Strona 1 z 2

Delta - 1.9td - pytanie o silnik

: 30 maja 2010, 21:59
autor: Gramatyk
Witam,
od pewnego czasu trapi mnie myśl że w swojej delcie 1.9td mam silnik 80km(59kw) a takowe w deltach chyba nie występowały? W aucie nie ma intercoolera. Silniki takie występowały natomiast w tipo lub temprach które są bardzo podobnymi autami do delt.
Czy możliwe że w moim aucie kiedyś doszło do przekładki silnika z 90km na ten 80km?
pozdrawiam i gdzie na silniku znajdują się numery w celu ewentualnego sprawdzenie czy jest on faktycznie z innego auta czy to po prostu kwestia braku intercoolera?
pozdrawiam

Re: delta 1.9td - pytanie o silnik

: 02 cze 2010, 20:24
autor: laminiarz
przyślij VIN na emila to sprawdzimy dane

Re: delta 1.9td - pytanie o silnik

: 03 cze 2010, 22:11
autor: Gramatyk
poszło na maila

Re: delta 1.9td - pytanie o silnik

: 03 cze 2010, 22:25
autor: dr_scott
rzeczywiście dziwne, może na jakiś rynek była wypuszczona taka wersja?

Re: delta 1.9td - pytanie o silnik

: 03 cze 2010, 23:31
autor: Gramatyk
delta sprowadzona z niemiec

Re: delta 1.9td - pytanie o silnik

: 04 cze 2010, 8:01
autor: laminiarz
w/g danych fabrycznych N.Delta TB/DS (1994 - 1999) silnik 835A4.000 kod:836AM versja V2 LE typ silnika M1 1930 T.D. EM 08
numer silnika
01511681

Re: delta 1.9td - pytanie o silnik

: 08 cze 2010, 13:25
autor: dr_scott
Gramatyk, zarzuć jakieś foty spod maski. Zobaczymy co się tam kryje!

Re: delta 1.9td - pytanie o silnik

: 08 cze 2010, 18:50
autor: laminiarz
A sprawdziłeś czy rzeczywiste dane silnika są zgodne z eper'owymi?

Re: delta 1.9td - pytanie o silnik

: 08 cze 2010, 22:49
autor: Gramatyk
jutro sprawdzę czy dane się zgadzają. Numery silnika są wybite od strony przedniej szyby? już załączam foto:
w porównaniu do innych delt wygląda to tak jakby mi ktoś zakosił chłodnice powietrza bo powinna się ona chyba znajdować po prawej stronie(stojąc przodem do auta)pod maską. Jeśli nie jest to "oryginalnie" zrobione to jak ten ktoś obszedł chłodnice powietrza? wygląda to tak jakby rura od kolektora szła bezpośrednio do turbosprężarki? Ewentualnie czy dołożenie intercoolera było by jakimś dużym wyzwaniem? Jeśli ktoś taką rzeźbę zrobił to raczej miałbym w dowodzie 90km(66kw) a nie 59kw i tak już jest też w karcie pojazdu wydanej przy sprowadzeniu auta do kraju w roku 2000.
W sumie jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem to zaślepka na rurze od filtra powietrza do turbosprężarki. Zaślepka w postaci jakiejś nakrętki a powinien być tam wg mojej wiedzy przewód recyrkulacji spalin chyba. Załączę też screen z epera.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
pozdrawiam

Re: Delta - 1.9td - pytanie o silnik

: 10 cze 2010, 19:38
autor: assar
Na moje oko to masz jakieś druciarstwo pod maską porobione, chodzi mi o wąż gumowy idący od turbo. Na łaczeniu z tą sztywną rurą jakoś to dziwnie wygląda.

Normalnie, w silniku 90 KM wąż gumowy idzie po prawej stronie silnika od IC umieszczonego po prawej stronie w zderzaku.

Recyrkulacji spalin nie było.

Z grubsza wyglada to tak:

Obrazek

Re: Delta - 1.9td - pytanie o silnik

: 10 cze 2010, 22:12
autor: Gramatyk
no właśnie tak powienien wyglądać ale nie mam IC niestety. a wąż takl brzydko wygląda ponieważ jest brzydko obklejony taśmą jakąś ale już ja poprawiłem kiedyś :) bo to foto sprzed kilku tygodni :)

Re: Delta - 1.9td - pytanie o silnik

: 11 cze 2010, 13:54
autor: dr_scott
Panowie, tak to powinno wyglądać:

Obrazek

Akurat posłużyłem się fotką gdzie zaznaczone mam elementy mojego dołożonego tempomatu, ale silnik dobrze widać.

Jeśli się dobrze przyjrzeć, to widać, że rura metalowa ma na końcach kołnierzyki z wypustką, która to wypustka trafia w specjalne nacięcie na przewodzie gumowym. U Gramatyka takie nacięcie widać na kolanku gumowym przy kolektorze, rura natomiast i cała reszta jest dosztukowana.

Najlepiej załatwić komplet części z rozbitka i zamontować, po co walić do silnika gorące powietrze?

Jeśli chodzi o recyrkulację spalin to musiałbyś zajrzeć czy masz zawór z gruszeczką podciśnieniową na kolektorze wydechowym i połączenie do kolektora dolotowego. Na pewno nie ma u Ciebie elektrozaworu sterującego samym EGRem, bo widać tylko śrubki na jego montaż. Generalnie cały układ jest niepotrzebny i można go wypieprzyć (ja już mam zdemontowany, na fotce jeszcze jest).
Zaślepka o której piszesz (widoczna na rurze dolotowej do turbiny) to kolejna sztukateria, ktoś tam coś podłączał (podtlenek azotu? LPG? :) )

Ja bym polował na części z rozbitka i bym doprowadził ten motor do ładu.


Pozdro!

Re: Delta - 1.9td - pytanie o silnik

: 11 cze 2010, 14:20
autor: Gramatyk
No i tak też będę musiał zrobić bo rozumiem że trzeba by było rurę z kolektora poprowadzić do IC a z IC do turbosprężarki i tyle tak? Czy jeszcze coś tam zabawy będzie? Aha do czego i gdzie dokładnie przymocować IC?

Re: Delta - 1.9td - pytanie o silnik

: 11 cze 2010, 21:38
autor: dr_scott
Gramatyk pisze:No i tak też będę musiał zrobić bo rozumiem że trzeba by było rurę z kolektora poprowadzić do IC a z IC do turbosprężarki i tyle tak? Czy jeszcze coś tam zabawy będzie? Aha do czego i gdzie dokładnie przymocować IC?
Gdzie dokładnie przymocowany jest IC to nie wiem. Ale pewnie masz punkty mocowań w odpowiednim miejscu.
Poszukaj jakiejś Delty/Dedry TDS na części i kup rury oraz IC. Warto również przyjrzeć się innym rzeczom pod maską czy nie są rzeźbione przez jakiegoś partacza.

Pozdro

Re: Delta - 1.9td - pytanie o silnik

: 11 cze 2010, 23:41
autor: Gramatyk
no póki co to najbardziej to rzuca mi się w oczy...