Lybra w automacie

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
jasza
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 06 lip 2010, 14:40
Lokalizacja: Warszawa

Codee i Argenta

Post autor: jasza » 06 lip 2010, 15:11

Witam wszystkich.
Czy ktoś ma Lybrę w automacie? Chcę taką kupić i jestem ciekaw opinii.
Pozdrawiam,
jasza

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra w automacie

Post autor: Nat » 10 lip 2010, 22:41

jasza pisze:Witam wszystkich.
Czy ktoś ma Lybrę w automacie? Chcę taką kupić i jestem ciekaw opinii.
Pozdrawiam,
jasza
np. jakubg taką ma.
Jeździłem - fajna sprawa.
Tylko silnik 2,0 20V (bardzo dobry zresztą)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Hipolit
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar

Re: Lybra w automacie

Post autor: Hipolit » 13 lip 2010, 1:20

kupilem dla zony, zeby chetniej jezdzila, i nie stresowala sie w ruchu miejskim, przy ruszaniu pod gorke... itp itd

na poczatku bardzo denerwowalo mnie, ze to auto "decyduje" na ktorym jedzie biegu... teraz umiejetna praca gazu mam na to troche wplywu ;) a jak mam ochote to przelaczam na tip tipa... i cos mozna powajchowac ;) tak sie przyzwyczailem do automatu, ze przesiadajac sie do innego autka, zapominam jak to bylo z reczna skrzynia ;) i musze mocno uwazac, zeby nie odpalac auta z noga na hamulcu, bez sprzegla i na biegu ;)

mam nadzieje ze jak bede mogl znowu pojezdzic kappa (po naprawie), to nie rozwale jej ...skrzyni!

autem przejechalismy od zakupu chyba ze 4tysiace, musze jeszcze wyeliminowac trzy usterki (odprowadzenie skroplin klimy, klopoty z zasiegiem nawi+gsm (antena?), i polos) i bedzie ok... jeszcze nie wiemy czy auto zostanie na dluzej, czy w ramach ewolucji prowadzenia pojazdow mechanicznych mojej zony, nie wymienie jej (lybry;), nie zony) po roku, dwoch na autko podobne gabarytowo, ale z reczna skrzynia...

pytaj co chcesz jeszcze wiedziec?

Awatar użytkownika
jasza
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 06 lip 2010, 14:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra w automacie

Post autor: jasza » 15 lip 2010, 10:33

Thx, a na co zwrócić uwagę w benzynowcu?
W komisie mówią, że słabo pali na jednym garnku.
Gdzie to to serwisować i czy trzeba mieć walizkę pieniędzy dla warsztatu.
Autko podoba mi się. Taki kolorek butelkowy i jasna Suhara w środku, navi, telefon, 6CD po prostu bajeczka.
Przejechane jakieś 177k. Czy rozrząd jest na łańcuchu? I skąd wziąć aktualną płytę do navi, oczywiście zawierającą dane naszego pięknego kraju?
Pzdr,
jasza

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Lybra w automacie

Post autor: tomek » 15 lip 2010, 10:48

Jak nie pali na jeden cylinder to mogą być różne problemy (od wymiany świec, poprzez cewkę na tym garze, po pękniętą głowicę czy masę innych możliwości). Generalnie lepiej, gdyby sprzedali auto 'dobrze palące' gdyż taka usterka to jak dla mnie trochę ruletka.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra w automacie

Post autor: Nat » 15 lip 2010, 10:49

jasza pisze:Thx, a na co zwrócić uwagę w benzynowcu?
Porad na ten temat na naszym forum jest od groma :!:
jasza pisze:W komisie mówią, że słabo pali na jednym garnku.
Niech wymienią świecę. Jeśli to nie pomoże - przezakupowa wizyta u mechaniora konieczna!
jasza pisze:Gdzie to to serwisować i czy trzeba mieć walizkę pieniędzy dla warsztatu.
Skrzynie te są bardzo dobre (japońskie zresztą) pod warunkiem, że używany był odpowiedni olej do skrzyń i na czas był wymieniany
Jeśli autko do niedawna było serwisowane za granicą - jest na to duża szansa, jesli jeździło po Bolandii, jest duża szansa, że nie. Warsztatów naprawiających te skrzynie nie ma dużo, ale jakubg ma temat warsztatow rozpracowany.
jasza pisze:Czy rozrząd jest na łańcuchu?
Nie, na pasku. Bezwzględnie wymień.
jasza pisze: I skąd wziąć aktualną płytę do navi, oczywiście zawierającą dane naszego pięknego kraju?
Oryginalnej płytki z Pl nie ma i nie będzie. Temat 1000 razy opisywany na forum. Zapoznaj się dogłębnie z forum przed zakupem - na większość Twoich pytań odpowiedzi już wielokrotnie zostały udzielone :!:
Powodzenia w zakupie.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Rafako

