśli gdzieś jest problem to wywala komunikat: "Niepewne połączenie" i nie udaje się z Body połączyć. Ja otrzymuje taki komunikat zawsze, poza momentem gdy odłączę całkiem radio, wtedy mogę z Body bez problemu się połączyć co jasno wskazuje na problem z połączeniem z centralką NIT/NCV. Examiner też to sugeruje bo przerywa procedurę osiowania gdy dochodzi do NIT/NCV. Samo radio natomiast cały czas sypie błędem B-CAN Inactive, ale nie wiem na ile to ma też związek z tematem.
Dziś odbieram auto z ASO i jeszcze na własną rękę sprawdzę bezpośrednie połączenie radia z Body.
Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie co mogę zrobić?
ASO sugeruje podmiankę Body z auta o takiej samej konfiguracji i sprawdzenie czy zabangla lub ostatecznie nowego Body które przyjdzie już skonfigurowane pod auto, ale jak to mechanik powiedział 2300zł to kwota o którą warto powalczyć zamiast od razu Body kupować.
Ostatecznie zbliża się chyba moment podjechania do kolegi argenta67. I tak muszę tam zajrzeć bo z leżącą Teresą nikt w okolicy nie umie sobie poradzić ;P
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 sty 2013, 23:36
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
Panowie czy np. eol error może swiecic się z powodu ze mam zepsuty czujnik parktronika? Tak to raczej w aucie cała reszta mi działa . Jak nie to co może być przyczyną ?
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
miałem co prawda nie czujnik ale instalację czujników uszkodzoną, ale eol nie było. Co twierdzi examiner?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 sty 2013, 23:36
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
Własnie chyba musze wybrać się na tego examinera i zobaczę co on pokaze
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 sty 2013, 23:36
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
Ale czy examiner pokaŻe gdzie jest problem z tym eol?
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 8:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Powód: Ort.
Re: Thesis 2,4 JTD 2002 EOL Error
jak masz go ciągle to powinieneś dostać wykaz co nie działa prawidłowo