Dedra - podnoszenie szyb

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Dedra - podnoszenie szyb

Post autor: Artur G. » 18 maja 2010, 23:41

Witam, kilka dni temu chciałem opuścić szybę w drzwiach kierowcy, ale ... szyba nawet nie drgnie. Słychać przy klikaniu przełącznikiem jak odzywa się przekaźnik. Czyżby silnik w drzwiach? Nie znam się na elektryce, od czego zacząć?
I przy okazji, żona dzwoni, że kontrolka poziomu płynu w chłodnicy miga, (Dedra) a że była blisko domu to pozwoliłem dojechać do domu bez uszczerbku dla silnika. Uzupełniam płyn i zerknąłem na metryczkę wymiany oleju a tam - marzec 2009r. Przegiąłem o miesiąc, ale że przejechane tylko ok 6 kkm (sic!) przez rok to nie było paniki. Olej kupiony i jutro wymieniam. Normalnie, kompletnie zapomniałem, że to już rok ... tak ten czas leci.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra - podnoszenie szyb

Post autor: dr_scott » 15 cze 2010, 11:25

Spróbuj podpiąć na krótko siłownik szyby i zobacz czy pojedzie. Sterownik odcina zasilanie do siłownika jeśli ten jest zacięty lub natrafi na jakiś opór. Także dlatego trzeba podpiąć na krótko, żeby ominąć sterownik (oczywiście tylko na chwilę żeby ewentualnie czegoś nie spalić). Jeśli dalej nie będzie działać to trzeba rozbebeszyć drzwi i zobaczyć co jest grane, pomierzyć wszystko i sprawdzić czy szyba nie jest zacięta mechanicznie.


Olej wymień jak przejedziesz 10kkm.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93