Re: Lybra w automacie

Post autor: Rafako » 15 lip 2010, 11:04

Nat pisze:
jasza pisze:Czy rozrząd jest na łańcuchu?
Nie, na pasku. Bezwzględnie wymień.
Ponieważ automat występował wyłącznie w 2,0 20V, co do wymiany rozrządu, uprzejmie, lojalnie i zawczasu uprzedzam: tanio nie będzie. Z uwagi na konstrukcję, do wymiany rozrządu niezbędne jest wyjęcie całego silnika. Robocizna (w warunkach warszawskich) jest wyceniana na 1000-1500 zł + koszt części 600-700 zł. Ważna jest również kompetencja serwisu i posiadanie specjalistycznych narzędzi (blokady wałków, przyrząd do GMP itd.).
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra w automacie

Post autor: Nat » 15 lip 2010, 11:11

Nie wiem, czy FIAT zaleca wyjęcie silnika do wymiany rozrządu w 2,0 20V (może i tak - jakiś mechanior z ASO musiałby się wypowiedzieć), ale ogarniający temat mechanik wymieni rozrząd w Lybrze 2,0 20V:
1. bez wyjmowania silnika
2. taniej niż piszesz (z uwagi na 1 i 3 )
3. szybciej niż przy wyjmowaniu
Wielokrotnie testowane.

Co do blokad itd - zgadzam się - są konieczne (sam się zresztą o tym boleśnie przekonałeś)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Kondziu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra w automacie

Post autor: Kondziu » 15 lip 2010, 11:15

Warsztatowo jak zawszę polecam Carserwis na 1go sierpnia.
Szybko, tanio i wiedzą co robią :D
Fiat Linea 1.4 + Niewiadów N126E

Rafako

Re: Lybra w automacie

Post autor: Rafako » 15 lip 2010, 11:56

Nat pisze:Nie wiem, czy FIAT zaleca wyjęcie silnika do wymiany rozrządu w 2,0 20V (może i tak - jakiś mechanior z ASO musiałby się wypowiedzieć), ale ogarniający temat mechanik wymieni rozrząd w Lybrze 2,0 20V:
1. bez wyjmowania silnika
2. taniej niż piszesz (z uwagi na 1 i 3 )
3. szybciej niż przy wyjmowaniu
Wielokrotnie testowane.

Co do blokad itd - zgadzam się - są konieczne (sam się zresztą o tym boleśnie przekonałeś)
Jarek, pewnie wiesz o czym piszesz, bo w końcu jeździłeś takim samochodem.
Pewnie wiesz jak się wymienia rozrząd, bo pewnie
się bacznie przyglądałeś całej operacji. Pewnie zwróciłeś uwagę na fakt, że od strony nadkola prawego podejścia do rozrządu nie ma (inaczej niż w Kappie, gdzie po zdjęciu nadkola wszystko jest na wierzchu), zapewne zwróciłeś też uwagę na fakt, iż pomiędzy osłoną rozrządu i płaszczem podłużnicy jest akurat tyle miejsca, że można wsadzić jeden palec a łapę już nie.
Metoda wymiany rozrządu bez wyjmowania silnika jest oczywiście wykonalna (należy wyjąć skrzynię i opuścić silnik z lewej strony, wymieniając rozrząd z silnikiem nachylonym pod kątem). Wada - łatwiej coś spie : cenzura : dokonując wymiany w tej technologii (nie zalecanej i nie praktykowanej w żadnym ASO ani w LT). Nawet mechanicy, którzy już nie pracują w ASO, odradzają stosowanie tej metody.
Wierz mi, to że Ty miałeś szczęście i mechanik nie spier : cenzura : rozrządu przy wymianie, nie jest równoznaczne z tym, że inni też będą je mieli. Skoro to forum ma w jakiś sposób kształtować świadomość techniczną i właściwą dbałość o pojazdy ulubionej przez nas marki, apeluję, nie propagujmy złych stereotypów, bo przynosi to więcej szkody niż pożytku (a często wymierne straty finansowe).
To, że coś tam robią w ASO, nie zawsze ma swoje uzasadnienie ale czego by nie mówić o LT, starają się być konkurencyjni wobec stacji autoryzowanych, gdyby metoda wymiany rozrządu (w tym konkretnym modelu) bez wyjmowania silnika, była dobra i nie problematyczna, jestem pewny, że by ją stosowali.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Lybra w automacie

