Strona 2 z 3

Re: Thema - Duże spalanie

: 22 lip 2010, 21:59
autor: Mariusz91
Drugi który trzymam ręką jest zaślepiony ;) nie idzie nigdzie. Zaraz za zdjęciem się kończy.
Wykonałem taki mały test na regulatorze ciśnienia paliwa. Do wężyka który dochodzi do regulatora podpiąłem dużą strzykawkę tworząc szczelne połączenie STRZYKAWKA - REGULATOR. Pociągnąłem do połowy tłoczysko tworząc w układzie podciśnienie, puściłem, tłok wciągnął się ale tylko o połowę a nie do końca. Potem powtórzyłem tą akcję z tym że tłoczysko pociągnąłem do samego końca strzykawki, tłoczysko wróciło w tą samą pozycje co wcześniej, lecz nie do końca.

Re: Thema - Duże spalanie

: 24 lip 2010, 13:34
autor: Mariusz91
Czy może to oznaczać uszkodzenie regulatora?

Re: Thema - Duże spalanie

: 13 sie 2010, 23:55
autor: Mariusz91
Czy uszkodzenia map sensora mogą wpływać na wysokie spalanie?

Re: Thema - Duże spalanie

: 03 wrz 2010, 17:05
autor: Mariusz91
Jak się już dowiedziałem moja Thema nie ma map sensora... to co jest zamontowane jest nie oryginalne ma 3 piny na jednym wchodzi 14.4v a na dwóch pozostałych również wychodzi 14.4v.... : bredzisz : powinien tam być czujnik ciśnienia atmosferycznego, którego moja Thema wogóle nie ma. (trzeba kupić ;) )

Natomiast ciekawi mnie sprawa czujnika temperatury dającego sygnał do ecu.(Znajdujący się w obudowie termostatu) Jak go odłączyłem nie ma większej różnicy w pracy silnika, zbiera się i pracuje generalnie tak samo i całkiem dobrze odchodzi. W jaki sposób można sprawdzić ten czujnik?

Re: Thema - Duże spalanie

: 03 wrz 2010, 18:36
autor: Lukasz_TG
Natomiast ciekawi mnie sprawa czujnika temperatury dającego sygnał do ecu.(Znajdujący się w obudowie termostatu) Jak go odłączyłem nie ma większej różnicy w pracy silnika, zbiera się i pracuje generalnie tak samo i całkiem dobrze odchodzi. W jaki sposób można sprawdzić ten czujnik?
Dziwne, może nie ten czujnik odpinasz w l-tronik po odpięciu czujnika temperatury praktycznie silnika nie da się uruchomić. Sprawdza się tak przy temperaturze ok 20C powinien mieć około 2 kOhm przy 90C 200 Ohm

Aha właśnie oglądałem schematy są 2 wersje 104KW która posiada mapsensor i 108KW który mapsensora już nie posiada

Re: Thema - Duże spalanie

: 03 wrz 2010, 18:43
autor: Mariusz91
Nie mam akurat zdjęcia, ale to na pewno ten czujnik jest on zaraz pod wtyczką od czujnika termicznego (zamykającego dopływ powietrza). Na czujnik temperatury wchodzi 3.8v nie powinno być przypadkiem więcej?

Re: Thema - Duże spalanie

: 03 wrz 2010, 18:53
autor: Lukasz_TG
Na wtyczce czujnika nie ma być napięcia jeden pin idzie do masy, drugi do pinu 8 ecu benzynowego. Czujnik jest wkręcony od góry w termostat i ma wtyczke typu bosch.

Aha właśnie oglądałem schematy są 2 wersje 104KW która posiada mapsensor i 108KW który mapsensora już nie posiada

Re: Thema - Duże spalanie

: 03 wrz 2010, 23:37
autor: Mariusz91
Na czujnik musi iść jakieś napięcie ;) "sygnał" który przez czujnik jest odpowiednio przerabiany i podawany do ECU :D Chyba ze to jakoś inaczej działa. Są dwie 16v bez V.I.S 834AA i 834AI Ciężko powiedzieć która to moja ;) nie wiem czym się różnią po za mocą.