Post autor: jakubg » 15 lip 2010, 12:04

Rafako ma rację. Przy Lybrze 2.0 przy wymianie rozrządu należy podnieść silnik. Co do cen to zależy gdzie i kto.

jasza: Oglądasz tą za 7.500zł z Wawy? To pierw zobacz papiery bo tam jest zamęt... A do tego jeszcze doszło słabe palenie.
Tak jak pisaliśmy jeszcze trochę i będzie można ją kupić za 3000zł.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra w automacie

Post autor: Nat » 15 lip 2010, 12:15

Rafako pisze:Metoda wymiany rozrządu bez wyjmowania silnika jest oczywiście wykonalna (należy wyjąć skrzynię i opuścić silnik z lewej strony, wymieniając rozrząd z silnikiem nachylonym pod kątem).
Dokładnie o tę metodę chodzi.
Rafako pisze:Wada - łatwiej coś spie : cenzura : dokonując wymiany w tej technologii
Może łatwiej, może trudniej - kwestia praktyki. Metoda ta jest dość często stosowana i nie słyszałem o tym, by efekty były gorsze niż przy wyjmowaniu silnika.
Rafako pisze:(nie zalecanej i nie praktykowanej w żadnym ASO . Nawet mechanicy, którzy już nie pracują w ASO, odradzają stosowanie tej metody.
Nie czuje się kompetentny, by wypowiadać się nt. procedur w ASO, jedno jest pewne - jeśli FIAT kazał wywalać silnik - będą to w ASO robić z uśmiechem i kasować podwójnie. Pomysł na wymianę rozrządu bez wyjmowania silnika pochodzi właśnie od byłych mechaników ASO. Zresztą duża część mechaników od Lancii w ten czy inny sposób otarła się o ASO - najtańszy sposób na zdobycie kwalifikacji. I to zwykle ci bystrzejsi - odchodząc- zakładają swoje warsztaty
Rafako pisze:Wierz mi, to że Ty miałeś szczęście
Pudło. Kiedy ja wymieniałem rozrząd to jeszcze o tym nie wiedziałem i zrobione to zostało (i zapłacone) wg stawki związanej z wybebeszeniem silnika. : gafa :
Rafako pisze: Skoro to forum ma w jakiś sposób kształtować świadomość techniczną i właściwą dbałość o pojazdy ulubionej przez nas marki, apeluję, nie propagujmy złych stereotypów, bo przynosi to więcej szkody niż pożytku (a często wymierne straty finansowe).
Apel celny. Właśnie to robimy. I Ty i ja opisaliśmy dwie drogi dojścia do celu, jakim jest wymiana rozrządu w LL 20V, poruszyliśmy kwestie potencjalnego ryzyka, poruszyliśmy kwestie zysków, a i tak każdy ma wolny wybór - co zrobi.
Rafako pisze: To, że coś tam robią w ASO, nie zawsze ma swoje uzasadnienie
Bardzo słuszna konkluzja. Bycie skrajnym konserwatystą w tej kwestii po prostu kosztuje. Błąd mechanika - też.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
jasza
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 06 lip 2010, 14:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra w automacie

Post autor: jasza » 16 lip 2010, 17:08

jakubg: a co masz w stopce, to do handlu?

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Lybra w automacie

Post autor: jakubg » 16 lip 2010, 23:32

jtd zarezerwowana.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
jasza
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 06 lip 2010, 14:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra w automacie

Post autor: jasza » 17 lip 2010, 11:58

A ta Lybra 2.0 SW Automat '00 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”