Re: Thema - Duże spalanie

: 04 wrz 2010, 11:19
autor: Lukasz_TG
Ecu mierzy rezystancje czujnika, tak jak pisałem na jednym pinie masa, drugi pin połączony z pinem 8 ECU. Jeszcze jest stary niezawodny sposób zamiast czujnika wpinasz potencjometr np. 4k7 kręcisz potencjometrem i obroty silnika muszą się zmieniać.

Znalazłem też czujnik ciśnienia atmosferycznego według schematu na 3 piny czyli plus masa i wyjście do ECU na pin7.

Re: Thema - Duże spalanie

: 04 wrz 2010, 20:33
autor: Mariusz91
Jutro coś będę kombinował. Zrobie zdjęcie z którym czujnikiem się bawię ;)

Re: Thema - Duże spalanie

: 07 wrz 2010, 21:51
autor: Mariusz91
No więc powalczyłem trochę z problemem. Reanimowałem wtyczkę od czujnika, jest sprawny, przy ok 90 stopniach ma 230 ohm natomiast gdy silnik był zimny(nie odpalany przez całą noc) a na polu było 18stopni to miał 3.2kOhm. Dzień wcześniej jak próbowałem odpalić całkiem zimny silnik bez czujnika to generalnie się nie dało :D Mierzone to było na ECU wiec mam to z głowy.

Zabrałem się za ten map sensor. Okazuje się ze moja Thema ma prawdopodobnie silnik 834AI czyli o mocy 104kW (141KM) I zamiast czujnika ciśnienia atmosferycznego ma mieć ten map sensor. Wprowadzono mnie w błąd.

Z map sensorem wydaje się być coś nie tak. Ma 3 piny Teoretycznie plus, masa, sygnał do ecu. Pomierzyłem to i okazuje się ze jest połączenie miedzy plusem a masą (opór 100ohm) i nic poza tym. Poza tym kabel będący rzekomą masą (środkowy) wcale masy nie ma, ale niestety ciemność przerwała mi prace nad tym. ;) Podsyłam zdjęcia.

Ps. Zapomniałem jeszcze ze mierząc przepływy prądu podałem plus z aku na sygnał do ecu i podniosłem w ten sposób obroty, więc komputer reaguje na sygnał :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Resztki po jakimś czujniku

Obrazek
Map sensor

Re: Thema - Duże spalanie

: 07 wrz 2010, 22:22
autor: Lukasz_TG
Witam

Ten czujnik z odpiętą wtyczką to czujnik temperatury, ten ucięty nie mam pojęcia chyba dorobiony bo napewno w termostacie nie występował.

Co do mapsensora według schematu pin 3 plus wychodzący z głównego przekażnika tego nad pompą hamulcową pin jeden sterowanie na ECU do pinu 7 pin 2 to masa.

Re: Thema - Duże spalanie

: 07 wrz 2010, 22:38
autor: Mariusz91
Wiem że temperatury, ale tak jak mówię dzień wcześniej jak sprawdzałem silnik musiał być trochę ciepły bo bez czujnika bez problemu odpalał i jeździł, natomiast po przestanej nocy nie było szans na zapalenie. Jak możesz to podeślij mi schematy map sensora.

Re: Thema - Duże spalanie

: 09 wrz 2010, 20:23
autor: Lukasz_TG
Numer 32 to napsensor
Numer 90 przekaznik główny
Numer 101 ECU wtrysku
ScreenHunter_02 Sep. 09 20.20.jpg

Re: Thema - Duże spalanie

: 09 wrz 2010, 20:37
autor: argenta67
Lukasz_TG pisze:
ten ucięty nie mam pojęcia chyba dorobiony bo napewno w termostacie nie występował.
Występował i służył do przewodów podciśnienia ale schematu podciśnień nie mam.